12.000 extra zitplaatsen dankzij 90 M6-dubbeldekstreinen

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: 12.000 extra zitplaatsen dankzij 90 M6-dubbeldekstreinen

Bericht door Shrek »

ronny schreef: Nee, het zou zijn voor de treinen uit Charleroi naar Antwerpen. Zowel vooraan de trein als achteraan zou een loc 26 geplaatst worden. Op 8 mei zouden er testritten zijn tussen Binche en Louvain-La-Neuve.
Enkele M6-stammen uit charleroi hadden ooit de TS-kabels van de 21/27. Ik weet niet of ze die nu nog steeds hebben, en kan de 26 daar ook mee werken?
260689
Berichten: 3320
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: 12.000 extra zitplaatsen dankzij 90 M6-dubbeldekstreinen

Bericht door 260689 »

Shrek schreef:
ronny schreef: Nee, het zou zijn voor de treinen uit Charleroi naar Antwerpen. Zowel vooraan de trein als achteraan zou een loc 26 geplaatst worden. Op 8 mei zouden er testritten zijn tussen Binche en Louvain-La-Neuve.
Enkele M6-stammen uit charleroi hadden ooit de TS-kabels van de 21/27. Ik weet niet of ze die nu nog steeds hebben, en kan de 26 daar ook mee werken?
de eerste levering van de M6en hebben die kabels de dag van vandaag nog altijd.
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: 12.000 extra zitplaatsen dankzij 90 M6-dubbeldekstreinen

Bericht door HLE 2302 »

ziet er wel tof uit, maar ik vrees dat bebaalde treinbestuurders daar niet blij met zullen zijn :P
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Hobbes
Berichten: 747
Lid geworden op: 30 mei 2006, 18:08
Locatie: Hemiksem

Re: 12.000 extra zitplaatsen dankzij 90 M6-dubbeldekstreinen

Bericht door Hobbes »

Dat zou voor de relatie Charleroi-Antwerpen zijn? Dan toch alleen voor de tb's van Charleroi, want in Antwerpen kent niemand de type 26...
Of gaan ze weer een hoop opleiding moeten geven om een jaar of zo (tot de type 18 er is?) met die oude brol te rijden?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: 12.000 extra zitplaatsen dankzij 90 M6-dubbeldekstreinen

Bericht door Steven »

en in brussel zuid (die daar ook diensten op doet) is er ook niemand voorzien die deze locs moet kennen.
TBJeroen

Re: 12.000 extra zitplaatsen dankzij 90 M6-dubbeldekstreinen

Bericht door TBJeroen »

Ik veronderstel dat deze rammen dan enkele rammen (HLE 27 + HVR M6) zullen vervangen uit de diensten van depot FCR ... ?
ferry
Berichten: 316
Lid geworden op: 28 mei 2008, 21:50

Re: 12.000 extra zitplaatsen dankzij 90 M6-dubbeldekstreinen

Bericht door ferry »

Hoi

Welk nut heeft een dergelijke operatie?

ferry
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: 12.000 extra zitplaatsen dankzij 90 M6-dubbeldekstreinen

Bericht door Shrek »

ferry schreef:Hoi

Welk nut heeft een dergelijke operatie?

ferry
Er zijn de laatste maanden/jaren heel veel M6 rijtuigen gebouwd geweest, terwijl er geen nieuwe locs bijkwamen. In afwachting van de nieuwe locs (die vanaf de zomer zouden gaan rijden) moeten de extra rijtuigen dus achter ouder materiaal hangen :wink:

Ik vraag me wel af hoe dit juist werkt: zijn de Ts-kabels van een 26 dezelfde als die van een 21? :)
TBJeroen

Re: 12.000 extra zitplaatsen dankzij 90 M6-dubbeldekstreinen

Bericht door TBJeroen »

Ik ken de T26 niet, maar ik veronderstel van wel.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: 12.000 extra zitplaatsen dankzij 90 M6-dubbeldekstreinen

Bericht door Steven »

de stekkers zijn idem maar ze kunnen enkel gelijkaardige info doorgeven indien er locs van een zelfde type aanhangen. Daarom dat een 26 niet in TS kan rijden met een 21/27.
TBJeroen

Re: 12.000 extra zitplaatsen dankzij 90 M6-dubbeldekstreinen

Bericht door TBJeroen »

De laatste tijd zie ik terug af en toe eens de (vermoedelijk) IC Gent - Genk met twee HLE 27 rijden. Dus zonder stuurrijtuig.

HLE 27 + x M6 + HLE 27 (in TS)

Weet iemand de reden?
Hans

Re: 12.000 extra zitplaatsen dankzij 90 M6-dubbeldekstreinen

Bericht door Hans »

TBJeroen schreef:De laatste tijd zie ik terug af en toe eens de (vermoedelijk) IC Gent - Genk met twee HLE 27 rijden. Dus zonder stuurrijtuig.

HLE 27 + x M6 + HLE 27 (in TS)
Klopt, is inderdaad de IC K Gent-Genk, heb deze deze samenstelling ook al een aantal keer gespot te Genk deze week.
Dietrich

Re: 12.000 extra zitplaatsen dankzij 90 M6-dubbeldekstreinen

Bericht door Dietrich »

Op de IC L reed gisteren een 27 voor een M6 Bx. Zijn er problemen misschien?
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: 12.000 extra zitplaatsen dankzij 90 M6-dubbeldekstreinen

Bericht door treinbruno »

gebeurt wel vaker, soms zitten er in een trein zelfs 2 Bx'en :!:
Afbeelding
Plaats reactie