Modernisering M5

Alles over reizigerstreinen in België.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22506
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Modernisering M5

Bericht door Steven »

dat ze niet over L2 mogen heeft verschillende redenen.
Niet geschikt voor 200
Het verkeerde sluiting/vergrendelingssysteem van de deuren (ze moeten de rijdruk kunnen weerstaan van een thalys die langskomt)
Trouwens als ik me niet vergis hebben alle dubbeldekkers die op HSL mogen rijden enkele deuren en geen dubbele deuren zoals de M6, enkele deuren = minder op en afstapcapaciteit.
K V B
Berichten: 3319
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: Modernisering M5

Bericht door K V B »

Steven schreef: Trouwens als ik me niet vergis hebben alle dubbeldekkers die op HSL mogen rijden enkele deuren en geen dubbele deuren zoals de M6, enkele deuren = minder op en afstapcapaciteit.
Dat valt nog wel mee. Bij de IC2000 is de deur breed genoeg dat er twee personen tegelijkertijd kunnen instappen. Met twee deuren per kant betekent dit een grotere instapcapaciteit dan I11...
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22506
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Modernisering M5

Bericht door Steven »

ja maar mogen die rijtuigen treinen kruisen die aan 300 rijden want dat is het type rijtuig dat je moet zoeken he. Het is dat wat ik dus bedoel, tot 200 km/u zijn de waarden anders. Maar op L2 rijden er ook treinen aan 300km/u dus moet het sluitsysteem van die deuren dat aankunnen, als je de deuren van die M6 beziet dan weet ge dat ge met dergelijke oppervlakte al eens in de problemen kan komen om die normen te halen.
wva
Berichten: 313
Lid geworden op: 09 mar 2008, 21:45

Re: Modernisering M5

Bericht door wva »

Ik zag deze middag een stam M5 op de IC verbinding Brussel - Antwerpen. Dat was even ongewoon :)
260689
Berichten: 3315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Modernisering M5

Bericht door 260689 »

wva schreef:Ik zag deze middag een stam M5 op de IC verbinding Brussel - Antwerpen. Dat was even ongewoon :)
is niet meer zo ongewoon sinds de nieuwe dienstregelingen
Vank

Re: Modernisering M5

Bericht door Vank »

wva schreef:Ik zag deze middag een stam M5 op de IC verbinding Brussel - Antwerpen. Dat was even ongewoon :)
Reden ze, of stonden ze ergens stil?
Dit is nu net waar ik ze zou inzetten.
wva
Berichten: 313
Lid geworden op: 09 mar 2008, 21:45

Re: Modernisering M5

Bericht door wva »

Vank schreef:
wva schreef:Ik zag deze middag een stam M5 op de IC verbinding Brussel - Antwerpen. Dat was even ongewoon :)
Reden ze, of stonden ze ergens stil?
Dit is nu net waar ik ze zou inzetten.
Rijden, ja..... stilstaan, ook ja, want hij kwam aan in Berchem. :D
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Modernisering M5

Bericht door Shrek »

wva schreef:Ik zag deze middag een stam M5 op de IC verbinding Brussel - Antwerpen. Dat was even ongewoon :)
welke loc hing ervoor/achter? :P
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22506
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Modernisering M5

Bericht door Steven »

wva schreef:Ik zag deze middag een stam M5 op de IC verbinding Brussel - Antwerpen. Dat was even ongewoon :)
je zal IR bedoeen, de IR Brussel Antwerpen, treinereeks 33xx is voorzien voor het grootste deel van de dag om met M5 te rijden.
Deze treinen stoppen te Brussel zuid, centraal, noord, Vilvoorde, Mechelen, Nekkerspoel, Mortsel oude god, Berchem, antwerpen centraal.
Vank

Re: Modernisering M5

Bericht door Vank »

Cool, ik zou ook wel graag eens foto's zien.
OO-MSS

Re: Modernisering M5

Bericht door OO-MSS »

Steven schreef:
wva schreef:Ik zag deze middag een stam M5 op de IC verbinding Brussel - Antwerpen. Dat was even ongewoon :)
je zal IR bedoeen, de IR Brussel Antwerpen, treinereeks 33xx is voorzien voor het grootste deel van de dag om met M5 te rijden.
Deze treinen stoppen te Brussel zuid, centraal, noord, Vilvoorde, Mechelen, Nekkerspoel, Mortsel oude god, Berchem, antwerpen centraal.

welke 33xx'n worden gereden met M5?

overigens de P7906/8905 wordt sedert de nieuwe dienstregeling gereden met M4m ipv M5
Beesty
Berichten: 380
Lid geworden op: 13 apr 2006, 21:36

Re: Modernisering M5

Bericht door Beesty »

de bordeaux M5 stuurstand die voorheen op de terreinen van Bombardier stond, werd vorige week ofzo ergens verplaatst naar de bundels van Brugge.
Er zit wel een houten plaat in van de ramen .. zou ze kapot zijn? :)
Duikbril AM86

Re: Modernisering M5

Bericht door Duikbril AM86 »

Op den IC-trein 2338 Kortrijk -Poperinge was er vandaag ook in één van de 1ste klasserijtuigen een raam beschadigd, de trein heeft een hele tijd stil gestaan in Brussel-Zuid voor het glas te verwijderen alsdus de treinbegleiders.. Rijtuig was uiteraard afgesloten voor de reizigers ..
am62
Berichten: 840
Lid geworden op: 20 mei 2006, 20:40

Re: Modernisering M5

Bericht door am62 »

Marc,

3336 in elk geval met M5, wordt vanaf FBMZ P8572 naar FGRA
Terminus
Berichten: 1126
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:31

Re: Modernisering M5

Bericht door Terminus »

Is het niet zo simpel dat al de treinen van die verbinding met M5'en rijden?
Plaats reactie