nieuwe aanpak?

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
doggys2
Berichten: 455
Lid geworden op: 19 sep 2006, 21:41
Locatie: Berchem - Antwerpen
Contacteer:

nieuwe aanpak?

Bericht door doggys2 »

Ik zag net aan station Antwerpen-Berchem dat er nieuwe naamborden aan de ingang werden geplaatst met naast de naam de tekst "het station" en ik dacht vier gekleurde boogjes. Ook staan er vlaggen met die tekst en logo en vier hoge gekleurde cilinders ( of palen ) waarook die tekst op staat.
Is dit alleen voor Berchem of is dit een nieuwe aanpak van Infrabel/NMBS?
Zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden.

www.photofinish.be
Nekvin

Re: nieuwe aanpak?

Bericht door Nekvin »

in vilvoorde staan die ook, dat weet ik... voor de rest weet ik er niets van
Robin
Berichten: 2533
Lid geworden op: 28 mar 2007, 10:04
Locatie: Schoten

Re: nieuwe aanpak?

Bericht door Robin »

in antwerpen-centraal hebben mensen zakjes gekregen "het station leeft" zover ik kon zien.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Hogersluys
Berichten: 938
Lid geworden op: 26 sep 2008, 18:19

Re: nieuwe aanpak?

Bericht door Hogersluys »

Zie de brusselnieuws van vrijdag 20 maart 2009. Een nutteloze investering als je 't mij vraagt.
'Het Station' is de nieuwe merknaam van NMBS

32 grote stations van de NMBS krijgen de merknaam en het logo 'Het Station'. Die stations worden voortaan knooppunten waar mensen ook kunnen winkelen of gebruik maken van allerlei diensten zoals fietspunten en strijkateliers.

De nieuwe merknaam is onder meer in de Brusselse treinstations Zuid, Centraal, Noord, Luxemburg en Etterbeek voorzien. Het nieuwe merk moet de moderne rol van de grotere stations symboliseren.
Afbeelding Uit onderzoek van de NMBS blijkt dat niet iedereen treinstations even positief ervaart. Daarnaast zien mensen hun 'ideale station' als een efficiënte plek waar men het nuttige aan het aangename kan koppelen. De NMBS-Holding zette dat idee om in een nieuwe merknaam: 'het Station'. Volgens Jannie Haek, gedelegeerd bestuurder van de NMBS-Holding, moeten de grote stations 'verbindingsplaatsen' worden. Naast de trein nemen, verwachten klanten dat ze onder andere gebruik kunnen maken van fietspunten, strijkateliers en crèches, aldus Haek.

Het merk krijgt eveneens een eigen logo, dat bestaat uit de naam 'het Station' en vier bogen in verschillende kleuren. "De laatste tijd wordt meer geïnvesteerd in een betere afstemming van ander vervoer op het spoor, net zoals in toegankelijkheid, een goed onthaal en veiligheid. In de toekomst komen er ook nieuwe investeringen op die vlakken. Zo willen we dat logo waar maken," zegt federaal minister van Overheidsbedrijven Steven Vanackere (CD&V).

In totaal vallen 32 grote stations onder de nieuwe merknaam. Per station kost de visuele vernieuwingsoperatie zo'n 40.000 euro.
doggys2
Berichten: 455
Lid geworden op: 19 sep 2006, 21:41
Locatie: Berchem - Antwerpen
Contacteer:

Re: nieuwe aanpak?

Bericht door doggys2 »

Bedankt voor de uitgebreide toelichting maar voor mij zijn dit toch verloren kosten.
Zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden.

www.photofinish.be
Stuka

Re: nieuwe aanpak?

Bericht door Stuka »

Hogersluys schreef:Zie de brusselnieuws van vrijdag 20 maart 2009. Een nutteloze investering als je 't mij vraagt.
'Het Station' is de nieuwe merknaam van NMBS

Volgens Jannie Haek, gedelegeerd bestuurder van de NMBS-Holding, moeten de grote stations 'verbindingsplaatsen' worden. Naast de trein nemen, verwachten klanten dat ze onder andere gebruik kunnen maken van fietspunten, strijkateliers en crèches, aldus Haek.
Dat hij maar geen sigarettenshops vergeet te installeren :lol:
Trouwens, in Leuven hangen ook al van die borden.
Nicholas
Berichten: 176
Lid geworden op: 12 aug 2008, 14:26

Re: nieuwe aanpak?

Bericht door Nicholas »

Met het geld dat men hier voor 'het Station' gebruikt, kan men al veel kleinere stations opwaarderen.
rail s

Re: nieuwe aanpak?

Bericht door rail s »

Nicholas schreef:Met het geld dat men hier voor 'het Station' gebruikt, kan men al veel kleinere stations opwaarderen.
Met €40.000 zou men zoveel nuttig werk kunnen verrichten, maar wat doet men, investeren in iets zonder ook maar een heel klein beetje toegevoegde waarde.
rail s

Re: nieuwe aanpak?

Bericht door rail s »

heeft zelfs een eigen website: http://www.hetstation.be/ (nog één...)
Hans

Re: nieuwe aanpak?

Bericht door Hans »

Men zou beter de NMBS-site zelf naar dit voorbeeld eens goed onderhanden moeten nemen, qua ontwerp en gebruiksvriendelijkheid is die ook wel wat voorbijgestreefd ondertussen. Nog beter zou een combinatie zijn van nmbs, hetstation + railtime. Nu wordt het toch echt wel onduidelijk en complex, zeker dat die hetstation dan nog eens delen gebruikt van de nmbs-site etc.


Verder vind ik het wel een dure ingreep, maar ik zou de impact ervan nog niet gaan onderschatten. Er zijn voldoende studies die aantonen in welke mate mensen beïnvloed worden door hun omgeving en de aankleding hiervan.
Enige probleem dat ik hierbij zie is dat men dit alleen in de grote stations wil doen, waarom zo sterk dat onderscheid maken? Kleine stations zijn niet hét station, maar ... een ander? Beetje bizar eigenlijk dat men juist deze benaming gekozen heeft.
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: nieuwe aanpak?

Bericht door treinbruno »

Sint niklaas ook
Afbeelding
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: nieuwe aanpak?

Bericht door Steven »

Eindelijk een site die melding maakt van de volgende werken in Brussel zuid, eindelijk vernieuwing voor de andere perrons dan die van de hst.
Bartjedj

Re: nieuwe aanpak?

Bericht door Bartjedj »

Hans schreef:Men zou beter de NMBS-site zelf naar dit voorbeeld eens goed onderhanden moeten nemen, qua ontwerp en gebruiksvriendelijkheid is die ook wel wat voorbijgestreefd ondertussen. Nog beter zou een combinatie zijn van nmbs, hetstation + railtime. Nu wordt het toch echt wel onduidelijk en complex, zeker dat die hetstation dan nog eens delen gebruikt van de nmbs-site etc.


Verder vind ik het wel een dure ingreep, maar ik zou de impact ervan nog niet gaan onderschatten. Er zijn voldoende studies die aantonen in welke mate mensen beïnvloed worden door hun omgeving en de aankleding hiervan.
Enige probleem dat ik hierbij zie is dat men dit alleen in de grote stations wil doen, waarom zo sterk dat onderscheid maken? Kleine stations zijn niet hét station, maar ... een ander? Beetje bizar eigenlijk dat men juist deze benaming gekozen heeft.
Blij dat iemand het toch positief benadert. Tegenwoordig wordt alles wat de NMBS doet stante pede afgebroken...

Voor mij is een station ook een knooppunt van verscheidene zaken: winkelen, ontspannen, eten, trein, bus, (tram, metro),... En in de nieuwe stations wordt dat ook steeds meer en meer waargemaakt: kijk naar Brussel-zuid, Antwerpen-Centraal, en vele anderen. In deze stations is er een speciale omgeving voor catering en winkelen, en die zaken hebben ook goed te doen.
Ook de Wi-Fi - voorzieningen in stations worden veel gebruikt, zowel door businessmen als door plezierreizigers.

Dus ik geef de NMBS wel gelijk om stations in de spotlights te stellen, en dan vooral de inspanning die ze eraan doen.

BDJ
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: nieuwe aanpak?

Bericht door treinbruno »

Ook de Wi-Fi - voorzieningen in stations worden veel gebruikt, zowel door businessmen als door plezierreizigers.
aan 10€/u :roll: (tenzij voor telenet klanten met de hoogste snelheid)

van mij mogen ze wel eens wat meer van die free hotspots installeren 8)
Afbeelding
Bartjedj

Re: nieuwe aanpak?

Bericht door Bartjedj »

Gratis moet ook betaald worden. En dat zal dan waarschijnlijk de reiziger zijn die betaalt.
Ook degene die het niet gebruikt.

Ik ben niet zo voor FREE en GRATIS. Zijn misleidende termen.

BDJ
Plaats reactie