Zonde van de diesellocs

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
Pendelaar

Zonde van de diesellocs

Bericht door Pendelaar »

Omstreeks 17u stond er in Halle op spoor 2 een werktrein bestaande uit twee diesellocs van de reeks 62 en een aantal gele plasser&theurer wagens met transportbanden.

Moest je eens zien hoe roestig die locs waren. Een likje verf zou echt geen kwaad kunnen; Bij de tweede loc zat het voorste draaistel bijna volledig onder de olie.

Worden die locs niet meer onderhouden ofzo ?
poyaud
Berichten: 528
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:43
Locatie: Aalst

Bericht door poyaud »

omdat het materieel is van INFRA zullen ze er niet veel geld meer insteken en uitsluitend het noodzakelijke onderhoud doen .

dat is tog goed dat die draaistellen onder de olie zitten , kunnen ze niet roesten...
Boke
Berichten: 35
Lid geworden op: 31 jan 2006, 23:58
Locatie: Lommel
Contacteer:

Bericht door Boke »

K'heb vandeweek in Tamines de 6247(denk ik) gezien, helemaal opnieuw geschilderd. Hij was als nieuw.
Greg

Bericht door Greg »

Sommigen hebben hun laatste revisie in de jaren 70 gekregen. :roll:
Laat staan wat verf. :P
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

ze moeten toch weg en ze hebben er teveel van, ik zou er ook niets meer in investeren :roll:
Gebruikersavatar
trainfreak
Berichten: 2627
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
Locatie: Wettere

Bericht door trainfreak »

Als je eens naar Merelbeke gaat gaan kijken...
De 6201 is helemaal veroest langs de voorkant!
Bert

Bericht door Bert »

De 6277 rijdt al jaren rond met groene vlekken in plaats van een groene band.
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 1216
Lid geworden op: 31 jan 2006, 22:29

Bericht door Tim »

62'ers zal je de komende jaren nog vaak treffen,
Infrabel kan ze de eerste 5 jaar zeker nog niet missen.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

Tim schreef:62'ers zal je de komende jaren nog vaak treffen,
Infrabel kan ze de eerste 5 jaar zeker nog niet missen.
als er "nieuwe" van de nmbs naar infrabel gaan kunnen ze ze wel missen :roll:
Laatst gewijzigd door Shrek op 03 mei 2006, 23:46, 1 keer totaal gewijzigd.
TBbart

Bericht door TBbart »

daar hebben ze geen geld voor, en dan nog moeten ze nog testritten uitvoeren, dus dat is verre toekomst :wink:
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

Is de officiële maximumsnelheid van die 62's trouwens nog altijd 120 km/u ondanks het feit ze nu bij Infrabel zijn? :?
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

TBbart schreef:daar hebben ze geen geld voor, en dan nog moeten ze nog testritten uitvoeren, dus dat is verre toekomst :wink:
ik bedoelde "nieuwe" 62ers, die zijn dan nieuw bij infrabel he :P
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 1216
Lid geworden op: 31 jan 2006, 22:29

Bericht door Tim »

Trainspotterke schreef:Is de officiële maximumsnelheid van die 62's trouwens nog altijd 120 km/u ondanks het feit ze nu bij Infrabel zijn? :?
Ik denk het wel, naar mijn weten geldt alleen voor museummaterieel en sommige losse locs een beperking van 80 km/u.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22530
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

museumlocs +hle 20 en 26 in losse rit mogen 80 km per uur, al de andere locs 100 uitgezonderd een 13 die mag 120 los
Plaats reactie