Bovenleiding naar beneden

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Nekvin

Bovenleiding naar beneden

Bericht door Nekvin »

Ongeveer 5 minuten geleden heeft Benelux 9205 tussen Mechelen en Kontich op spoor A L 25 de bovenleiding naar beneden getrokken. Vanaf ik meer weet, laat ik het jullie ook weten.
Presario

Re: Bovenleiding naar beneden

Bericht door Presario »

www.standaard.be schreef:Trein Brussel-Amsterdam staat stil in omgeving van Duffel

ANTWERPEN - Een trein van Brussel naar Amsterdam staat zaterdagvoormiddag stil in de buurt van Duffel. Door een probleem met de bovenleiding is de elektriciteit weggevallen. Een hulptrein is onderweg vanuit Leuven om de bewuste trein te koppelen en weg te slepen, maar Frédéric Petit, woordvoerder van spoorweginfrastructuurbeheerder Infrabel, vreest dat de vertraging kan oplopen tot een 2-tal uur.
De trein was omstreeks 07.15 uur vertrokken vanuit Brussel Zuid. Ter hoogte van Duffel viel de stroom weg.

Het probleem deed zich niet voor in de onmiddellijke omgeving van een station of een perron. Het bleek daarom niet mogelijk de reizigers te laten uitstappen. Omdat er geen elektriciteit is, hebben die door het koude weer alle moeite om zich te verwarmen.

'Er is een hulptrein onderweg vanuit Leuven, maar het kan nog even duren voor de trein weggesleept is', zegt Petit. Het is nog niet duidelijk naar welk station de trein zal worden gesleept en van waaruit de passagiers hun reis zullen kunnen voortzetten.
Nekvin

Re: Bovenleiding naar beneden

Bericht door Nekvin »

volgens het geen ik kan zien, hebben ze de trein richting mechelen getrokken en staan ze momenteel stil voor het inritsein van nekkerspoel te wachten om mechelen te mogen binnen rijden
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: Bovenleiding naar beneden

Bericht door Adler »

Nekvin schreef:volgens het geen ik kan zien, hebben ze de trein richting mechelen getrokken en staan ze momenteel stil voor het inritsein van nekkerspoel te wachten om mechelen te mogen binnen rijden
Dat betekent dus dat het 4 uur heeft geduurd om die trein weg te slepen.
Die mensen hebben dus 4 uur in de vrieskou moeten zitten.
De NMBS en Infrabel doen het weer fantastisch.
Die noodtrein moest uit Sjakamaka komen zeker ?
Nekvin

Re: Bovenleiding naar beneden

Bericht door Nekvin »

Hij gaat er binnen enkele ogenblikken afrijden kant kontich. Dus 4-5 uur hebben de mensen erin gezeten...
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Bovenleiding naar beneden

Bericht door Steven »

noodtrein = personeel oproepen, eventueel tb oproepen (indien er geen reserve bestuurder aanwezig is), de tijd om die mensen van thuis tot aan hun werkplaats te laten komen, tijd om de trein tot de plaats van incidient te krijgen. Breng dit allemaal in rekening en je begrijpt waarom het nooit op 1 u tijd in orde kan zijn.
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: Bovenleiding naar beneden

Bericht door treinbruno »

ze zijden net op de radio dat de mensen straks dekentjes en soep krijgen :)

is lijn 27 wel nog volledig toegankelijk?
Afbeelding
dekooiker
Berichten: 1552
Lid geworden op: 14 okt 2007, 21:09
Locatie: FKI

Re: Bovenleiding naar beneden

Bericht door dekooiker »

Begrijp ook niet waarom dat er wordt afgegeven op het feit dat het niet mogelijk is om in 1-2-3 alles weg te krijgen.
Vroeger met het Minder-Hinderplan voor de Antwerpse Ring zeer frequent met de bus in panne gestaan.
De Lijn wist héél goed dat die wagens in slechte staat waren en niet geschikt waren om sneldiensten te rijden.
Toch verhuren ze die en laten ze het maar begaan.
Regelmatig ritten geschrapt, op de autosnelweg in panne gevallen enz.
Daar horen we niks over en zelfs de reizigers kloegen niet.
Maar er moet maar één trein vertraging oplopen of in panne staan en het moet op de voorpagina...
De trein.
Alleen voor durvers.
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: Bovenleiding naar beneden

Bericht door Adler »

Steven schreef:noodtrein = personeel oproepen, eventueel tb oproepen (indien er geen reserve bestuurder aanwezig is), de tijd om die mensen van thuis tot aan hun werkplaats te laten komen, tijd om de trein tot de plaats van incidient te krijgen. Breng dit allemaal in rekening en je begrijpt waarom het nooit op 1 u tijd in orde kan zijn.
Ik ben ooit in panne gevallen op een ICE-3 tussen Keulen en Frankfurt. Binnen de 10 minuten was er een hulptrein ter plaatse en na nog 5 minuten werden we al weggesleept. Waarom moet dat dan hier 4 uur duren om een trein van Leuven naar Kontich te krijgen ?
timothy_Vermeulen

Re: Bovenleiding naar beneden

Bericht door timothy_Vermeulen »

het zou gaan om de 1187
Zijn die nog niet allemaal uit dienst?
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: Bovenleiding naar beneden

Bericht door Adler »

Ik zag zojuist de beelden op het tv-nieuws. Twee Portugese reizigers aan boord vroegen zich terecht af of dit soms Afrika was.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Bovenleiding naar beneden

Bericht door Steven »

Adler schreef:
Steven schreef:noodtrein = personeel oproepen, eventueel tb oproepen (indien er geen reserve bestuurder aanwezig is), de tijd om die mensen van thuis tot aan hun werkplaats te laten komen, tijd om de trein tot de plaats van incidient te krijgen. Breng dit allemaal in rekening en je begrijpt waarom het nooit op 1 u tijd in orde kan zijn.
Ik ben ooit in panne gevallen op een ICE-3 tussen Keulen en Frankfurt. Binnen de 10 minuten was er een hulptrein ter plaatse en na nog 5 minuten werden we al weggesleept. Waarom moet dat dan hier 4 uur duren om een trein van Leuven naar Kontich te krijgen ?
Plaats en tijdstip en treinsoort bepalen al veel, daarbovenop komt nog is de aard van het defect, een bovenleiding die beschadigd is.
Die defecte ICE stond waarschijnlijk op L2 en is gewoon weggehaald door de HLD62TBL, een vrij eenvoudige ingreep. Een trein die onder een defecte bovenleiding staat is een paar ander mouwen. Bovenleiding buiten dienst stellen is al 1, defecte bovenleiding laten verwijderen is stap 2 (diensten ES moeten ter plaatsen komen), evacuatietrein moet ter plaatse komen (zal in dit geval een dieselloc zijn) om de trein te kunnen wegslepen. Bij dit soort evacuaties zijn dus al veel meer diensten en personeel betrokken waardoor het nooit zo snel kan gaan als in dat eerste geval, laat de plaats van het incident dan ook nog is een rol spelen. Voor de L2 staan er diesels in leuven en luik, op de meeste dagen zit er daar een bestuurder in de buurt en draaien die motoren al. Voor de toestand op L25/27 waar de ES moest tussenkomen is dat een ploeg die thuis stand by zit en aldaar moet opgeroepen worden, dan hun werktrein gaan ophalen (vermoedelijk de antwerpse ploeg) dan ter plaatse geraken.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Bovenleiding naar beneden

Bericht door Steven »

ConducLK schreef:Eigenlijk wel schandalig dat die mensen daar zo lang moeten zitten wachten in die trein terwijl er op de nevenliggende sporen wel passagierstreinen voorbijkwamen. Gewoon ééntje laten stoppen en iedereen laten overstappen in volle baan. Is toch echt zo moeilijk niet!!!
.....
Als die trein op het normaal spoor L25 staat is het spoor van L27 dat het dichtste bij ligt om treinen te laten stoppen(richting antwerpen) in dezelfde richting , dat wil zeggen dat je in totaal drie sporen moet sperren van verkeer. Niet altijd de meest aangewezen keuze om te maken.
Hogersluys
Berichten: 938
Lid geworden op: 26 sep 2008, 18:19

Re: Bovenleiding naar beneden

Bericht door Hogersluys »

Adler schreef:Ik zag zojuist de beelden op het tv-nieuws. Twee Portugese reizigers aan boord vroegen zich terecht af of dit soms Afrika was.
Tevens vroegen ze zich af of er in dit land maar één trein voorhanden is. :lol: Ik merkte overigens het logo van de Nederlandse Spoorwegen op. Hadden zij niet mede-assistentie moeten verlenen?
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: Bovenleiding naar beneden

Bericht door Adler »

Steven schreef:Die defecte ICE stond waarschijnlijk op L2 en is gewoon weggehaald door de HLD62TBL, een vrij eenvoudige ingreep.
Ik had het wel over een trein tussen Keulen en Frankfurt..., de zaak werd dus door de DB opgelost.
Plaats reactie