Reizigers geëvacueerd uit trein in Kapellen

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Reizigers geëvacueerd uit trein in Kapellen

Bericht door Adler »

Bron: VRT

Het treinverkeer tussen Essen en Kapellen is onderbroken door een defect aan de bovenleiding.
Een Benelux-trein kon daardoor niet meer voortrijden, de passagiers werden geëvacueerd.

Het probleem deed zich voor rond 9.30 uur, net voorbij Kapellen. Er was een defect ontstaan tussen de stroomafnemer op het dak van de trein en de bovenleiding, waardoor de trein geen stroom meer kreeg. De exacte oorzaak wordt nog onderzocht.

Alle reizigers van de stilstaande Benelux-trein zijn onder begeleiding van het spoorwegpersoneel en de brandweer uit de trein gestapt en te voet naar het station gewandeld.

Door het defect zijn er problemen in beide richtingen. Het ene spoor is geblokkeerd door de stilstaande trein, het andere door de loshangende kabel van de bovenleiding.

Het zal volgens Infrabel nog een hele tijd duren voor het treinverkeer weer normaal verloopt. Tussen Essen en Kapellen rijden vervangende bussen. Tussen Kapellen en Antwerpen is een pendeltrein ingezet.
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: Reizigers geëvacueerd uit trein in Kapellen

Bericht door Adler »

Het is de 1192, zijn 2 panto's zijn aan flarden.
Hij staat op 500m van mijn huis vandaan.
Ydv87

Re: Reizigers geëvacueerd uit trein in Kapellen

Bericht door Ydv87 »

is er iemand foto's gaan nemen?

door de examens ben ik er niet geraakt.
Had dit een week later geweest .... : :x

Yannick
http://www.Lijn-12.be
Robin
Berichten: 2533
Lid geworden op: 28 mar 2007, 10:04
Locatie: Schoten

Re: Reizigers geëvacueerd uit trein in Kapellen

Bericht door Robin »

ik ga er sewes eens lang se en zien. Staat deze aan het station of er voorbij?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: Reizigers geëvacueerd uit trein in Kapellen

Bericht door Adler »

Robin schreef:ik ga er sewes eens lang se en zien. Staat deze aan het station of er voorbij?
Iets voorbij station Heide, ter hoogte van de Depretlaan.
Ydv87

Re: Reizigers geëvacueerd uit trein in Kapellen

Bericht door Ydv87 »

ik ben rond 18u even gaan kijken. De brosseltjes hadden juist gedaan, en vertrokken in de richting van Antwerpen.

Iets voor 19u werd de 1192 met beneluxstam door de 7788 en de 7855 weggesleept vanuit Essen weggesleept.Afbeelding Eind deze week, begin volgende week (Na de examens) worden meerdere foto's geplaatst, op lijn-12.be. Als er iemand foto's ter beschikking wil stellen voor publicatie op de website, mag mij altijd een mailtje(ydvynck(at)hotmail.com) sturen

Yannick
Robin
Berichten: 2533
Lid geworden op: 28 mar 2007, 10:04
Locatie: Schoten

Re: Reizigers geëvacueerd uit trein in Kapellen

Bericht door Robin »

Bij deze mijn bijdrage bij de herstellingen in Kapellen.
Zelf ben ik niet tot in Heide geweest.

hier de foto's:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
AlexNL
Berichten: 2186
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: Reizigers geëvacueerd uit trein in Kapellen

Bericht door AlexNL »

En wederom een probleem met een Beneluxtrein... vorige week al geweigerd in NL door een probleem met de remblokken, nu een probleem met de panto's/bovenleiding... gaat lekker :roll:
Ofyles2

Re: Reizigers geëvacueerd uit trein in Kapellen

Bericht door Ofyles2 »

Zulke perikelen van de HLE11 tengevolge kunnen we straks eerder aan afvoering denken dan aan een toewijzing op enkele P-treinen.
AlexNL
Berichten: 2186
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: Reizigers geëvacueerd uit trein in Kapellen

Bericht door AlexNL »

HLE 11 zou richting goederen gaan, dacht ik te hebben begrepen? Niet dat daar nu zoveel vraag naar is, volgens mij het tegenovergestelde...
Gebruikersavatar
Bart
Berichten: 522
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:25
Locatie: Sint-Niklaas

Re: Reizigers geëvacueerd uit trein in Kapellen

Bericht door Bart »

Ofyles2 schreef:Zulke perikelen van de HLE11 tengevolge kunnen we straks eerder aan afvoering denken dan aan een toewijzing op enkele P-treinen.
Ik ben zeker en vast geen HLE 11 liefhebber, maar dit incident heeft eigenlijk niks met de betrouwbaarheid van die loc te maken. Dit kon even goed gebeurd zijn, met een traxx locomotief of een stel 800, of eender wat.
Als de koolsleper van de panto zo hard versleten is, is de kleinste oneffenheid in de bovenleiding meer dan voldoende, om de boel naar beneden te trekken.
Ofyles2

Re: Reizigers geëvacueerd uit trein in Kapellen

Bericht door Ofyles2 »

Ik las dat de HLE 11 o.a. op de IC Schaarbeek-Moeskroen zou worden ingezet.
Ofyles2

Re: Reizigers geëvacueerd uit trein in Kapellen

Bericht door Ofyles2 »

Bart schreef:
Ofyles2 schreef:Zulke perikelen van de HLE11 tengevolge kunnen we straks eerder aan afvoering denken dan aan een toewijzing op enkele P-treinen.
Ik ben zeker en vast geen HLE 11 liefhebber, maar dit incident heeft eigenlijk niks met de betrouwbaarheid van die loc te maken. Dit kon even goed gebeurd zijn, met een traxx locomotief of een stel 800, of eender wat.
Als de koolsleper van de panto zo hard versleten is, is de kleinste oneffenheid in de bovenleiding meer dan voldoende, om de boel naar beneden te trekken.
Bezuinigt de NMBS al lange tijd op het onderhoud van de HLE 11? Zo ja, dan kan dit slechts een voorbode zijn van nog meer pannes.
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2954
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: Reizigers geëvacueerd uit trein in Kapellen

Bericht door Bibke »

Dit gebeurt niet enkel bij de 11ven, hé. Een panto kan altijd beschadigd geraken door te laat opmerken van slijtage of problemen met de bovenleidingen zelf. Er zijn spoorlijnen met locatie waar de panto's het hard te verduren krijgen en die locaties zijn gekend en men tracht die op te lossen.

Nu de 11ven direct afschieten is niet fair.

BTW: Volgens mij worden die 11ven wel goed onderhouden.

Persoonlijk hoop ik dat ze, na hun dienst bij de BENELUX, hun betrouwbaarheid mogen bewijzen, hetzij bij de NMBS, hetzij bij B-Cargo.
Ik ben abonnee van “OP DE BAAN”, U ook?
www.pfttsp.be
www.cfbocq.be
www.retrotrain.be
AfbeeldingAfbeelding
dentheo
Berichten: 8173
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Reizigers geëvacueerd uit trein in Kapellen

Bericht door dentheo »

Ydv87 schreef:ik ben rond 18u even gaan kijken. De brosseltjes hadden juist gedaan, en vertrokken in de richting van Antwerpen.
Yannick,
Waar had hij dan de bovenleiding gepakt ?
Bij de overloopwissels in Kapellen ( ?) en uitgebold tot bijna in Heide ??

Ik zie de brossels staan naast een betonnen afsluiting ?? In depretlaan ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Plaats reactie