Treinen met oudjaar

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
Tom024

Treinen met oudjaar

Bericht door Tom024 »

Hoe rijden de treinen met Oudjaar in België? Stopt de NMBS ook rond 21.00/22.00 uur, net zoals in Nederland het geval is?
Presario

Re: Treinen met oudjaar

Bericht door Presario »

Nope, treinen rijden net zoals op een gewone dag/avond.
deadlock
Berichten: 579
Lid geworden op: 10 nov 2008, 21:11
Locatie: Zwolle, Nederland

Re: Treinen met oudjaar

Bericht door deadlock »

Tom024 schreef:Hoe rijden de treinen met Oudjaar in België? Stopt de NMBS ook rond 21.00/22.00 uur, net zoals in Nederland het geval is?
Je bedoelt 19:00? :p
Stijn014

Re: Treinen met oudjaar

Bericht door Stijn014 »

Presario schreef:Nope, treinen rijden net zoals op een gewone dag/avond.
geen zondagsregeling dit jaar?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Treinen met oudjaar

Bericht door Steven »

volgens de routeplanner zie ik een gewone dienstregeling maar met verschillende P treinen die niet zullen rijden.
ferry
Berichten: 316
Lid geworden op: 28 mei 2008, 21:50

Re: Treinen met oudjaar

Bericht door ferry »

Hoi

Op 26 december zou er weer zaterdagdienst gereden worden. Ik moet werken!


f
Tom024

Re: Treinen met oudjaar

Bericht door Tom024 »

Bedankt! Toch blijft het merkwaardig: in Nederland stopt alle OV, in België rijdt men rustig door. De Lijn biedt zelfs een nachtnet wat de hele avond en nacht doorrijdt. In Nederland totaal ondenkbaar.
Dietrich

Re: Treinen met oudjaar

Bericht door Dietrich »

Ik vind dat de NMBS toch ook eens mag denken aan extra diensten met oudejaarsnacht, met name voor IC's. Het nachtnet van De Lijn is zeer goed maar uiteraard enkel lokale verbindingen. Vanuit Zottegem moet ik er zo niet aan denken ergens te geraken met het OV.
rail s

Re: Treinen met oudjaar

Bericht door rail s »

Minder treinen tussen Kerstmis en Nieuwjaar

Tijdens de eindejaarsperiode past de spoorwegmaatschappij NMBS haar aanbod aan. De dienstregeling en de openingsuren van het loket veranderen naar gelang het aantal passagiers die tijdens Kerstmis en Nieuwjaar de trein nemen. Dat meldt de NMBS in een persbericht.

Openingsuren loketten
De loketten zullen tijdens het weekend van 27 en 28 december volgens de normale openingsuren bediend worden. In de meeste stations zullen de loketten op woensdag 24 en 31 december uitzonderlijk sluiten om 20.00 uur. Op donderdag 25 december en 1 januari geldt dan weer de zondagsregeling waarbij de loketten open gaan om 7.00 u. De zaterdagregeling is van toepassing op vrijdag 26 december en 2 januari.

Afschaffing piektreinen
Ook de dienstregeling van de treinen verloopt iets anders tijdens de eindejaarsperiode. Van maandag 22 december tot en met vrijdag 2 januari zijn enkele piektreinen afgeschaft. Toch zijn er voor deze regeling enkele uitzonderingen. Op 25, 26 december en op 1 en 2 januari rijden de treinen volgens de zondagsdienstregeling.

Voor meer informatie kunnen de reizigers terecht op www.nmbs.be (belga/ka)
Plaats reactie