Trainspotterke schreef:Sorry dat ik het zeg, maar eens de lijn geëlektrificeerd zal zijn, dan pas zal er variatie zijn!
Taurusje, TRAXX van Bombardier, dieje van Siemens, ...
dan wordt het pas echt interessant
Zij het niet dat de meeste van die locs niet onder 3 kv kunnen rijden, en aangezien de stoomsluis -volgens wat ik hoorde- op het viaduct komt, vrees ik ervoor of die toto Montzen kunnen komen...
Het zijn bij mijn weten enkel de Re 484, ES 64 U 4, de ES 64 F 4 en varianten die 3 Kv aankunnen....
Groeten,
Joris De Mol
Sorry dat ik het zeg, maar eens de lijn geëlektrificeerd zal zijn, dan pas zal er variatie zijn!
Ja zou kunnen , maar dan gaan wel de machtige diesellocs daar verdwijnen wat het allemaal tog wel heel wat minder spectaculair gaat maken. De 55ers zijn de laatste lijndiesels van de oude garde in dienst die dan waarscheinlijk ook stillekes aan uit dienst gaan gaan.
Mja natuurlijk het moet ene keer gebeuren eh , je kunt de vooruitgang niet tegen gaan en waarom zouden we ook. Maar voor de dieselfanaten zal deze lijn tog zeer legendarisch blijven
je gaat het niet kunnen tegenhouden hoor.
40 jaar geleden hebben de stoomfans het ook niet gekunnen...
En de TEE-fans hebben het ook niet kunnen redden.
Wie weet wat is het volgende?!
De elektriek-fans tegen de nieuwe watertoflocs???
Of kernfusielocs??? Who knows?!
SIMPY.be schreef:je gaat het niet kunnen tegenhouden hoor.
40 jaar geleden hebben de stoomfans het ook niet gekunnen...
En de TEE-fans hebben het ook niet kunnen redden.
Wie weet wat is het volgende?!
De elektriek-fans tegen de nieuwe watertoflocs???
Of kernfusielocs??? Who knows?!
elektrische locs zullen er altijd blijven volgens mij ge moet op 1 of andere manier energie in uwen trein krijgen. energie meepakken (kolen,diesel,waterstof,...) is veel moeilijker dan gewoon van den draad pakken
een 55 is natuurlijk wel mooi om te zien/horen maar daarvoor zijn er de spoorverenigingen he economisch en ecologisch gezien hadden de 55'ers eigelijk al lang verschroot moeten zijn
Greg schreef:
Het zal nog meer telkens hetzelfde plaatje zien bij iedereen.
juist niet denk ik, nu gaat iedereen daarheen omdat er nog diesels rijden. Als die machtige E-locs naar antwerpen rijden wordt het hele stuk antwerpen-aken interessant, niet alleen die 10 kilometer
ik denk niet dat er de komende 20 jaar iemand echt iets kan doen met waterstoflocs er zal altijd diesel zijn, de prijs is alleen een groot vraagteken ==> oplossing: elektrificeren. als alleen nog rond enkele rangeerstations en bij depannages diesel gebruikt wordt is de aankoop van H-locs en vooral de peperdure tankinstallatie's niet nodig volgens mij