Na al die heisa rond die onnozelaar uit Blankenberge die zijn trein had gemist naar zijn tornooi en het hele land daarvoor op stelten zette, is men nu wel heel voorzichtig geworden in de treinplanner.
Ik zocht een trein voor morgen en bij alle treinen tussen Antwerpen en Brussel voor morgen voormiddag krijg ik nu de melding dat er vannacht werken zijn op lijn 59 (!) waardoor 1 bepaalde trein vanuit Gent naar Antwerpen wat later aankomt in Antwerpen om middernacht.
Wat heeft dat te maken met een trein naar Brussel morgen voormiddag ?
Treinplanner werfinfo
Re: Treinplanner werfinfo
Waarom blijft het voor de NMBS zo moeilijk om de geplande werken met gevolgen gewoon in de planner op te nemen? Dus niet gewoon een verwijzing naar een wijziging, maar een aangepaste dienstregeling, waar meteen ook duidelijk is of bepaalde aansluitingen de mist ingaan?
Re: Treinplanner werfinfo
Men heeft blijkbaar de software gekocht van HAFAS met het idee hier nooit nog iets te moeten aan wijzigen.groentje schreef:Waarom blijft het voor de NMBS zo moeilijk om de geplande werken met gevolgen gewoon in de planner op te nemen? Dus niet gewoon een verwijzing naar een wijziging, maar een aangepaste dienstregeling, waar meteen ook duidelijk is of bepaalde aansluitingen de mist ingaan?
De software op de site van de DB is ook van HAFAS maar daar worden voortdurend nieuwigheden ingebouwd.
Naast de verbindingen die op dit moment onderweg zijn, staat nu bijvoorbeeld een klokje waar men kan op klikken. Dan ziet men een uurtabel waar de actuele tijden van die trein instaan, dus ook eventuele vertragingen op dat moment.
Re: Treinplanner werfinfo
De NMBS is een paar maanden geleden begonnen om in de binnenlandse planner de gewijzigde dienstregelingen wegens werkzaamheden in te voeren. Ik heb niet het idee dat dat al voor alle werkzaamheden gebeurt, maar het is een begin. Evenmin wordt die informatie aan het buitenland doorgegeven, met als gevolg dat de internationale planner van de NMBS die informatie ook niet heeft.Adler schreef:Men heeft blijkbaar de software gekocht van HAFAS met het idee hier nooit nog iets te moeten aan wijzigen.groentje schreef:Waarom blijft het voor de NMBS zo moeilijk om de geplande werken met gevolgen gewoon in de planner op te nemen? Dus niet gewoon een verwijzing naar een wijziging, maar een aangepaste dienstregeling, waar meteen ook duidelijk is of bepaalde aansluitingen de mist ingaan?
Groetjes,
Rian
Re: Treinplanner werfinfo
Dit klopt in het weekend dat er hier op de L58 geen treinverkeer was wegens een vernieuwing aan de overweg. Stond er op de site een bus inplaats van een treintje met aangepaste dienstregeling.rvdborgt schreef:De NMBS is een paar maanden geleden begonnen om in de binnenlandse planner de gewijzigde dienstregelingen wegens werkzaamheden in te voeren. Ik heb niet het idee dat dat al voor alle werkzaamheden gebeurt, maar het is een begin. Evenmin wordt die informatie aan het buitenland doorgegeven, met als gevolg dat de internationale planner van de NMBS die informatie ook niet heeft.Adler schreef:Men heeft blijkbaar de software gekocht van HAFAS met het idee hier nooit nog iets te moeten aan wijzigen.groentje schreef:Waarom blijft het voor de NMBS zo moeilijk om de geplande werken met gevolgen gewoon in de planner op te nemen? Dus niet gewoon een verwijzing naar een wijziging, maar een aangepaste dienstregeling, waar meteen ook duidelijk is of bepaalde aansluitingen de mist ingaan?
Groetjes,
Rian
Re: Treinplanner werfinfo
Rian, ik weet niet precies wat je hiermee bedoelt, maar mijn opmerking ging over de oranje uitroeptekens in de kolom Vervoerwijze.rvdborgt schreef:De NMBS is een paar maanden geleden begonnen om in de binnenlandse planner de gewijzigde dienstregelingen wegens werkzaamheden in te voeren. Ik heb niet het idee dat dat al voor alle werkzaamheden gebeurt, maar het is een begin. Evenmin wordt die informatie aan het buitenland doorgegeven, met als gevolg dat de internationale planner van de NMBS die informatie ook niet heeft.
Dat systeem wordt bij mijn weten al lang gebruikt.
Ik begrijp dus niet dat bij alle treinen op lijn 25/27 een uitroepteken stond omwille van werken op lijn 59 in de nacht daarvoor.
Blijkbaar is de regel zo, dat als er ergens werken zijn in een station (in dit geval in Antwerpen-Berchem op lijn 59) en die werken hebben invloed op een trein die daar aankomt om 00.10h 's nachts, die mededeling automatisch wordt overgenomen voor alle lijnen waar dat bepaalde station toevallig ook op ligt en dat voor de volgende 24h, ook al hebben die werken geen enkel gevolg voor die lijn en zijn die al lang gedaan 's morgens.