Twee opstapplaatsen in Mortsel dicht

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
JPL107
Berichten: 126
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:48
Locatie: Lier
Contacteer:

Twee opstapplaatsen in Mortsel dicht

Bericht door JPL107 »

Vanaf zaterdag 6 mei start Infrabel, de infrastructuurbeheerder van het Belgische spoorwegnet, met werken aan de wissels van treinlijn 25 in de omgeving van Kontich, meldt de NMBS.

Andere dienstregeling
De treinen zullen daarom drie opeenvolgende weekends (6-7, 13-14 en 20-21 mei) in beide richtingen via lijn 27 rijden. Hierdoor zal het niet mogelijk zijn om gebruik te maken van de stations Mortsel-Oude God en Mortsel-Deurnesteenweg. Reizigers kunnen gebruik maken van de nabij gelegen stations Mortsel of Mortsel-Liersesteenweg. Wel zal de dienstregeling van de lokale treinen anders verlopen, aldus de NMBS.
bron: http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_20 ... omArtikels
Pieter

Bericht door Pieter »

Das jammer...
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

nu komen er nieuwe (misschien betere) wissels, tis gewoon iets dat moet gebeuren :roll:
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

Pieter schreef:Das jammer...
dit soort ingrepen gebeurd regelmatig hoor, dat ze in mortsel blij zijn dat ze de trein nog kunnen nemen in 2 van hun andere stations, in de meeste gemeentes zal dat meestal de bus worden die de trein komt te vervangen
Pieter

Bericht door Pieter »

Steven schreef:
Pieter schreef:Das jammer...
dit soort ingrepen gebeurd regelmatig hoor, dat ze in mortsel blij zijn dat ze de trein nog kunnen nemen in 2 van hun andere stations, in de meeste gemeentes zal dat meestal de bus worden die de trein komt te vervangen
Het is vooral jammer omdat ik wrs 5 min vertraging ga hebben tussen Sint-Katelijne-Waver en Antwerpen Centraal en zo mijn aansluiting naar Roosendaal kwijt raak. Wat regelmatig gebeurd dankzij werken...

En op een zondag een uurtje in antwerpen centraal zitten is ook niet alles he ...

GreetZ
Pieter
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

tja idd leuker is anders, maar al is gevraagd aan treinbegeleider voor aansluiting?
Pieter

Bericht door Pieter »

4 min is officieel geen aansluiting he... 't moet al 7 min zijn....

Maar voor een reiziger is 4 min wel een aansluiting...
Joeri

Bericht door Joeri »

En hoe komt het dan dat je in het spoorboekje wel ansluitingen van 4 - 5 minuten terugvind? En, zoals boven gezegd, verwittig de TBG. Ik heb vaak hetzelfde probleem, in het weekend, om over te stappen van de L-trein uit Brussel op de IR Mechelen -Leuven: officieel 4 minuten, meestal wat minder want de kleinste vertraging voel je... Sommige TBG's bellen trouwens al als ze mijn ticket zien, dus zonder dat ik iets vraag. 8)
1607

Bericht door 1607 »

ik en een vriend van mij hebben zo eens de ic-g een vertaging aan zijn broek gersmeerd. we kwamen van geel en trein had vertraging. wij naar de tbg. die heeft dan naar berchem gebeld en zo den ic-g doen wachten. en dit voor maar 2 mensen. :roll: :lol:
Wover

Bericht door Wover »

ja, daar ist ook erg, als ge van de IR e komt en de IC G moet hebben hebde normaalgezien 6 minuten, maar ge moogt er zeker van zijn dat ge altijd 1-2 minuten te laat in berchem aankomt, dus dan schiet er ni veel meer over e :)

Al verscheidene keren gezien dat veel mensen hun trein zo missen, maja...
paljas

Bericht door paljas »

OEI!!! volgende zaterdagnacht moet ik naar een feestje in Fort 4. Aankomst zo rond 0.20u ofzo. Weet er iemand een oplossing voor mij?
rvdborgt
Berichten: 4325
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Bericht door rvdborgt »

1607 schreef:ik en een vriend van mij hebben zo eens de ic-g een vertaging aan zijn broek gersmeerd. we kwamen van geel en trein had vertraging. wij naar de tbg. die heeft dan naar berchem gebeld en zo den ic-g doen wachten. en dit voor maar 2 mensen. :roll: :lol:
Als door het wachten op een vertraagde trein geen andere aansluitingen in gevaar komen, dan zie ik geen probleem in het even laten wachten. De wachttijden die op sommige stations hange (o.a. Berchem) zijn daar volgens mij ook op gebaseerd.

Groetjes,

Rian
rvdborgt
Berichten: 4325
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Bericht door rvdborgt »

Pieter schreef:4 min is officieel geen aansluiting he... 't moet al 7 min zijn....

Maar voor een reiziger is 4 min wel een aansluiting...
De minimale overstaptijden in België zijn bij mijn weten nergens hoger dan 5 minuten. 4 en 3 minuten komt volgens mij ook voor. Er is geen officiële gepubliceerde lijst, maar als in de dienstregeling (spoorboekje, ARI) een bepaalde aansluiting wordt gegeven, dan is het een officiële aansluiting.

Groetjes,

Rian
Stijn D.C.
Berichten: 801
Lid geworden op: 05 feb 2006, 15:23
Contacteer:

Bericht door Stijn D.C. »

Gingen ze die lijn niet ook tegen 160 km/h maken, of gaat dat niet door?
Joeri

Bericht door Joeri »

Op dat stukje is het al gebeurt.
Plaats reactie