Vrijbiljetten

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
Magalie

Vrijbiljetten

Bericht door Magalie »

Mijn vriend krijgt elk jaar een verminderingskaart en een zestigtal vrijbiljetten. Hij heeft daar levenslang recht op aangezien zijn overleden papa een lange loopbaan bij de NMBS had. Dit jaar hebben we de kaart en de biljetten echter niet ontvangen. Op de envelop van vorig jaar staat geen contactpersoon noch een telefoonnummer. Kan iemand mij zeggen welke dienst we daar best voor contacteren want ik vind geen enkel contactgegeven terug?
Alvast bedankt voor eenieders hulp!
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22509
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Vrijbiljetten

Bericht door Steven »

stel uw vraag eens op het forum rijdend personeel zou ik zeggen daar zitten nog iets meer spoormensen dan hier.

http://www.rijdendpersoneel.be/index.php
Bartjedj

Re: Vrijbiljetten

Bericht door Bartjedj »

In Mechelen was vroeger een aparte dienst voor deze zaken (pensioenen, vrijbiljetten,...) maar een blad aan de deur verwijst mensen nu door naar het infoloket.
Misschien daar eens proberen (kan ook in andere regionale of grotere stations)

BDJ
Hobbes
Berichten: 747
Lid geworden op: 30 mei 2006, 18:08
Locatie: Hemiksem

Re: Vrijbiljetten

Bericht door Hobbes »

Levenslang vrijbiljetten, en uw vriend werkt niet bij het spoor?
Dat lijkt me sterk, normaal genieten de kinderen van spoorwegmensen van vrijbiljetten tot ze zelf gaan werken (niet meer ten laste zijn van hun ouders), of maximum tot hun 26 jaar dacht ik.
Wover

Re: Vrijbiljetten

Bericht door Wover »

Die van ons kwamen ook altijd via Mechelen, maar sinds 2 of 3 jaar sturen ze ze op...

Een goed telefoonnummer is dat van de centrale examencommissie. Daar wordt je direct geholpen (itt de klantendienst) en die mensen kunnen de telefoonnummers ook gemakkelijk opzoeken.

http://jobs.b-rail.be/main/N/info/contact/index.php
nighttrain
Berichten: 2543
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Vrijbiljetten

Bericht door nighttrain »

Magalie schreef:Mijn vriend krijgt elk jaar een verminderingskaart en een zestigtal vrijbiljetten. Hij heeft daar levenslang recht op aangezien zijn overleden papa een lange loopbaan bij de NMBS had. Dit jaar hebben we de kaart en de biljetten echter niet ontvangen. Op de envelop van vorig jaar staat geen contactpersoon noch een telefoonnummer. Kan iemand mij zeggen welke dienst we daar best voor contacteren want ik vind geen enkel contactgegeven terug?
Alvast bedankt voor eenieders hulp!
U moet kontakt opnemen met uw distrikt of regio Noord of Zuid,(er zijn er 12 nieuwe kontaktpunten opgerichtdus 3 per district) en daar naar de sociale assistente vragen die bevoegd is voor gepensioneerden en vekeersvoordelen voor overleveingspensioenen.
En in het spoor van oktober 2008 zouden meer info moeten staan.
Wel jammer dat aktieve personneesleden op dit forum deze info niet konden meegeven.
De nummers vindt u in de gele of witte gids . daar U niet vermeld van welke streek U afkomstig bent.
nighttrain
Berichten: 2543
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Vrijbiljetten

Bericht door nighttrain »

Gezien uw vriend als wees word aanzien moesten de documente voor 17/11 opgestuurd worden naar het bureau h.HR 353 sectie 53 frankrijkstraat 85 te 1060 Brussel .Zoniet bel even op het tel nummer van dit adres.
Normaal als hij niet gehuwd of wettelijke samenwoning heeft hij recht tot 30/11 dixit het spoor 10/2008
apestaart
Berichten: 309
Lid geworden op: 04 aug 2009, 08:35
Locatie: Oostende

Re: Vrijbiljetten

Bericht door apestaart »

Mijn vader heeft 28 jaar jaar bij de RMT gewerkt en zodoende had hij recht op die vrijbiljetten, in 1994 is hij op zijn pensioen gegaan en heeft die vrijbiljetten verder gekregen.
Vorig jaar is hij gestorven :cry: en nu luidt de vraag of mijn moeder als weduwe nog recht heeft op die vrijbiljetten.
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5274
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: Vrijbiljetten

Bericht door overweg13 »

Magalie schreef:Mijn vriend krijgt elk jaar een verminderingskaart en een zestigtal vrijbiljetten. Hij heeft daar levenslang recht op aangezien zijn overleden papa een lange loopbaan bij de NMBS had. Dit jaar hebben we de kaart en de biljetten echter niet ontvangen. Op de envelop van vorig jaar staat geen contactpersoon noch een telefoonnummer. Kan iemand mij zeggen welke dienst we daar best voor contacteren want ik vind geen enkel contactgegeven terug?
Alvast bedankt voor eenieders hulp!
Ik heb daar mijn twijfels bij: ik ben zelf zoon van een NMBS'er met een lange loopbaan, en heb geen biljetten meer gekregen sinds de tijd dat ik afgestudeerd was (lang geleden...) Als je het nest verlaat en op eigen benen terechtkomt, krijg je geen biljetten meer, dacht ik...
Met vriendelijke groet

overweg13
Plaats reactie