Hst-station Brecht wacht op een trein
Hst-station Brecht wacht op een trein
BRECHT - Tijdens zijn nieuwjaarstoespraak heeft de Brechtse burgemeester Luc Aerts (CD&V) hard uitgehaald naar de NMBS.
Hij hekelt de toestand van het station Noorderkempen, dat al anderhalf jaar wacht op de eerste trein.
Burgemeester Aerts wacht tevergeefs op de trein aan het station Noorderkempen
Het station Noorderkempen aan het spoor van de hogesnelheidstrein (hst) in Brecht is al meer dan een jaar helemaal gebruiksklaar.
Station, perron en parkeerplaatsen zijn gerealiseerd.
De gemeente Brecht en de buurgemeenten zorgden, in samenwerking met het Vlaams Gewest, voor vlotte verbindingswegen voor autobestuurders en fietsers.
Het treinspoor ligt al drie jaar te wachten op een trein. In afwachting van de hogesnelheidstrein beloofde de NMBS een intercitytrein te laten rijden tussen Brecht en Antwerpen.
De trein zou een zegen moeten zijn voor het mobiliteitsprobleem ten noorden van Antwerpen. Dagelijks is er een verkeersinfarct door dichtslibbende wegen vanuit Hoogstraten, Zoersel, Brecht en Wuustwezel, richting stad.
Maar de NMBS slaagt er niet in om een trein te laten rijden. Burgemeester Aerts is behoorlijk boos over die gang van zaken.
'2008 ging voorbij in sneltreinvaart, maar het is ook het jaar geworden waarin de trein weer niet reed of niet stopte in Brecht.
Zonder schroom durf ik stellen dat de NMBS als verstrekker van openbaar vervoer een onbetrouwbare partner mag worden genoemd, niet in staat om gemeenschapsgelden op een correcte wijze te besteden.
Ik besef dat dit harde woorden zijn, maar mijn oordeel kan niet anders dan hard zijn.'
Aan de aanleg van de spoorlijn, het station Noorderkempen en de infrastructuur rond het station hangt een kostenplaatje van zevenhonderd miljoen euro.
Volgens de burgemeester is het onbegrijpelijk dat dit er na anderhalf jaar nog steeds verlaten bijligt.
Het gemeentebestuur investeerde in toegangswegen en participeert ook in de camerabeveiliging van de omgeving van het station.
Frederik Petit, woordvoerder van Infrabel, bevestigt dat Brecht klaar is om de trein te ontvangen.
'De infrastructuurwerken zijn volledig klaar. De spoorlijn is gehomologeerd en ter beschikking gesteld van de NMBS, de operator van die lijn.'
Het kabinet van minister van Overheidsbedrijven Steven Vanackere (CD&V) meldt dat de trein nog niet voor morgen is.
De bestelde Traxx-locomotieven die met het Europese veiligheidssysteem rijden, zijn nog niet klaar.
Op verzoek van de vroegere minister, Inge Vervotte, onderzoekt de NMBS of ze met de bestaande M6-dubbelrijtuigen en -locomotieven kan rijden tussen Antwerpen en Brecht.
Als dat onderzoek gunstig verloopt, kan de trein rijden tegen de zomervakantie.
Bron: De Standaard.be
________________________
NVDR
Als het zo gemakkelijk was als die laatste zin laat vermoeden, was het probleem al lang opgelost.
Maar M6 heeft niets in het verhaal te doen. M6-loco's bestaan niet, en de rijtuigen mogen door materieelregels niet op 25kV-lijnen rijden.
BDJ
Hij hekelt de toestand van het station Noorderkempen, dat al anderhalf jaar wacht op de eerste trein.
Burgemeester Aerts wacht tevergeefs op de trein aan het station Noorderkempen
Het station Noorderkempen aan het spoor van de hogesnelheidstrein (hst) in Brecht is al meer dan een jaar helemaal gebruiksklaar.
Station, perron en parkeerplaatsen zijn gerealiseerd.
De gemeente Brecht en de buurgemeenten zorgden, in samenwerking met het Vlaams Gewest, voor vlotte verbindingswegen voor autobestuurders en fietsers.
Het treinspoor ligt al drie jaar te wachten op een trein. In afwachting van de hogesnelheidstrein beloofde de NMBS een intercitytrein te laten rijden tussen Brecht en Antwerpen.
De trein zou een zegen moeten zijn voor het mobiliteitsprobleem ten noorden van Antwerpen. Dagelijks is er een verkeersinfarct door dichtslibbende wegen vanuit Hoogstraten, Zoersel, Brecht en Wuustwezel, richting stad.
Maar de NMBS slaagt er niet in om een trein te laten rijden. Burgemeester Aerts is behoorlijk boos over die gang van zaken.
'2008 ging voorbij in sneltreinvaart, maar het is ook het jaar geworden waarin de trein weer niet reed of niet stopte in Brecht.
Zonder schroom durf ik stellen dat de NMBS als verstrekker van openbaar vervoer een onbetrouwbare partner mag worden genoemd, niet in staat om gemeenschapsgelden op een correcte wijze te besteden.
Ik besef dat dit harde woorden zijn, maar mijn oordeel kan niet anders dan hard zijn.'
Aan de aanleg van de spoorlijn, het station Noorderkempen en de infrastructuur rond het station hangt een kostenplaatje van zevenhonderd miljoen euro.
Volgens de burgemeester is het onbegrijpelijk dat dit er na anderhalf jaar nog steeds verlaten bijligt.
Het gemeentebestuur investeerde in toegangswegen en participeert ook in de camerabeveiliging van de omgeving van het station.
Frederik Petit, woordvoerder van Infrabel, bevestigt dat Brecht klaar is om de trein te ontvangen.
'De infrastructuurwerken zijn volledig klaar. De spoorlijn is gehomologeerd en ter beschikking gesteld van de NMBS, de operator van die lijn.'
Het kabinet van minister van Overheidsbedrijven Steven Vanackere (CD&V) meldt dat de trein nog niet voor morgen is.
De bestelde Traxx-locomotieven die met het Europese veiligheidssysteem rijden, zijn nog niet klaar.
Op verzoek van de vroegere minister, Inge Vervotte, onderzoekt de NMBS of ze met de bestaande M6-dubbelrijtuigen en -locomotieven kan rijden tussen Antwerpen en Brecht.
Als dat onderzoek gunstig verloopt, kan de trein rijden tegen de zomervakantie.
Bron: De Standaard.be
________________________
NVDR
Als het zo gemakkelijk was als die laatste zin laat vermoeden, was het probleem al lang opgelost.
Maar M6 heeft niets in het verhaal te doen. M6-loco's bestaan niet, en de rijtuigen mogen door materieelregels niet op 25kV-lijnen rijden.
BDJ
Re: Hst-station Brecht wacht op een trein
reeks 18 kan misschien soelaas brengen hier, maar de homologatietesten daarvan moeten nog beginnen ...
Re: Hst-station Brecht wacht op een trein
Zal eens een primeur verklappen :
Binnen paar mnd rijden er normaal gezien treinen naar Brecht maar 't gaan geen Traxx'en of 18'en zijn...Wel HVRM6+T13+M6+M6+HVRM6
Binnen paar mnd rijden er normaal gezien treinen naar Brecht maar 't gaan geen Traxx'en of 18'en zijn...Wel HVRM6+T13+M6+M6+HVRM6
Re: Hst-station Brecht wacht op een trein
Speedy, ik ben benieuwd... het is niet de eerste keer dat zoiets toegezegd is namelijk
Re: Hst-station Brecht wacht op een trein
Er is een algemeen verbod ingesteld op het verkeer van M6 onder 25kV-lijnen.
Vanwaar heb je die info?
BDJ
Vanwaar heb je die info?
BDJ
Re: Hst-station Brecht wacht op een trein
Kan niet beter geformuleerd worden.Burgemeester Aerts schreef:Zonder schroom durf ik stellen dat de NMBS als verstrekker van openbaar vervoer een onbetrouwbare partner mag worden genoemd, niet in staat om gemeenschapsgelden op een correcte wijze te besteden.
Re: Hst-station Brecht wacht op een trein
Die M6'en op 25kv is geen probleem...Bartjedj schreef:Er is een algemeen verbod ingesteld op het verkeer van M6 onder 25kV-lijnen.
Vanwaar heb je die info?
BDJ
Info komt van de man die de testen met deze samenstelling moet gaan doen...
Re: Hst-station Brecht wacht op een trein
Waarom in deze volgorde?Speedy schreef:Zal eens een primeur verklappen :
(...)HVRM6+T13+M6+M6+HVRM6
Voordelen zijn er niet echt, enkel verspilling.
Re: Hst-station Brecht wacht op een trein
de 13 heeft geen etcs, M6 welrail s schreef: Waarom in deze volgorde?
Voordelen zijn er niet echt, enkel verspilling.
Re: Hst-station Brecht wacht op een trein
klopt als een bus, op die manier voorkomen ze dat de loc heel snel moet aangepast worden.Shrek schreef:de 13 heeft geen etcs, M6 welrail s schreef: Waarom in deze volgorde?
Voordelen zijn er niet echt, enkel verspilling.
Re: Hst-station Brecht wacht op een trein
ach zo helemaal iet aan gedacht maar toch wel een belangrijk detail , bedanktShrek schreef:de 13 heeft geen etcs, M6 welrail s schreef: Waarom in deze volgorde?
Voordelen zijn er niet echt, enkel verspilling.
Re: Hst-station Brecht wacht op een trein
Bartjedj schreef:Frederik Petit, woordvoerder van Infrabel, bevestigt dat Brecht klaar is om de trein te ontvangen.
'De infrastructuurwerken zijn volledig klaar. De spoorlijn is gehomologeerd en ter beschikking gesteld van de NMBS, de operator van die lijn.'
Ik krijg het zowat op mijn heupen van dieje vent, die verkakt voor mij heel da ding als die zijn kop op tv komt. Hebben jullie dat ook ?
Re: Hst-station Brecht wacht op een trein
Ja, maar hier heeft hij wel gelijk.melle schreef:Bartjedj schreef:Frederik Petit, woordvoerder van Infrabel, bevestigt dat Brecht klaar is om de trein te ontvangen.
'De infrastructuurwerken zijn volledig klaar. De spoorlijn is gehomologeerd en ter beschikking gesteld van de NMBS, de operator van die lijn.'
Ik krijg het zowat op mijn heupen van dieje vent, die verkakt voor mij heel da ding als die zijn kop op tv komt. Hebben jullie dat ook ?
-
- Berichten: 3582
- Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
- Locatie: Ansião (PT)
Re: Hst-station Brecht wacht op een trein
Nee ik heb dat niet want ik heb geen tv en ik weet heel goed waarom.melle schreef:Ik krijg het zowat op mijn heupen van dieje vent, die verkakt voor mij heel da ding als die zijn kop op tv komt. Hebben jullie dat ook :P ?
Ik krijg het dan weer op mijn heupen van cafépraat op forums.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Re: Hst-station Brecht wacht op een trein
Is ETCS misschien makkelijker bij op de multiplex aan te sluiten ?rail s schreef:Waarom in deze volgorde?Speedy schreef:Zal eens een primeur verklappen :
(...)HVRM6+T13+M6+M6+HVRM6
Voordelen zijn er niet echt, enkel verspilling.
Tweemaal de oefening maken en rijden maar...
Ik denk dat er op een stuurrijtuig plaats zat is voor de antennes...
Lijkt mij goed studieobject voor toepassing op HSL2
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide