Het nieuwe spoorboekje

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
Paul
Berichten: 1290
Lid geworden op: 09 feb 2008, 22:57
Locatie: FNU
Contacteer:

Het nieuwe spoorboekje

Bericht door Paul »

Goedemorgen,

Gisteravond heb ik het nieuwe spoorboekje gekocht in Antwerpen-Berchem. Eerste indrukken:
- dikker (4,5 cm), zwaarder (1100 g) en duurder (11 euro) dan ooit;
- andere indeling en er staat meer in dan vroeger: na de inleiding in vier talen volgen de alfabetische stationslijst, de lijnschema's van alle lijnen (met km-aanduiding en aansluitende lijnen in de stations), de lijntabellen voor weekdagen, de IC-IR-verbindingen voor weekdagen (nieuw), lijst van P-treinen voor weekdagen (nieuw), lijntabellen, IC-IR-verbindingen en P-treinen (studententreinen) in het weekend, ten slotte de dienstregeling van de enkele overblijvende klassieke internationale treinen.

Verbeteringen:
- lijnnummers duidelijk aangegeven op elke pagina
- in de meeste lijntabellen zijn ook stations van belangrijke aansluitende lijnen opgenomen
- bij 'herkomst' en 'bestemming' zijn nu ook de uren van aankomst of vertrek ingevuld
- in de tabel van lijn 15 vind je alle treinen tussen Antwerpen en Mortsel, ook die van L. 25/27.

Tekorten en fouten zullen er ook wel zijn, maar daar ga ik het voorlopig niet over hebben.
ICT-treinen heb ik alleen gezien in de tabellen 139 (Walibi) en 166 (Lesse-kayak).
Maar ik heb dus nog maar oppervlakkig gekeken.

Paul
Vriendelijke groet,

Paul
http://belgischespoorlijnen.be
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22576
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Het nieuwe spoorboekje

Bericht door Steven »

in de versie die in juni is uitgekomen stonden de lijnnummers ook duidelijk genoeg in (daar waar ze in de dec versie 07 ontbraken), de IC IR treinen tijdens de week stonden daar ook al is afzonderlijk in vermeld.
Dietrich

Re: Het nieuwe spoorboekje

Bericht door Dietrich »

P-treinen stonden er ook al apart in, op een manier waar ik niet veel voordeel aan zie voor de reiziger, namelijk in twee kolommen (treinnummer en dan alle haltes met tijd achter elkaar geplakt). Tenzij je het treinnummer kent ben je er dus niets mee.

Als men deze overbodige zaken nu eens eruit zou halen, eventueel de aparte IC/IR-pagina's ook (dit is een aparte brochure die gratis is) kan men al veel pagina's besparen. Versie juni 2008 was ook al 4,2 cm.
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Re: Het nieuwe spoorboekje

Bericht door Joris »

Hallo,
Steven schreef:in de versie die in juni is uitgekomen stonden de lijnnummers ook duidelijk genoeg in (daar waar ze in de dec versie 07 ontbraken), de IC IR treinen tijdens de week stonden daar ook al is afzonderlijk in vermeld.
Men had rond die nieuwe versie van juni 018 dan wel wat reclame mogen maken, ik heb daar niks van gezien... Het is het eerste dat ik ervan lees...
Goed nieuws in elk geval voor het nieuwe boekje.
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22576
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Het nieuwe spoorboekje

Bericht door Steven »

tja reclame, dat boekje was gewoon te koop :lol:
wrpint
Berichten: 206
Lid geworden op: 06 feb 2006, 16:07
Locatie: MI

Re: Het nieuwe spoorboekje

Bericht door wrpint »

Joris schreef: Men had rond die nieuwe versie van juni dan wel wat reclame mogen maken, ik heb daar niks van gezien... Het is het eerste dat ik ervan lees...
Same here...
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: Het nieuwe spoorboekje

Bericht door treinbruno »

k'wist er ook niks van
er zat zelfs niet eens een bon in dat van december...

(zit er nu trouwens een bon in voor het spoorboekje van juni?)
Afbeelding
dekooiker
Berichten: 1552
Lid geworden op: 14 okt 2007, 21:09
Locatie: FKI

Re: Het nieuwe spoorboekje

Bericht door dekooiker »

wrpint schreef:
Joris schreef: Men had rond die nieuwe versie van juni dan wel wat reclame mogen maken, ik heb daar niks van gezien... Het is het eerste dat ik ervan lees...
Same here...
Evenzo hier, maar tijdens mijn werkzaamheden in de Centraal deze week lagen er bij de weg te gooien papieren twee exemplaren zodat de collectie er vollediger op wordt :D
De trein.
Alleen voor durvers.
Plaats reactie