Station Melle anno 2003

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
LordTD

Station Melle anno 2003

Bericht door LordTD »

Ik ben op zoek naar allerhande info over het station van Melle rond 2003, de overgang tussen 51 + M2 en MW41 dus. Foto's van het station zijn zeker welkom want in de huidige toestand is er duidelijk al redelijk wat verbouwd.

Ook had ik graag geweten of er een periode was dat er zowel 51'ers met M2 rijtuigen als de nieuwe 41 dieselstellen reden op lijn 122. Typische treinensamenstellingen op lijnen 122, 50, 50A en 53 in dat jaar heb ik ook nodig om een waarheidsgetrouwe dienstregeling om een modelbaan te realiseren. Reeks 51 en 80 zou ik al zeker laten rondrijden, en reeks 21 eventueel met m4 rijtuigen.

Alvast bedankt. :wink:
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Station Melle anno 2003

Bericht door Shrek »

er reden daar 62/63 + M2, geen 51 :wink:
Gebruikersavatar
trainfreak
Berichten: 2626
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
Locatie: Wettere

Re: Station Melle anno 2003

Bericht door trainfreak »

Shrek schreef:er reden daar 62/63 + M2, geen 51 :wink:
Er reed toch een P-trein ofzo vanuit Gent met een 51 ??
tt44ta46
Berichten: 239
Lid geworden op: 03 feb 2006, 17:55
Locatie: Maldegem

Re: Station Melle anno 2003

Bericht door tt44ta46 »

De enige reizigersdienst die de 51's van Merelbeke hadden (7-8-9-11-18-24-32) was:

Geraardsbergen - Ronse - Gent 's morgens
3 maal heen en weer Gent - Eeklo 's middags
Gent - Geraardsbergen 's avonds

Greetz

Sven
Speedy
Berichten: 321
Lid geworden op: 01 feb 2006, 00:11
Locatie: FR

Re: Station Melle anno 2003

Bericht door Speedy »

Begin 2002 zat ik in opleiding te Merelbeke, en toen passeerden daar
-mw 41
-HLD62+M2
-HLD51+M2

In de zomer van 2002 is de 51 buiten dienst gegaan dus in 2003 zal die daar niet meer gepasseerd zijn.
LordTD

Re: Station Melle anno 2003

Bericht door LordTD »

Zeer bruikbare info Speedy. Nu weet ik zeker dat zowel de MW41 als de HLD51 op mijn baan kunnen als ik ze in 2002 situeer. Rond wanneer zou de 41 dan in dienst getreden zijn op lijn 122?

Iemand die weet welke e-locs courant waren op lijn 53 en 50 in dat jaar?
am62
Berichten: 840
Lid geworden op: 20 mei 2006, 20:40

Re: Station Melle anno 2003

Bericht door am62 »

Een overzicht van de lijn vanaf Zottegem tot Geraardsbergen en het treinmaterieel via
http://spoorwegknooppuntfgra.be/
(klik op Geraardsbergen, Gemeldorp, Hemelveerdegem, Lierde, St.-Maria-Oudenhove, Erwetegem of Zottegem). Je gaat er beslist meer info vinden :wink:
jan_olieslagers
Berichten: 3515
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)

Re: Station Melle anno 2003

Bericht door jan_olieslagers »

am62 schreef:Een overzicht van de lijn vanaf Zottegem tot Geraardsbergen en het treinmaterieel via
http://spoorwegknooppuntfgra.be/
Waw! Dit mag voor mij als voorbeeld dienen voor iedereen die treinfoto's publiceert: het zijn er veel, ze zijn schoon (de een al meer dan de ander, natuurlijk) en bovenal de begeleidende uitleg is indrukwekkend. Proficiat aan de makers!
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
nighttrain
Berichten: 2547
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Station Melle anno 2003

Bericht door nighttrain »

Zonder de type 60(FKR) en 59 (depots de Ath en FKR)te vergeten. met K en M4 rijtuigen dacht ik; jaren 70 en 80
am62
Berichten: 840
Lid geworden op: 20 mei 2006, 20:40

Re: Station Melle anno 2003

Bericht door am62 »

jan_olieslagers schreef:Waw! Dit mag voor mij als voorbeeld dienen voor iedereen die treinfoto's publiceert: het zijn er veel, ze zijn schoon (de een al meer dan de ander, natuurlijk) en bovenal de begeleidende uitleg is indrukwekkend. Proficiat aan de makers!
Ik geef het door ! Bedankt !!

S
Speedy
Berichten: 321
Lid geworden op: 01 feb 2006, 00:11
Locatie: FR

Re: Station Melle anno 2003

Bericht door Speedy »

LordTD schreef:Zeer bruikbare info Speedy. Nu weet ik zeker dat zowel de MW41 als de HLD51 op mijn baan kunnen als ik ze in 2002 situeer. Rond wanneer zou de 41 dan in dienst getreden zijn op lijn 122?

Iemand die weet welke e-locs courant waren op lijn 53 en 50 in dat jaar?
Heb helaas foutje gemaakt : HLD51 is buiten dienst gegaan op 14/06/2003 en dus niet in 2002 zoals ik eerder schreef..

Ben wel vrij zeker dat die in 2003 geen 'geplande' reizigersritten meer deed. Enkel nog goederen.
Hogersluys
Berichten: 938
Lid geworden op: 26 sep 2008, 18:19

Re: Station Melle anno 2003

Bericht door Hogersluys »

Ik weet niet of dit exact is wat je zoekt maar toevallig heb ik vandaag foto's van Station Melle gemaakt:

1.
Afbeelding Het stationsgebouw van Melle. Het is het oudste bakstenen stationsgebouw ter wereld ( :o ), helaas wordt het slecht onderhouden. Qua spoorwegerfgoed behoort het stationsgebouw van Melle tot de klapstukken van ons land. Ik hoop dat het niet moet wijken voor de toekomstige spoorverbreding. Het is trouwens pas sinds 2004 een beschermd monument, schandalig laat vind ikzelf.

2.
Afbeelding Naambord station Melle

3.
Afbeelding De verbindingsgang onder de sporen. Ze ligt er netjes bij, waarschijnlijk zal ze er na de toekomstige renovatie hetzelfde uitzien als de verbindingsgang in Merelbeke. Als een goederentrein voorbijrijdt is het geluid in die tunnel niet te harden. Ik dacht effectief dat het ging instorten. Grappig is dat men in Melle ook verwijst naar de richting die de trein als eindbesteming heeft. Op perron 1 is hier al mee geknoeid door bordjes voor de oorspronkelijke tekst te kleven (oorspronkelijk stond er: Brussel/Zottegem, nu: Geraardsbergen via Zottegem, Brussel via Aalst).

4.
Afbeelding Ze sterven uit die grinden perrons, maar Melle heeft er nog eentje. Een ware hel als het regent. Maar naar ik begrepen heb zal Melle binnenkort toch gerenoveerd worden (cf. Merelbeke) waardoor deze situatie binnenkort tot het verleden behoort (en deze foto plots heel uniek wordt :))
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: Station Melle anno 2003

Bericht door treinbruno »

een paar jaar geleden heb ik in dat stationsgebouw nog een kaartje gekocht :shock: 8)
jammer dat ze nu het loket hebben gesloten
Afbeelding
Dietrich

Re: Station Melle anno 2003

Bericht door Dietrich »

Mmm amai ik wist niet dat dat nog maar recent gesloten is. Heb daar vorig jaar enkele maanden elke dag gestaan voor mijn stage, dat gebouw zag er toen al een tijd dicht uit.
LordTD

Re: Station Melle anno 2003

Bericht door LordTD »

Mooie foto's Hogersluys, ik vraag mij alleen af of de toestand nu ongeveer hetzelfde is als 7 jaar geleden. Die trap om vanaf de straatkant al naar het perron te gaan zal er ook wel al van dan zijn zeker?
Plaats reactie