Vraag over astride lok SNCF

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
bahnrunner
Berichten: 81
Lid geworden op: 18 jan 2007, 17:55
Locatie: Stolwijk (Z-H Nederland)

Vraag over astride lok SNCF

Bericht door bahnrunner »

Hallo,

Afgelopen zaterdag was ik in Ekeren, het was echt een hele mooie dag was nog nooit in belgieen geweest om treinen te platen. Ik zag ook een paar keer een Astride lok van de SNCF langs komen de ene met nummer 436004 en een ander met nummer 36008, waarom is er verschil in nummering bij deze lok's? foto's van afgelopen zaterdag op ik snel hier te tonen.
Poldevrek

Re: Vraag over astride lok SNCF

Bericht door Poldevrek »

bahnrunner schreef:Hallo,

de ene met nummer 436004 en een ander met nummer 36008, waarom is er verschil in nummering bij deze lok's?
De SNCF loks krijgen een prefix voor hun nummer naargelang hun toewijzing aan één van de SNCF sectoren:
- Voyageurs France-Europe (VFE): prefix: “1”
- Corail InterCités (CIC): prefix: “2"
- Action Régionale: prefix: “5”
- Île-de-France: prefix: “8”
- Fret: prefix: “4”
- Infrastructure: prefix: “6”
Blijkbaar wordt die prefix niet altijd consequent toegepast.
Bij de (4)36004 staat er een "4" voor (Fret), bij de 36008 niet (alhoewel hij toch ook voor Fret rijdt?).

Paul
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22576
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Vraag over astride lok SNCF

Bericht door Steven »

ze rijden allemaal voor fret zover ik weet, nu weet ik uit ervaring dat het aanvullend cijfer niet altijd aan de voorkant vermeld staat maar meestal wel aan de zijkant op de kast. Kijk maar is goed. Ze zijn er idd niet echt duidelijk in met het aanbrengen van die extra prefix.
bahnrunner
Berichten: 81
Lid geworden op: 18 jan 2007, 17:55
Locatie: Stolwijk (Z-H Nederland)

Re: Vraag over astride lok SNCF

Bericht door bahnrunner »

Oke hartelijk dank voor het antwoord kan erdus vanuit gaan dat er een 4 voor hoort, bij de 36008 en 36024 staat zowel op voor als de zijkant geen vermelding van de 4 bij de 36024 staat er alleen een 4 op de zijde
Plaats reactie