iets abnormaals?

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
5307
Berichten: 1078
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:52

iets abnormaals?

Bericht door 5307 »

Iets verdachts gezien op het spoor ?

zoals een overweg geblokkerd, iemand wandelend naast het spoor (niet bevoegd), iets TE fanatieke zonder geel jasje fotograferende fotografen ...

Meld het aan de NMBS/SNCB via het
gratis meldnummer : 0800/ 30 230
260689
Berichten: 3325
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Bericht door 260689 »

kben der zeker van dage enkel tijdens de kantoor uren moogt naar bellen en al de rest vande tijd onbemand zijn 8) 8) :lol: :lol:
Gebruikersavatar
Bart
Berichten: 522
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:25
Locatie: Sint-Niklaas

Re: iets abnormaals?

Bericht door Bart »

break-driver schreef:Iets verdachts gezien op het spoor ?

zoals een overweg geblokkerd, iemand wandelend naast het spoor (niet bevoegd), iets TE fanatieke zonder geel jasje fotograferende fotografen ...

Meld het aan de NMBS/SNCB via het
gratis meldnummer : 0800/ 30 230
Ik vind het langs de ene kant wel goed dat ze deze nummer bekend maken, alleen hoop ik dat er geen misbruik van zal gemaakt worden door flauwe plezanten.
Aan elke overweg zouden ze een affiche moeten hangen met daar de nummer van de alarmcentrale op. Moest er dan iemand in panne staan met zijn auto op die overweg kan hij misschien nog tijdig de nmbs verwittigen en die op hun beurt dan de bestuurder om zo een aanrijding te voorkomen.
Iemand wandelend naast het spoor heb ik het dan weer moeilijker mee.
Wie is voor de burger verdacht en wie niet hé....
Dat zouden ze beter aan de treinbestuurder of stationspersoneel overlaten vind ik..... Anders zullen ze veel voor niets uitrukken...
Gebruikersavatar
e49memling
Berichten: 720
Lid geworden op: 27 feb 2006, 21:08
Locatie: Vlaams Brabant-Pajottenland

Bericht door e49memling »

Begrijpelijk, veiligheid voor alles, doch waar is de grens?
Fotografen per definitie saboteurs? Treinliefhebbers onmiddellijk verdacht?
Politie-staat gesteund door verklikkers, het oostblok van vroeger waar het Westen zo op neer keek, en nu zonder problemen zelf invoert.
:cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:
RhB

Bericht door RhB »

Als je het kadert in war against terrorism is blijkbaar heel veel (zelfs teveel gepermiteerd). :oops:
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22510
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

iets abnormaals? mmm das lastig, aangezien de gewone logica stopt daar waar die van het spoor begint is da lastig onderscheid te maken wanneer het dan ook nog is abnormaal moet zijn :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Gebruikersavatar
e49memling
Berichten: 720
Lid geworden op: 27 feb 2006, 21:08
Locatie: Vlaams Brabant-Pajottenland

Bericht door e49memling »

Steven schreef:iets abnormaals? mmm das lastig, aangezien de gewone logica stopt daar waar die van het spoor begint is da lastig onderscheid te maken wanneer het dan ook nog is abnormaal moet zijn :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Wat pas ik hier goed :D
Patrick
Berichten: 2289
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:42
Locatie: FI (= Ieper)

Re: iets abnormaals?

Bericht door Patrick »

Vanmiddag heeft onze receptioniste dat gratis nummer proberen bellen wegens incident waarbij patiënt uit ons ziekenhuis zich op de sporen van L69 bevond. Leuk hoor: je krijgt niet onmiddellijk iemand aan de lijn, maar een antwoordapparaat. Je moet bellen naar een... 02 nummer. :roll:
Glodenox
Berichten: 558
Lid geworden op: 16 sep 2007, 00:33
Locatie: Zemst
Contacteer:

Re: iets abnormaals?

Bericht door Glodenox »

Is dat nummer toevallig 02 528 28 28?
Dat is het nummer dat ik al eens heb genoteerd als "NMBS Klantendienst".

Greetings,
Glodenox
Gebruikersavatar
Portbou
Berichten: 1802
Lid geworden op: 06 mar 2006, 23:24
Locatie: Mechelen
Contacteer:

Re: iets abnormaals?

Bericht door Portbou »

Hallo,
Glodenox schreef:Is dat nummer toevallig 02 528 28 28?
Dat is het nummer dat ik al eens heb genoteerd als "NMBS Klantendienst".
Dat is het nummer om te informeren naar dienstregelingen en om internationale biljetten aan te kopen.
Denk niet dat je daar "verdachte situaties" kan doorgeven.

Groeten,
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5318
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: iets abnormaals?

Bericht door Steve »

Patrick schreef:Vanmiddag heeft onze receptioniste dat gratis nummer proberen bellen wegens incident waarbij patiënt uit ons ziekenhuis zich op de sporen van L69 bevond. Leuk hoor: je krijgt niet onmiddellijk iemand aan de lijn, maar een antwoordapparaat. Je moet bellen naar een... 02 nummer. :roll:
Vreemd, want toen ik enige tijd geleden (een paar maanden) belde, kreeg ik meteen de Centrale Meldkamer aan de lijn.

Niet dat ik geen vragen had bij hun werkmethode (hadden zogezegd absoluut het treinnummer nodig om iets te kunnen doen, wat zou een leek daarop moeten antwoorden?!), maar goed...
J_Vandereycken

Re: iets abnormaals?

Bericht door J_Vandereycken »

Een tijd terug trok ik net voor ik op de trein stapte een foto (terwijl ik in het midden van het perron stond tussen vele andere pendelaars). Direct security op mijn dak. En ze waren nog grof ook. Ze waren grafitispuiters aan het zoeken. Ik beb toen vriendelijk geantwoord dat het mij nogal onverstandig leek grafiti te spuiten met 1000 pendelaars en 2 man security erbij ! Ze wilden direct mijn ID-kaart, om mij door de politiecomputer te halen. Awel normaal heb ik geen probleem met controle en geen probleem om mijn ID te tonen en ik ben tegen grafiti. Nu heb ik geweigerd. Zelfs de politie mag niet zomaar in het wilde weg ID's opvragen.
Beesty
Berichten: 380
Lid geworden op: 13 apr 2006, 21:36

Re: iets abnormaals?

Bericht door Beesty »

J_Vandereycken schreef:Een tijd terug trok ik net voor ik op de trein stapte een foto (terwijl ik in het midden van het perron stond tussen vele andere pendelaars). Direct security op mijn dak. En ze waren nog grof ook. Ze waren grafitispuiters aan het zoeken. Ik beb toen vriendelijk geantwoord dat het mij nogal onverstandig leek grafiti te spuiten met 1000 pendelaars en 2 man security erbij ! Ze wilden direct mijn ID-kaart, om mij door de politiecomputer te halen. Awel normaal heb ik geen probleem met controle en geen probleem om mijn ID te tonen en ik ben tegen grafiti. Nu heb ik geweigerd. Zelfs de politie mag niet zomaar in het wilde weg ID's opvragen.
Nogal een redelijk verwarrend verhaal moet ik zeggen. Of ze nu grof waren al dan niet, daar geef ik u zelfs het voordeel van de twijfel :) Je spreekt dat de security er is. Als je van de security op een perron spreekt vermoed ik dat je het hebt over Securail. Geen enkele veiligheidsdienst heeft ook nog maar toegang tot de politionele databanken. En dan spreek je plots over politie? Securail is ver van Politie, het gaat om een veiligheidsdienst met bepaalde bevoegdeheden.
En als het dan al de Federale/Lokale Politie zou geweest zijn; Ze hebben het recht uw ID kaart te vragen, en jij MOET ze overhandigen. Als er net een melding is geweest van grafiti en jij bent net foto's aan het maken van die grafiti, is dat al meer dan reden genoeg om bepaalde onderzoeksdaden uit te voeren, zoals: ID controle, raadpleging in politionele databanken, fouille en zelfs het bekijken van de inhoud op uw fototoestel desnoods.
Niet enkel je rechten kennen, maar ook je plichten he ;)
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5274
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: iets abnormaals?

Bericht door overweg13 »

J_Vandereycken schreef:Een tijd terug trok ik net voor ik op de trein stapte een foto (terwijl ik in het midden van het perron stond tussen vele andere pendelaars). Direct security op mijn dak. En ze waren nog grof ook. Ze waren grafitispuiters aan het zoeken. Ik beb toen vriendelijk geantwoord dat het mij nogal onverstandig leek grafiti te spuiten met 1000 pendelaars en 2 man security erbij ! Ze wilden direct mijn ID-kaart, om mij door de politiecomputer te halen. Awel normaal heb ik geen probleem met controle en geen probleem om mijn ID te tonen en ik ben tegen grafiti. Nu heb ik geweigerd. Zelfs de politie mag niet zomaar in het wilde weg ID's opvragen.
De echte reden is dat graffitispuiters hun "kunstwerken" ook wel eens willen fotograferen terwijl de getroffen trein in een station staat, tussen het publiek a.h.w. Ik heb het zelf al zien gebeuren! Geen wonder dat je daar dus op aangesproken wordt.
Laatst gewijzigd door overweg13 op 13 jan 2010, 09:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijke groet

overweg13
Beesty
Berichten: 380
Lid geworden op: 13 apr 2006, 21:36

Re: iets abnormaals?

Bericht door Beesty »

Patrick schreef:Vanmiddag heeft onze receptioniste dat gratis nummer proberen bellen wegens incident waarbij patiënt uit ons ziekenhuis zich op de sporen van L69 bevond. Leuk hoor: je krijgt niet onmiddellijk iemand aan de lijn, maar een antwoordapparaat. Je moet bellen naar een... 02 nummer. :roll:
Volgens mij kom je terrecht bij de Centrale Meldkamer van de NMBS/B-security.. :)
Plaats reactie