Langste reizigerstrein

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
snubber

Bericht door snubber »

Vriejet accident!!!!
Wel serieus traject op tegenspoor afgelegd, zo te zien :D
CompXP

Bericht door CompXP »

snubber schreef:Vriejet accident!!!!
Wel serieus traject op tegenspoor afgelegd, zo te zien :D

LOL te veel Urbanus gekeken zeker ;)

Maar heb de standaard route afgelegd dus jah kon er niet veel aan doen. Ben nu wel sinds gisteren bezig ene eigen trajectjes uit te stippelen van Antwerpen Centraal spoor 3 naar Brussel Zuid spoor 3


Over hopelijk wel de juiste sporen ^^
Stijn D.C.
Berichten: 801
Lid geworden op: 05 feb 2006, 15:23
Contacteer:

Bericht door Stijn D.C. »

En dit komt er binnekort aan van mijn kant: danzij Kevin Van Ruyteghem (foto's) & Stoomfan (gebruik objecten andere cabs).
Afbeelding
CompXP

Bericht door CompXP »

Ziet er alvast goed uit !
sable

Bericht door sable »

Is dat de Belgische record?

Ik heb ergens gelezen dat Zuid Afrika een goederen trein van meer dan 600 vol-geladen kool wagons had laten trekken.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

er staat reizigerstrein dusja :P
sable

Bericht door sable »

Weet iemand van de langste trein?
prahsharp
Berichten: 182
Lid geworden op: 31 jan 2006, 23:06

Bericht door prahsharp »

de australiers beweren dit: (7,35 km lang, 682 wagons)

http://thelongestlistofthelongeststuffa ... long8.html
CompXP

Bericht door CompXP »

De pointe was het Nederlandse record te breken en dat was 1 loc en 60 wagons. Dat is het dus met 1 loc een zo lang mogenlijke reizigerstrein bouwen en daarmee staat ons record van 1991 nog steeds recht :D

lang leve de 2711 ;)
sable

Bericht door sable »

België heeft al voorsprong daarop. Hogere voltage, dus hogere vermogen mogelijk. Dus ook mogelijk om meer wagons te trekken.
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

Ik heb nog een vraagje ivm MSTS!

Wanneer je met een locomotief rijdt, is dit dan mogelijk om na het stoppen van je locomotief, kop te maken en de andere cabine te activeren als stuurcabine? :?

Dit zou wel erg handig zijn, want op de route "Au départ de Saint-Ghislain" moet er in het putje van de nacht een losse rit met een 60 van Saint-Ghislain naar Mons gedaan worden, maar in Saint-Ghislain moet je daarvoor eerst op een kopspoor rijden, dan kopmaken en dan verder rijden richting Mons. Maar aangezien ik niet weet (en ik weet ook niet of het eigenlijk wel kan) hoe je de andere cabine activeert, kan ik dus langs de andere kant ook mijn koplampen niet aansteken en moet ik dus zonder dat ik iets zie in de andere richting richting Mons rijden! :?
wimpiespoor
Berichten: 238
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:58
Locatie: Zeist, Nederland

Bericht door wimpiespoor »

sable schreef:België heeft al voorsprong daarop. Hogere voltage, dus hogere vermogen mogelijk. Dus ook mogelijk om meer wagons te trekken.
De opgaaf is volgens mij niet zozeer het trekken, maar het zonder brokken remmen.
Wim
Wover

Bericht door Wover »

Trainspotterke schreef:Ik heb nog een vraagje ivm MSTS!

Wanneer je met een locomotief rijdt, is dit dan mogelijk om na het stoppen van je locomotief, kop te maken en de andere cabine te activeren als stuurcabine? :?

Dit zou wel erg handig zijn, want op de route "Au départ de Saint-Ghislain" moet er in het putje van de nacht een losse rit met een 60 van Saint-Ghislain naar Mons gedaan worden, maar in Saint-Ghislain moet je daarvoor eerst op een kopspoor rijden, dan kopmaken en dan verder rijden richting Mons. Maar aangezien ik niet weet (en ik weet ook niet of het eigenlijk wel kan) hoe je de andere cabine activeert, kan ik dus langs de andere kant ook mijn koplampen niet aansteken en moet ik dus zonder dat ik iets zie in de andere richting richting Mons rijden! :?
het is niet mogelijk, maar bij de meeste locs of trek-duw stammen of stellen,... is het zo dat je 2 keer op H duwt de andere kant geactiveerd zal worden (de koplampen dan). Het is wel niet mogelijk om in de andere stuurcabine te gaan zitten, maar gebruik hiervoor dan de view die je krijgt door op 2 te drukken, en draai die met de pijltjes.
Bastiaan

Bericht door Bastiaan »

Maar Nederland had nog altijd de mooiste langste reizigerstrein: één sleep met alleen maar rijtuigen van hetzelfde type. De Belgen hebben overal maar wat verschillende rijtuigen, zelfs stuurstandrijtuigen, vandaan gehaald :roll: :P
SIMPY.be

Bericht door SIMPY.be »

Haha, als ze alle M2 rijtuigen die dan in dienst waren hadden gebruikt ging het ook een homogene trein zijn. Alleen zijn M4 rijtuigen wat recenter. Eigenlijk zie ik liever een bonte mengeling rijtuigen. Zo zie je wat eigenlijk technisch aan elkaar gekoppeld kan worden :p.
Wat ook eens mooi zou zijn, dat is alle AM96 aan elkaar.
Plaats reactie