Zwangere vrouw valt op treinsporen

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
LML
Berichten: 1393
Lid geworden op: 07 mar 2009, 17:55
Locatie: LML

Re: Zwangere vrouw valt op treinsporen

Bericht door LML »

Dat die vrouw nu blond, bruin, zwart of ros haar heeft, zal weinigen interesseren. Het is gewoon belachelijk dat - ook op een treinforum - éérst naar het materieel wordt gekeken en dan pas naar een mensenleven. Sorry, maar dat gaat er bij mij niet in, en zo zullen er hier nog zijn...

Als hier iemand een ongeval ziet gebeuren, is dan de éérste reactie: 'is de fiets nog intact of de auto?', terwijl dat er 1 meter verder iemand hulp nodig heeft? Jongens, waar gaan we naartoe...
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Dietrich

Re: Zwangere vrouw valt op treinsporen

Bericht door Dietrich »

Dat ongeval is al vele dagen geleden, 't is niet dat we dat hier nu live meemaken. En zoals ik zeg is er met die vrouw niets aan de hand, anders hadden we dat al lang geweten.
dentheo
Berichten: 8176
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Zwangere vrouw valt op treinsporen

Bericht door dentheo »

LML schreef:
Als hier iemand een ongeval ziet gebeuren, is dan de éérste reactie: 'is de fiets nog intact of de auto?', terwijl dat er 1 meter verder iemand hulp nodig heeft? Jongens, waar gaan we naartoe...
Welke vraag (waarop iemand uit het forum zou kunnen antwoorden) had je hier op zijn plaats gevonden ???
Theo
Groeten vanop de Heide
LML
Berichten: 1393
Lid geworden op: 07 mar 2009, 17:55
Locatie: LML

Re: Zwangere vrouw valt op treinsporen

Bericht door LML »

Nog nooit gehoord over 'éérste hulp bieden'? Neen, laat die persoon maar aan zijn/haar lot over. Materialisme is precies veel belangrijker dan mensen...
Je moest 'ns weten wat een goed gevoel dit geeft als je iemand kan helpen, en vooral het slachtoffer zelf zal u zéér dankbaar zijn, in welke situatie ook...

En die vraag die hier thuishoort, heb ik al enkele kolommen eerder gesteld. Find out...
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
dentheo
Berichten: 8176
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Zwangere vrouw valt op treinsporen

Bericht door dentheo »

LML schreef: En die vraag die hier thuishoort, heb ik al enkele kolommen eerder gesteld. Find out...
Sorry niet gevonden, wel commentaar op andere mensen maar geen voorbeeld van een vraag (die hier zou kunnen beantwoord worden) en die voor u op dit forum zou kunnen...
Theo
Groeten vanop de Heide
LML
Berichten: 1393
Lid geworden op: 07 mar 2009, 17:55
Locatie: LML

Re: Zwangere vrouw valt op treinsporen

Bericht door LML »

1) Ik geef hier op niemand commentaar.
2) Alleen vind ik het spijtig dat er bij dergelijke ongevallen weinige mensen nog moeite doen om iemand te helpen (de 'ikke en de rest kan stikke'-mentaliteit). De meerderheid staat er als een bende kiekens bij te gapen. Ze gaan eerder kijken of willen weten met welke fiets of met welke auto - of in dit geval met welke trein - het was. Maar hulp verlenen: 'Wa's da?'

Chapeau voor die persoon die de zwangere vrouw van de sporen heeft geholpen. Welke trein dat was, om hoe laat dat was, en hoe snel/traag die trein reed zal bij hem/haar op dat moment geen fluit geïnteresseerd hebben. 1ste actie is die vrouw in veiligheid brengen. Petje af voor zo'n mensen...
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22522
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Zwangere vrouw valt op treinsporen

Bericht door Steven »

beste LML je brengt zaken aan die in het onderwerp niet ter sprake kwamen en waar je hier niemand iets voor kan verwijten, je ontwijkt iemand anders zijn vraag trouwens. "welke vraag had je liever op dit forum gezien?"

Dat heeft totaal niets te maken met de ikke mentaliteit van de mensen ter plaatsen.
LML
Berichten: 1393
Lid geworden op: 07 mar 2009, 17:55
Locatie: LML

Re: Zwangere vrouw valt op treinsporen

Bericht door LML »

Beste steven (en degene die nauwelijks moeite doen om topics grondig te lezen). Het staat klaar en duidelijk op dit topic vermeld, of moet ik hier iedereen de kat bij de melk gaan zetten? Nooit leren lezen en begrijpen?

Het is en blijft gewoon een schande dat in dergelijke gevallen (bijna) niemand nog moeite doet om een mens hulp te verlenen, hoe je het ook draait of keert... Altijd dat materialisme van: welke fiets was het, welke auto, hoeveel pk's, welke trein was het em om hoe laat e.d. Een auto, fiets, trein, brommer,... kan hersteld worden. Een mensenleven (en de familie daarrond) niet.
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Paul
Berichten: 1288
Lid geworden op: 09 feb 2008, 22:57
Locatie: FNU
Contacteer:

Re: Zwangere vrouw valt op treinsporen

Bericht door Paul »

Beste LML,

Ik heb getracht dit topic grondig te herlezen.
Ik heb nergens gelezen dat er aan de vrouw in kwestie geen adequate hulp werd geboden.
Ik heb ook nergens een bericht gelezen waaruit zou blijken dat men dat niet belangrijk vindt.

Vriendelijke groet,

Paul
Vriendelijke groet,

Paul
http://belgischespoorlijnen.be
Hogersluys
Berichten: 938
Lid geworden op: 26 sep 2008, 18:19

Re: Zwangere vrouw valt op treinsporen

Bericht door Hogersluys »

LML schreef:Beste steven (en degene die nauwelijks moeite doen om topics grondig te lezen). Het staat klaar en duidelijk op dit topic vermeld, of moet ik hier iedereen de kat bij de melk gaan zetten? Nooit leren lezen en begrijpen?

Het is en blijft gewoon een schande dat in dergelijke gevallen (bijna) niemand nog moeite doet om een mens hulp te verlenen, hoe je het ook draait of keert... Altijd dat materialisme van: welke fiets was het, welke auto, hoeveel pk's, welke trein was het em om hoe laat e.d. Een auto, fiets, trein, brommer,... kan hersteld worden. Een mensenleven (en de familie daarrond) niet.
Dit is en blijft een treinenforum. Zoals gezegd, het ongeval is vele dagen eerder gebeurd en de vrouw heeft het overleefd. Had iemand van ons daar ter plaatse geweest dan is het normaal dat men de vrouw helpt ipv af te vragen welke trein het is. Maar in de achterafbeschouwing (daar gaat het in dit topic over) mogen zaken als snelheid, treintype (de ene trein heeft een kortere remafstand dan de andere) toch ook aangeraakt worden?

Jouw maatschappijkritiek (hoewel onmiskenbaar terecht) vind ik om die reden eigenlijk nogal misplaatst in dit topic. Ik zie geen enkele reactie die suggereert meer met het materiaal dan met een mensenleven (in casu de vrouw) in te zitten.
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Zwangere vrouw valt op treinsporen

Bericht door Asterix »

Uit het geposte artikel blijkt duidelijk dat de vrouw er goed is vanaf gekomen. Verdere info zal je normaal gezien ook niet krijgen omdat dat behoort tot het medisch geheim. Punt.

Het lijkt mij voor het overige normaal dat men graag wat meer achtergrondinfo bij zo een incident verneemt.

Tot slot kan ik enkel verwijzen naar uw handtekening, beste LML.
pietje

Re: Zwangere vrouw valt op treinsporen

Bericht door pietje »

Jeroen schreef:Uit het geposte artikel blijkt duidelijk dat de vrouw er goed is vanaf gekomen. Verdere info zal je normaal gezien ook niet krijgen omdat dat behoort tot het medisch geheim. Punt.

Het lijkt mij voor het overige normaal dat men graag wat meer achtergrondinfo bij zo een incident verneemt.

Tot slot kan ik enkel verwijzen naar uw handtekening, beste LML.
U neemt de woorden uit mijn ... euh toetsenbord :lol:
LML
Berichten: 1393
Lid geworden op: 07 mar 2009, 17:55
Locatie: LML

Re: Zwangere vrouw valt op treinsporen

Bericht door LML »

Tja,... als hier treinen, snelheid, types,... e.d. belangrijker is dan een mensenleven: sterk bezig, doe zo verder.
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
pietje

Re: Zwangere vrouw valt op treinsporen

Bericht door pietje »

LML schreef:Tja,... als hier treinen, snelheid, types,... e.d. belangrijker is dan een mensenleven: sterk bezig, doe zo verder.
Tja, als je niet luistert naar wat anderen zeggen, is het natuurlijk moeilijk discussiëren.

Het ging hier dus om het volgende:
Er staat een artikel in de krant over een vrouw die op de sporen viel, volgens dat artikel: net voor er een trein aankwam, die nog net kon stoppen.
In het artikel stond ook dat de vrouw naar het ziekenhuis is gebracht, maar dat haar toestand onbekend is (logisch, wat deze gegevens zijn niet zomaar toegankelijk)

Aangezien dit een treinforum is zijn er hier wel mensen die, na een al bij al goede afloop, de omstandigheden wensen te kennen. Temeer als je weet dat krantenartikels meestal niet 100% accuraat genoemd kunnen worden.
De reden waarom de vrouw viel is aan de dokters om dat uit te maken, maar zij gaan het ons niet zeggen.
Ook interesseert het de forumleden om te weten hoe het kwam dat deze trein toch nog tijdig stopte, aangezien je een trein op snelheid niet op enkele meters kunt laten stoppen. Daarom ook de vraag naar het gebruikte materiaal, sommige types stoppen namelijk sneller dan andere, en er zijn in Leuven ook doorritten tegen hoge snelheid (meer dan 100 km/u), die kunnen in geen geval stoppen als er iemand op de sporen belandt, tenzij de TB op tijd verwittigd wordt.

Hebben we nu genoeg ge'zever-zeverd' zodat we opnieuw 'to the point' kunnen zijn?
Dan kan een mod misschien een slotje plaatsen, zodat het hier niet verder uitdeint.
Dietrich

Re: Zwangere vrouw valt op treinsporen

Bericht door Dietrich »

We zijn hier in cirkeltjes aan het draaien en begint mij eigenlijk wel beetje tegen te steken op den duur...

Men doet hier alsof iedereen op dit forum narcist en egoïst is en enkel geïnteresseerd is in treinen en zich verder van niemand dus iets aantrekt. Wat dus zeker niet waar is (ken zelf genoeg mensen van op dit forum). LML haalt hier alles uit zijn context en doet alsof wij die vragen hier stellen op het eigenlijkste moment en plaats van het ongeval. OK je bent treinfreak, en dus ga je ook wel gezien hebben wat voor trein dat was maar je gaat het u ook en vooral van die vrouw aantrekken.

Hier op dit forum weten we enkel wat er in dat artikel staat, niets meer en niets minder en dat vermeldt verder niets over die vrouw haar toestand. We waren er niet bij op het moment. Dus je kan vragen stellen a la "gaat het er wel goed mee"... maar niemand zal die kunnen (of zelfs mogen?) beantwoorden. Het enige dat het besproken kan worden zijn de omstandigheden van het ongeval en dat zijn "treinen". Dat is ook juist het onderwerp van dit forum.

Dat in het echte leven velen hun rug draaien als ze een ongeval zien klopt maar op een forum kan je mensen daarvoor niet veroordelen daar je ze niet kent. Ik heb alleszins al mensen geholpen in accidenten, vorig jaar getuige geweest van agressie, een persoon vluchtmisdrijf weten plegen en mijn vriendin die bij mij was heeft getuigenis afgelegd. Daarnaast iemand met een scooter bijna onder een Lijnbus zien glijden...
Gesloten