Graffiti werkgroep

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: Graffiti werkgroep

Bericht door HLE 2302 »

Robin schreef:
HLE 2302 schreef:
Dietrich schreef:Tja de NMBS-Groep kan zelf geen straffen opleggen he, dat is de taak van de politiediensten en justitie. Volgens de wet komt het nu eenmaal meestal op de ouders terecht. Maar ik denk dat dat zelfs al niet veel gebeurt en de pakkans nog altijd klein is. (En trouwens ook dat de meesten toch wel meerderjarig zijn.)
en dat is zowat, als ze ze pakken, kunnen de ouders betalen, en doen zij lekker verder ! :evil:
de enigste echt goedde manier is gewoon hen de taak op te leggen van alles wat ze besmeurd hebben + eventueel ander matrieel schoon te maken

en je zou het direct merken, ze zouden het niet meer doen, want daar kruipt heeeeel veel werk in om zoiets aftekuisen

greetz 2302
idd laat ze maar eens mee werken in de CW
men zou het wel merken, ze zouden het niet meer doen, want ik ken niemand die graag uren zit te schrobben op een treintje ...
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
melle

Re: Graffiti werkgroep

Bericht door melle »

HLE 2302 schreef:de simpelste oplossing waar de hoge mensen der nmbs, infrabel en nmbs holding niet aan denken is, iets meer controleren, de spuiters vatten, en ze dan alles laten afkuisen wat ze hebben vuilgemaakt, en zelfs meer, en nog liefst met een tandenborstel ! :evil:

want een boete aan de ouders haalt niks uit, daar worden ze niet met gestraft ...
ze zelf laten werken, en het zal geen 2e keer gebeuren
maarja he ...

greetz 2302
Niet controleren, afsluiten, ge kunt er verdorie altijd en overal naar binnen, daar moet ge ni voor ik weet-niet-wat gestudeert hebben om aan de nmbs-top (flop) te zitten hoor, kijk maar naar dit voorbeeld nu.
Dietrich

Re: Graffiti werkgroep

Bericht door Dietrich »

En wat ga je dan doen met al het materieel dat vaak in de stations de nacht (of zelfs weekend) doorbrengt? OK je kan veel grote terreinen afsluiten maar hermetisch dicht is niet te doen. Kijk anders eens naar de NZV aan Kapellekerk waar de wanden (niet station zelf) beklad zijn, ook tussen Zuid en Vorst waar alle kleine cabines vol staan. Nochtans zijn die plaatsen niet meteen toegankelijk tenzij je een hele eind over of langs de sporen gaat.
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: Graffiti werkgroep

Bericht door HLE 2302 »

een simpel voorbeeldje, die thalys die daar een aanrijding heeft gehad een tijdje geleden, wel die is een paar dagen opgesteld geweest te roosendaal, na één dagje stond er al grafitti op :evil:

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
K V B
Berichten: 3324
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: Graffiti werkgroep

Bericht door K V B »

Shrek schreef:De straffen voor graffiti spuiters zijn al heel zwaar, ze zouden vooral de pakkans moeten vergroten. Zoiets vraagt personeel op het terrein, niet op een bureau :roll:
Hek om de stelplaatsen en laten bewaken door honden.
Dietrich

Re: Graffiti werkgroep

Bericht door Dietrich »

En daar zijn we weer bij hetgeen ik al zei. Neem nu Zottegem als voorbeeld, 's nachts staat hier een 21/27 met een stam M5, klassiekjes, stam M4, enz. In het weekend staan sommigen (zoals die M5'en) hier zelfs constant. Ga je dan gans het station voorzien van hekken en poorten en deze laten open gaan wanneer er iets moet bewegen?

Straks kan men overal een uitrusting voorzien zoals de eerste sporen van Brussel-Zuid waar de Eurostar staat. Simpelweg onmogelijk.
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: Graffiti werkgroep

Bericht door HLE 2302 »

K V B schreef:
Shrek schreef:De straffen voor graffiti spuiters zijn al heel zwaar, ze zouden vooral de pakkans moeten vergroten. Zoiets vraagt personeel op het terrein, niet op een bureau :roll:
Hek om de stelplaatsen en laten bewaken door honden.
hekken, ja een goed idee, maar dan beter gewoon bewakers & honden, maar hekken, tzou een beetje duur worden vrees ik :P

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Stijn014

Re: Graffiti werkgroep

Bericht door Stijn014 »

HLE 2302 schreef:
K V B schreef:
Shrek schreef:De straffen voor graffiti spuiters zijn al heel zwaar, ze zouden vooral de pakkans moeten vergroten. Zoiets vraagt personeel op het terrein, niet op een bureau :roll:
Hek om de stelplaatsen en laten bewaken door honden.
hekken, ja een goed idee, maar dan beter gewoon bewakers & honden, maar hekken, tzou een beetje duur worden vrees ik :P

greetz 2302
en bewakers niet? Het is niet enkel in de stelplaatsen dat de treinen blijven staan he. Heel veel brengen er ook de nacht door ergens in een station.
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: Graffiti werkgroep

Bericht door HLE 2302 »

en bewakers niet? Het is niet enkel in de stelplaatsen dat de treinen blijven staan he. Heel veel brengen er ook de nacht door ergens in een station.
ik zeg dat ze beter bewakers zetten dan hekken, omdat bewakers met honden meer afschrikken dan dranghekken

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
melle

Re: Graffiti werkgroep

Bericht door melle »

Zet daar geldboetes en celstraffen op.
KB
Berichten: 637
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:43

Re: Graffiti werkgroep

Bericht door KB »

melle schreef:Zet daar geldboetes en celstraffen op.
Graffiti plaatsen is al strafbaar. Maar zo lang er geen of weinig controle is op en rond spoorwegterreinen, maakt het geen verschil of het strafbaar is of niet.
L'union fait la force.
b-loc
Berichten: 1233
Lid geworden op: 17 feb 2008, 12:09
Contacteer:

Re: Graffiti werkgroep

Bericht door b-loc »

melle schreef:Zet daar geldboetes en celstraffen op.
en de doodstraf.
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: Graffiti werkgroep

Bericht door HLE 2302 »

KB schreef:
melle schreef:Zet daar geldboetes en celstraffen op.
Graffiti plaatsen is al strafbaar. Maar zo lang er geen of weinig controle is op en rond spoorwegterreinen, maakt het geen verschil of het strafbaar is of niet.
der wordt wel gecontroleerd, maar als de depot bv. zichtbaar is voor de onderstationchef op het perron, tegen dat hij dat ziet en doorbelt naar securail ... ale kbedoel dat tegen dat securail aankomt die al lang weer verdwenen zijn hé.

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Dietrich

Re: Graffiti werkgroep

Bericht door Dietrich »

b-loc schreef:
melle schreef:Zet daar geldboetes en celstraffen op.
en de doodstraf.
Dat is hier al geen serieuze discussie meer. :roll:
jan_olieslagers
Berichten: 3535
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)

Re: Graffiti werkgroep

Bericht door jan_olieslagers »

Dat dacht ik ook al, Dietrich, ik zat al aan shariah te denken, en aan gaskamers, en wat nog meer...
Maar inderdaad we kunnen het beter serieus houden.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Plaats reactie