bumpersurfen

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
timothy_Vermeulen

bumpersurfen

Bericht door timothy_Vermeulen »

Nieuwe trend: bumpersurfen op de tram


GENT - De Lijn in Gent kampt de jongste maanden steeds vaker met een nieuw fenomeen 'bumpersurfen'. Scholieren reizen clandestien met de tram door buiten op de achterbumper te gaan staan.

'Onlangs nog zag ik vier jonge gastjes op de achterbumper van de tram meerijden', zegt Dirk Stautemas, ACOD-afgevaardigde voor De Lijn in Gent. 'En dat verschillende haltes lang. Levensgevaarlijk als er eentje afvalt.'

Maar even gevaarlijk voor de tramchauffeurs, zo bleek vorige donderdag toen een trambestuurder het ziekenhuis werd in geschopt door zo'n bumpersurfer.

'Bumpersurfen is een trend die al maanden wordt gemeld', zegt Dirk Stautemas. 'Het is vooral populair bij scholieren tussen 12 en 17 jaar. Ze doen het alleen bij een hermelijntram omdat alleen dat model een achterbumper heeft die breed genoeg is om op te staan en stangen waaraan je je kan vastgrijpen.'

Na het incident van vorige week zijn de koppen bij het Comité voor Sociale Veiligheid bij elkaar gestoken. 'Misschien moeten we het koetswerk van de tram herwerken zodat meerijden op de bumper onmogelijk wordt', zegt Christel Boumans van De Lijn. (gn)

bron http://www.nieuwsblad.be
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: bumpersurfen

Bericht door HLE 2302 »

waar gaan we naar toe zeg :?

zelf op de trein gebeurd dat tegenwoordig al !, ik herriner mij een verhaal van een treinbestuurder die vertelde dat er iemand gewoon achter z'n trein is gaan gangen op de GF-koppeling van mechelen-nekkerspel tot mechelen

LEVENSGEVAARLIJK !!
maar wat doe je eraan hé, als je die mensen eropwijst wordt je in elkaar geschopt ...

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Fles

Re: bumpersurfen

Bericht door Fles »

HLE 2302 schreef:als je die mensen eropwijst wordt je in elkaar geschopt ...
Precies. ALsof ze zelf niet weten hoe dom ze bezig zijn. Gewoon platrijden, Darwin award.
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Re: bumpersurfen

Bericht door Accelerat »

Goh, dat ze daar sinds het begin van de Hermelijn-tijd nog eens achter komen. :roll:
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: bumpersurfen

Bericht door treinbruno »

Zot, maar misschien hadden ze geen geld om een kaartje te kopen, ik zou als tramchauffeur naar 50 gaan en dan een noodrem geven 8)
Afbeelding
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: bumpersurfen

Bericht door HLE 2302 »

treinbruno schreef:Zot, maar misschien hadden ze geen geld om een kaartje te kopen, ik zou als tramchauffeur naar 50 gaan en dan een noodrem geven 8)
ik zou volle gas geven :P
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
timothy_Vermeulen

Re: bumpersurfen

Bericht door timothy_Vermeulen »

cameratje aanzette van de cabine, beetje draaien naar ruit en als ge zie dan ze er op staan, stilletjes naar de andere cabine gaan, en dan ruitenwisser laten gaan :p
ofwel goe gas geve voor een bocht
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Re: bumpersurfen

Bericht door Joris »

Hallo,
Zeer grof dat, dat bumpersurfen...
En als er iemand afvalt, wie is dan de schuldige? Juist, ja, De Lijn, en niet de kindjes...
Op de radio zei men dat men overweegt een soort vet aan de handvaten te smeren zodat die super glad worden, en ook nog vuil achterlaten bij de kindjes. Goed idee.
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
timothy_Vermeulen

Re: bumpersurfen

Bericht door timothy_Vermeulen »

Joris schreef:Hallo,
Zeer grof dat, dat bumpersurfen...
En als er iemand afvalt, wie is dan de schuldige? Juist, ja, De Lijn, en niet de kindjes...
Op de radio zei men dat men overweegt een soort vet aan de handvaten te smeren zodat die super glad worden, en ook nog vuil achterlaten bij de kindjes. Goed idee.
Groeten,
Joris De Mol
super idee.
Maar al die hermelijns? da's pak werk hoor.
OMC

Re: bumpersurfen

Bericht door OMC »

Bumper schuin maken bovenaan en het is toch opgelost? Plus dat het effect van de bumper behouden blijft.
Waar gaat dat met die generatie na mij toch naar toe vraag ik mij soms af :roll:
jan_olieslagers
Berichten: 3547
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)

Re: bumpersurfen

Bericht door jan_olieslagers »

OMC schreef:Bumper schuin maken bovenaan en het is toch opgelost? Plus dat het effect van de bumper behouden blijft.
Inderdaad, dacht ik ook al. Stom dat het nodig is, natuurlijk, maar het is dus nodig.
OMC schreef:Waar gaat dat met die generatie na mij toch naar toe vraag ik mij soms af :roll:
Tsja, dat vroeg de generatie voor u zich ook al af. En die dààrvoor, en... en...... en ......... Inderdaad beangstigend dat het totale volume aan kennis alsmaar toeneemt, terwijl het individuele gezond verstand wegslinkt!
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Bartjedj

Re: bumpersurfen

Bericht door Bartjedj »

Bumpersurfen bestaat al langer. Op de Kusttram komt het al vaker voor.

BDJ
dentheo
Berichten: 8180
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: bumpersurfen

Bericht door dentheo »

Bartjedj schreef:Bumpersurfen bestaat al langer. Op de Kusttram komt het al vaker voor.

BDJ

En op de Benelux...Antw- R'daal.....
Theo
Groeten vanop de Heide
Dietrich

Re: bumpersurfen

Bericht door Dietrich »

Inderdaad beangstigend dat het totale volume aan kennis alsmaar toeneemt, terwijl het individuele gezond verstand wegslinkt!
Sommigen zoeken gewoon de aandacht en "aanzien" van hun leeftijdsgenoten, meer zit daar niet achter. Dit heeft altijd zo bestaan maar de originele mogelijkheden raken op he. :)

Iets veranderen aan de bumper vind ik dan weer erover, liever de overtreders aanpakken aub.
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: bumpersurfen

Bericht door HLE 2302 »

Joris schreef:Hallo,
Zeer grof dat, dat bumpersurfen...
En als er iemand afvalt, wie is dan de schuldige? Juist, ja, De Lijn, en niet de kindjes...
Op de radio zei men dat men overweegt een soort vet aan de handvaten te smeren zodat die super glad worden, en ook nog vuil achterlaten bij de kindjes. Goed idee.
Groeten,
Joris De Mol
ja vuil achterlaten, maar als de trambestuurder om een of andere reden die handvaten nodig heeft om derop te klimmen is em ook schoon vuil :P

dan lijkt het me toch beter van de bumber gewoon schuin te maken, waar ge tegenwoordig toch al niet rekening moet mehouden hé.

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Plaats reactie