Ongeval met auto legt treinverkeer stil
Ongeval met auto legt treinverkeer stil
/za 04/04/09 10:34 (UPDATE) - In Puurs is vanochtend een auto gegrepen door een trein. Twee inzittenden van de auto raakten daarbij lichtgewond. Als gevolg van het ongeval was er een tijdlang geen treinverkeer tussen Puurs en Bornem.
Het ongeval gebeurde rond 8 uur vanmorgen in de Victor Vergauwenstraat. Een auto werd op de overweg geraakt door een aankomende trein.
Het ongeval had gevolgen voor het verkeer. De overweg waar het ongeval gebeurde, werd gesloten en de trein Mechelen - Sint-Niklaas reed een tijdlang niet verder dan het station Puurs. Er werden vervangbussen ingelegd. Rond 10 uur verliep het treinverkeer opnieuw normaal.
Het ongeval gebeurde rond 8 uur vanmorgen in de Victor Vergauwenstraat. Een auto werd op de overweg geraakt door een aankomende trein.
Het ongeval had gevolgen voor het verkeer. De overweg waar het ongeval gebeurde, werd gesloten en de trein Mechelen - Sint-Niklaas reed een tijdlang niet verder dan het station Puurs. Er werden vervangbussen ingelegd. Rond 10 uur verliep het treinverkeer opnieuw normaal.
Re: Ongeval met auto legt treinverkeer stil
ze hadden weer veel geluk die dag, voor zover ik gehoord heb was er een sprinter in nood gevallen te willebroek, ze stuurden de 901 om te gaan helpen, en neemt die padaf een wagen met zich mee ... tb is zelfs moeten stoppen met zijn parkeer rem ...
greetz 2302
greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
de 901 heeft die wagen geramd5307 schreef:Iemand idee welke sprinter op kop stond?
MVG
Ik dacht dat dat niet mogelijk was.HLE 2302 schreef: tb is zelfs moeten stoppen met zijn parkeer rem ...
greetz 2302
klaarblijkelijk wel want een treinbestuurder heeft me dat verteld ...Dietrich schreef:Ik dacht dat dat niet mogelijk was.HLE 2302 schreef: tb is zelfs moeten stoppen met zijn parkeer rem ...
greetz 2302
de auto zou de verdeler kraan hebben geraakt waardoor gewoon remmen niet meer mogelijk was ...
greetz 2302
Geloof ik niet veel van.
1) Sprinter heeft 2 verdelers dus sowieso nog rem
2) Als de kraan van de verdeler zou geraakt zijn zouden de remmen van die verdeler onmiddellijk aansluiten. Die moet namelijk eerst nog gespuid worden vooraleer er geen rem meer is
3) Stoppen met enkel parkeerrem zou een eeuwigheid duren
2) Als de kraan van de verdeler zou geraakt zijn zouden de remmen van die verdeler onmiddellijk aansluiten. Die moet namelijk eerst nog gespuid worden vooraleer er geen rem meer is
Punt 1 klopt en 3 ook, maar als de verdeler zelf compleet vernield geraakt dan zal deze de remmen niet meer vullen, de lucht welke naar de remmen gaat stroomt via de verdeler ... als die weg is, tja, dan vullen die remmen niet he. Dit is al gebeurt zo een zaken, maar meestal valt dit nogal mee omda ander rijtuig (eventueel stellen als er meerdere zijn) de boel dan afremmen en stoppenTBJeroen schreef:Geloof ik niet veel van.
Per kast is er 1 remverdeler opgesteld.
Dus ook al is er 1 verdeler geraakt/beschadigd , de trein zal remmen .
Dus ook al is er 1 verdeler geraakt/beschadigd , de trein zal remmen .
ok, ik dacht het al, stoppen met een parkeer rem
maar als een TB u dat wijs maakt geloof je dat he
greetz 2302
maar als een TB u dat wijs maakt geloof je dat he
greetz 2302
Hij zal gewoon bedoeld hebben dat hij de parkeerrem mee heeft aangesloten om een heel klein beetje meer remvermogen te hebben.