Pagina 1 van 2

Railion 6500

Geplaatst: 26 mei 2009, 16:14
door poyaud
Railion 65.. (los) vandaag 2x gezien te Merelbeke-vorming Tussen 11u30 en 12u30.

Re: Railion 6500

Geplaatst: 26 mei 2009, 16:30
door dentheo
poyaud schreef:Railion 65.. (los) vandaag 2x gezien te Merelbeke-vorming Tussen 11u30 en 12u30.
6512 los door Antw Dam 13u30....

Re: Railion 6500

Geplaatst: 26 mei 2009, 20:56
door 13'erke
poyaud schreef:Railion 65.. (los) vandaag 2x gezien te Merelbeke-vorming Tussen 11u30 en 12u30.
Ja, vanaf nu zijn er 3 loks 6500 gestationneerd te Terneuzen, doordat deze wel zijn uitgerust met memor vervallen de klassieke lokwissels met de 77tig te Zelzate en rijden ze nu in 1 trek door naar Gent.

Re: Railion 6500

Geplaatst: 26 mei 2009, 21:00
door Joris
Hallo,
Betekend dit dan het einde voor die Duitse locs die daar tot nu toe rondreden?
Gaan daar overigens nog veel treinen aan Zelzate de grens over? Ik heb onlangs nig in Wondelgem gestaan en meer dan de bediening van Langebrugge heb ik niet gezien...
Groeten,
Joris DeMol

Re: Railion 6500

Geplaatst: 26 mei 2009, 21:08
door 13'erke
Joris schreef:Hallo,
Betekend dit dan het einde voor die Duitse locs die daar tot nu toe rondreden?
Gaan daar overigens nog veel treinen aan Zelzate de grens over? Ik heb onlangs nig in Wondelgem gestaan en meer dan de bediening van Langebrugge heb ik niet gezien...
Groeten,
Joris DeMol
Ik dacht dat die Duitse loks momenteel aan de kant staan, een reden is dat maar weinig tb's die machienen kennen en dat niet echt een kostenefficiente situatie was.
Qua vervoer is er nog wel wat te zien,
45600 GENT-ZEEHAVEN 06:29
45600 ZELZATE N67 07:02 = 07:17
45600 ZELZATE-GRENS N67 P 07:21
45600 SAS-VAN-GENT N67 07:28

45601 SLUISKIL-DOW 09:52
45601 SAS-VAN-GENT N67 10:37 = 11:07
45601 ZELZATE-GRENS N67 P 11:14
45601 GENT-ZEEHAVEN N67 11:48 = 13:11
45601 ANTWERPEN-NOORD-BUNDEL B1 N67 15:15

45603 TERNEUZEN 13:30
45603 SAS-VAN-GENT N67 13:55 < 15:03
45603 ZELZATE-GRENS N67 P 15:10
45603 GENT-ZEEHAVEN N67 15:43 = 19:32
45603 ANTWERPEN-NOORD-BUNDEL C1 N67 20:44

47820 SAS-VAN-GENT 17:21
47820 ZELZATE-GRENS R3 P 17:28
47820 GENT-ZEEHAVEN R3 18:00 < 19:21
47820 MOESKROEN-GRENS R3 P 20:28
47820 LILLE-DELIVRANCE R3 20:59

47820 SAS-VAN-GENT 17:21
47820 ZELZATE-GRENS N367 P 17:28
47820 GENT-ZEEHAVEN N367 18:00 < 19:21
47820 KORTRIJK-GOEDEREN N367 20:10 > 20:14
47820 MOESKROEN-GRENS N367 P 20:28
47820 LILLE-DELIVRANCE N367 N8 20:59

48600 GENT-ZEEHAVEN 05:56
48600 ZELZATE-GRENS N67 P 06:30
48600 SAS-VAN-GENT N67 06:37

48601 SAS-VAN-GENT 09:20
48601 ZELZATE-GRENS N67 P 09:27
48601 ZELZATE N67 09:31 = 10:26
48601 GENT-ZEEHAVEN N67 10:56

48602 GENT-ZEEHAVEN 11:39
48602 ZELZATE-GRENS N67 P 12:11
48602 SAS-VAN-GENT N67 12:18 > 12:20
48602 SLUISKIL-DOW N67 13:00

48603 SLUISKIL-DOW 14:00
48603 SAS-VAN-GENT N67 14:45 < 15:16
48603 ZELZATE-GRENS N67 P 15:23
48603 GENT-ZEEHAVEN N67 15:52

+ alle DLC'ers :wink:

Re: Railion 6500

Geplaatst: 26 mei 2009, 21:15
door Joris
Hallo,
Bedankt, dan weet ik na de examens weer wat te doen...
Blijkbaar moet ik die morgen dan vreselijk veel pech gehad hebben dat ik geen enkele van die diensten heb gezien (was een donderdag tussen 9.10u en 12.39u).
Hebben die locs daar ATB nodig? Maw, mag de 77 eigelijk de grens niet over?
Groeten,
Joris De Mol

Re: Railion 6500

Geplaatst: 26 mei 2009, 21:45
door Mark7758
In zeeuws vlaanderen is geen ATB.
Ja 77ers mogen er vrij rondrijden.
En sterkte met je examens.

Re: Railion 6500

Geplaatst: 26 mei 2009, 23:47
door Shrek
welke beveiliging hebben ze daar dan? :)

Re: Railion 6500

Geplaatst: 27 mei 2009, 09:33
door wimpiespoor
Het spoornetwerk in Zeeuws Vlaanderen bestaat uit een stamlijn en enkele raccordementen. De stamlijn heeft een blokstelsel met seingeving d.m.v. lichtseinen. Op de stamlijn en de raccordementen is de maximale snelheid 40 km/uur. Daarom, en omdat er geen reizigersvervoer is, is er geen systeem van automatische treinbeïnvloeding. Daarom mogen er krachtvoertuigen rijden zonder bijvoorbeeld ATB.
De omwisseling van de voormalige V100'en voor een paar Vlaamse reuzen heeft er mee te maken, dat Railion 6400'en over heeft. Daarnaast zullen door het vervallen van de lokwissel de exploitatiekosten lager worden. En dat lijkt mij niet onbelangrijk. Ik vermoed ook dat DB-Schenker dit best eerder had willen doen, maar dat men niet de confrontatie met B-Cargo wilde zoeken. Nu op de hoofdfronten de samenwerking tussen B-Cargo en DB-Schenker klaarblijkelijk tot tevredenheid van beide partijen is geregeld, kon ook dit geregeld worden.
Waar de V100'en naar toe gaan? Ik denk dat DB-Schenker er bij zijn nieuwe dochters (Italië?) vast wel emplooi voor weet te vinden.
Wim

Re: Railion 6500

Geplaatst: 27 mei 2009, 10:11
door Mark7758
Even vraagje. Welke lichtseinen bedoel jij?
Op de emplacementen zijn geen lichtseinen. Onder weg staan 2 voorseinen en 2 seinen voor de brug.
De rest zijn overweg seinen, dat de overweg in werking is.
Zeeuws vlaanderen is beveiligd als NCBG gebied. (Niet Centraal Bediend Gebied.) Of te wel. Middels borden vraagt men toestemming om een volgend gebied te rijden.

Re: Railion 6500

Geplaatst: 27 mei 2009, 12:15
door dentheo
Mark7758 schreef:Even vraagje. Welke lichtseinen bedoel jij?
Op de emplacementen zijn geen lichtseinen. Onder weg staan 2 voorseinen en 2 seinen voor de brug.
De rest zijn overweg seinen, dat de overweg in werking is.
Zeeuws vlaanderen is beveiligd als NCBG gebied. (Niet Centraal Bediend Gebied.) Of te wel. Middels borden vraagt men toestemming om een volgend gebied te rijden.
Soort radio token ??

Re: Railion 6500

Geplaatst: 27 mei 2009, 21:24
door wimpiespoor
Mark7758 schreef:Even vraagje. Welke lichtseinen bedoel jij?
Op de emplacementen zijn geen lichtseinen. Onder weg staan 2 voorseinen en 2 seinen voor de brug.
De rest zijn overweg seinen, dat de overweg in werking is.
Zeeuws vlaanderen is beveiligd als NCBG gebied. (Niet Centraal Bediend Gebied.) Of te wel. Middels borden vraagt men toestemming om een volgend gebied te rijden.
Ik bedoel inderdaad die seinen. En ik geef toe: dat zijn geen blokseinen.

Volgens de "Bevoegdheidsregeling lokale bedrijfsregels (2009)" van ProRail vormen de spoorwegen in Zeeuws-Vlaanderen één verkeersleidingsgebied. Deze spoorwegen zijn verdeeld in acht blokken. De beveiliging gebeurt volgens het "Centraal telecom blokstelsel". Het berijden van een blok mag slechts na toestemming van de gebiedsverantwoordelijk functionaris. Na het verlaten van een blok moet de machinist aan de gebiedsverantwoordelijk
functionaris melden dat het blok vrij is. De grenzen van de blokken worden gemarkeerd door borden.
De gebiedsverantwoordelijk functionaris is in dit geval de verkeersleider Zeeuws-Vlaanderen die op de knooppuntpost in Roosendaal zit.
Hoe de spoorbezetting wordt vastgelegd is mij niet duidelijk. In vergelijkbare andere gebieden, bijvoorbeeld het havengebied Sloe gebeurt dit met het computerprogramma EBO.
Het gebied kent overigens ook drie NCBG gebieden die de verschillende emplacementen omvatten. Een Niet Centraal Bediend Gebied is gedefinieerd als een gebied op het spoorwegnet, waarbinnen de bediening van individuele infraobjecten en de rijweginstelling lokaal plaatsvindt onder de supervisie van de opzichter. Ook deze drie NCBG-gebieden worden "bestuurd" door de verkeersleider Zeeuws-Vlaanderen in Roosendaal.
Wim

Re: Railion 6500

Geplaatst: 27 mei 2009, 21:55
door Mark7758
Voor zeeuws vlaanderen is geen detectie aangewezig. (uitzondering voor de overwegen.)
En men gebruikt een visio achtig systeem waarmee men aangeeft waar de trein staat of rijdt.
Die systeem wordt op meerdere Verkeersleiding posten gebruikt voor de NCBG gebieden.
Tegenwoordig zijn bijna alle sporen van Prorail getekend als OBE-bladen. (PPS /SSP tekeningen.)
Deze dienen voor Infra Atlas om rijwegen te berekenen en route's te berekenen. Voor beveiligd en on beveiligde gebieden.

Re: Railion 6500

Geplaatst: 27 mei 2009, 23:17
door Poldevrek
13'erke schreef: Ja, vanaf nu zijn er 3 loks 6500 gestationneerd te Terneuzen, doordat deze wel zijn uitgerust met memor vervallen de klassieke lokwissels met de 77tig te Zelzate en rijden ze nu in 1 trek door naar Gent.
Deze ochtend stonden er twee in Terneuzen: 6512 ("Peter") en 6514 ("Wim").
Van deze laatste een fotootje:
Afbeelding Paul

Re: Railion 6500

Geplaatst: 28 mei 2009, 19:33
door Thieskes
13'erke schreef:
Joris schreef:Hallo,
Betekend dit dan het einde voor die Duitse locs die daar tot nu toe rondreden?
Gaan daar overigens nog veel treinen aan Zelzate de grens over? Ik heb onlangs nig in Wondelgem gestaan en meer dan de bediening van Langebrugge heb ik niet gezien...
Groeten,
Joris DeMol
Ik dacht dat die Duitse loks momenteel aan de kant staan, een reden is dat maar weinig tb's die machienen kennen en dat niet echt een kostenefficiente situatie was.
...
Deze duitse locs (type V100) zijn ongeveer een week geleden richting duitsland op transport gezet, waar ze gereed worden gemaakt voor de nieuwe eigenaar. (ergens in oost europa)