Stationsomroepers krijgen dictieles

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
AlexNL
Berichten: 2186
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: Stationsomroepers krijgen dictieles

Bericht door AlexNL »

LHOON schreef: Maar of dit zo een vooruitgang zou zijn? Het is veel onpersoonlijker: zo een steriele synthetische vrouwenstem, meestal dan nog met Nederlandse tongval, die standaardmededelingen spuit.
De Nederlandse stem is voor zover mij bekend niet synthetisch, deze is ingesproken door Tuffie Vos. Er zal vast ook wel een goede Vlaams sprekende vrouw zijn die dat kan :)
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: Stationsomroepers krijgen dictieles

Bericht door treinbruno »

k'merkte zaterdag trouwens dat ze voor de internationale treinen een nieuwe jingle hebben in holland :lol:
Afbeelding
AlexNL
Berichten: 2186
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: Stationsomroepers krijgen dictieles

Bericht door AlexNL »

Die hebben ze al een tijdje volgens mij... jammergenoeg heb ik er nog geen geluidsfragment van :(
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: Stationsomroepers krijgen dictieles

Bericht door treinbruno »

dat bandje heb je in veel stations in ZO brussel :D
ook in brussel luxemburg en ik (denk) ook brussel shuman :)

maar dat bandje spreekt echt verhakt en is grappig wel :)
ook spreekt het de eindbestemming van de eurocity's naar zwitserland verkeerd uit :P
Afbeelding
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22528
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Stationsomroepers krijgen dictieles

Bericht door Steven »

treinbruno schreef:dat bandje heb je in veel stations in ZO brussel :D
ook in brussel luxemburg en ik (denk) ook brussel shuman :)

maar dat bandje spreekt echt verhakt en is grappig wel :)
ook spreekt het de eindbestemming van de eurocity's naar zwitserland verkeerd uit :P
bruno alles lezen he, ik heb de brusselse stations al vermeld ;-)
LHOON
Berichten: 619
Lid geworden op: 30 dec 2008, 21:30
Locatie: FM

Re: Stationsomroepers krijgen dictieles

Bericht door LHOON »

AlexNL schreef:
LHOON schreef: Maar of dit zo een vooruitgang zou zijn? Het is veel onpersoonlijker: zo een steriele synthetische vrouwenstem, meestal dan nog met Nederlandse tongval, die standaardmededelingen spuit.
De Nederlandse stem is voor zover mij bekend niet synthetisch, deze is ingesproken door Tuffie Vos. Er zal vast ook wel een goede Vlaams sprekende vrouw zijn die dat kan :)
Hadden Lernaut & Hauspie kunnen doorgaan, waren er nu vast perfecte synthetische stemmen ter beschikking :-)

De evolutie op dit gebied staat overigens niet stil, er zijn al zeer goede en natuurlijk klinkende stemmen beschikbaar, jammer genoeg zelden in het Nederlands. Een mooie demo van stemmen staat op http://api.voiceforge.com/demo/demo.html. Vooral engelstalige (met de nodige regionale accenten!) en ook enkele andere talen, maar geen Nederlands.
Ruben
Berichten: 345
Lid geworden op: 01 feb 2006, 00:36
Locatie: Brugge

Re: Stationsomroepers krijgen dictieles

Bericht door Ruben »

Steven schreef:in België zijn voor de moment automatische aankondigingen te horen te
Brussel Shuman
Brussel Luxemburg (geen klein station met dagelijks een 13.000 passagiers)
Etterbeek
Verschillende stopplaatsen op L26
In Brugge wordt de Thalys ook aangekondigd door een viertalig bandje. Jammer genoeg is de aankondiging veel stiller dan de andere aankondigingen en daardoor soms onverstaanbaar als er veel ander lawaai is.
Plaats reactie