Langste reizigerstrein

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
CompXP

Bericht door CompXP »

3 x I10 , 1 SR2 (barrijtuig) , 1 x I6 , 23 x M4 , 1 x M5Bdx , 1 x M4 , 1 x M5Bdx , 36 x M4 en 3 x M4Adx


Dit moet het dus geweest zijn volgens een forumlid op http://www.mstrainstop.be


Ik heb het volledig geprobeerd behalve dat ik de I6 en de SR2 heb vervangen door I2 omdat ik ze niet vond voor te downloaden en omdat de I2 ook een donker kleurtje heeft.

Het lukt en zelfs een topsnelheid van 108 km/h gehaald weer van Brussel - Zuid spoor 18 naar Antwerpen - Berchem.

Morgen doe ik het weer met de pics er bij!


Zeer vriendelijk bedankt voor de hulp!
CompXP

Bericht door CompXP »

Hier zijn we der dan mee! Buiten die 2 wagons die niet te downloaden zijn is hij compleet, nu nog de route Gent Sint Pieters - Oostende :D

http://users.pandora.be/matenhen/Langst ... gerstrein/


Aanschouw zijn schoonheid en macht ;)

Voorsmaakje:
Afbeelding
Wat er nog ontbreekt aan het plaatje: De 2 welbepaalde wagons, de route maar dat is zo goed als ondenkbaar ;) En natuurlijk een repaint van elke 10'de wagon met het welbepaalde spandoek van 10 tot 70 en last but not least zouden voor goed te zijn de 2 pantografen omhoog moeten zoals in't echt gebeurde!

Dit was alvast mijn poging. Wat denken jullie er van? Het was trouwen de route Antwerpen Centraal - Brussel Shuman. Max snelheid hier was 98km/h en het heeft me 56 minuten geduurd om van A naar B te rijden.

Optrekken ging vlot maar zeer traag zoals je wel gedacht had, remmen daarentegen ging erbarmelijk omdat ik te weinig tijd had van op elke wagon de handrem op te zetten. MAW: gecrashed zoals je ziet omdat de meeste wagons maar bleven duwen.
BN-koekje

Bericht door BN-koekje »

Welke lijn heb je gebruikt voor deze foto's? Ik zie er lijn A'pen - Brussel niet in... :?
CompXP

Bericht door CompXP »

BN-koekje schreef:Welke lijn heb je gebruikt voor deze foto's? Ik zie er lijn A'pen - Brussel niet in... :?
Wel das een lijn waar deels een stuk Belgie in zit en deels een stuk Nederland, maar vraga me niet meer waar ik ze gehaald heb want ik zou het niet meer weten, ze is wel niet zo spectaculair goed hoor want er zitten enorm veel fouten in kwa gebouwen en stations. De andere lijn Brussel Antwerpen is een pak beter maar had me vergist kwa route en wou niet meer herbeginnen ^^
Wover

Bericht door Wover »

dit is HSR 2, een fictieve "high speed route", maar logischerwijs is niets ervan juist, aangezien het een volledig fictieve route is ;)

Je hebt daar onder meer de stations Brussel (HST), Mechelen (HST) en Antwerpen berchem en Antwerpen Centraal. Na Antwerpen Centraal rijdt hij verder naar Nederland enz :)

Tis wel een leuke route, waar je de train sim versie van de 13 eens tot het uiterste kan laten gaan :)

Meer info over de route: http://mstrainstop.com/modules.php?name ... peed_Route
CompXP

Bericht door CompXP »

Inderdaad wover, dat was het. Miljaar totaal vergeten waar ik zen vandaan had gehaald terwijl ik verdomd alles van die site haal ^^

Nu nog leren zelf de wagons te schilderen en ik maak dat ik doeken over kan hangen.

is er trouwens ene mogelijkheid om de 2 panto's naar boven te krijgen?
BN-koekje

Bericht door BN-koekje »

Nee, slechts 1 panto zal naar boven gaan tenzij je een loc hebt gedownload die steeds beide panto's omhoog doet.

Die route ga ik toch ook eens downloaden :)
CompXP

Bericht door CompXP »

Ook niet met in de .eng files of andere files te prutsen?

Of is het doordat ze zo gemod zijn dat enkel die ene omhoog kan?
Wover

Bericht door Wover »

het enige wat ik erover vind in die eng files is:

PantographToggle1 ( 0 1 1 )

probeer er eens wat mee he :)
CompXP

Bericht door CompXP »

Wover schreef:het enige wat ik erover vind in die eng files is:

PantographToggle1 ( 0 1 1 )

probeer er eens wat mee he :)
Of dat ik daar 0 2 2 of 1 1 1 van maak dat maakt blijkbaar niks uit.
Stijn D.C.
Berichten: 801
Lid geworden op: 05 feb 2006, 15:23
Contacteer:

Bericht door Stijn D.C. »

Wover schreef:het enige wat ik erover vind in die eng files is:

PantographToggle1 ( 0 1 1 )

probeer er eens wat mee he :)
Die laatste nummer 1 staat voor: panto staat op tijdens het starten in MSTS als je daar een 0 zet dan ligt die nog neer, en moet je die zelf opzetten. Je kan de 2e panto niet omhoog krijgen in het ENG bestand, dit kan enkel in het shape bestand (.s bestand), dit kan alleen de maker van deze bestanden in het 3D programma :(

Ik heb al eens gemaild naar het BST team voor te vragen of ze ook 2 panto versie's willen uitbrengen maar wouden of hadden geen tijd, om dit direct te doen, of het te doen :cry:

Nogtans, moet het zo moeilijk niet zijn om der snel eens een animatie bij te steken denk ik, maar spreek me daar liever niet over uit, en hou me dan maar bij cabviews te maken :wink:
CompXP

Bericht door CompXP »

Mja maar 'k vind nu och wel dat ze de 2711 met 2 panto's mochten gemaakt hebben. Tenslotte weten ze wel dat er gekken zoals ik het ding gaan namaken he ;)
Stijn D.C.
Berichten: 801
Lid geworden op: 05 feb 2006, 15:23
Contacteer:

Bericht door Stijn D.C. »

Meen je dat?

en met realfoto texturen? :P
AM80
Berichten: 134
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:09
Locatie: Oostende

Bericht door AM80 »

Stijn D.C. schreef:Meen je dat?

en met realfoto texturen? :P
Wat zie ik in die handtekening van Stijn? AM75? cabview? voor simulatordoeleinden?

:roll: :P
Stijn D.C.
Berichten: 801
Lid geworden op: 05 feb 2006, 15:23
Contacteer:

Bericht door Stijn D.C. »

Ja,

Ik ben op zoek naar foto's op TB zicht, zoals de cabviews die ik al gemaakt heb (ook die met hulp van Alain & Frans)

zie mijn site http://www.belgian-tsm.tk en/of http://www.mstrainstop.com

AM 75 is er nog niet voor msts, maar zou graag die cab al willen maken voor in een alternatief mat 54 stel.

AM 80/86 wil ik ook nog maken, en zoek ook geluidsopnamen van allelei belgische treinen, (waakinrichting, positieve impuls geluiden (gong), teloc getik... ...

Mensen die materiaal inzenden en dat gebruikt wordt worden in een leesmij bestand vermeld + in de installer, ook de mensen die materiaal insturen worden ook bedankt daarin :wink:

P.S. HLE 16 & 26 zijn der ook niet voor MSTS maar die cabs heb ik wel al gemaakt :wink:

Groetjes & Alvast bedankt,

Stijn D.C.
Plaats reactie