Ludmilla's gaan weg????

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
Shrek schreef:
Trainspotterke schreef:Sorry dat ik het zeg, maar eens de lijn geëlektrificeerd zal zijn, dan pas zal er variatie zijn! :wink:

Taurusje, TRAXX van Bombardier, dieje van Siemens, ...
dan wordt het pas echt interessant 8)
Zij het niet dat de meeste van die locs niet onder 3 kv kunnen rijden, en aangezien de stoomsluis -volgens wat ik hoorde- op het viaduct komt, vrees ik ervoor of die toto Montzen kunnen komen...
Het zijn bij mijn weten enkel de Re 484, ES 64 U 4, de ES 64 F 4 en varianten die 3 Kv aankunnen....
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

dat spoor zal een extra reden zijn voor de constructeurs om 3kv-materiaal te bouwen :wink:
55erke

Bericht door 55erke »

Sorry dat ik het zeg, maar eens de lijn geëlektrificeerd zal zijn, dan pas zal er variatie zijn!
Ja zou kunnen , maar dan gaan wel de machtige diesellocs daar verdwijnen wat het allemaal tog wel heel wat minder spectaculair gaat maken. De 55ers zijn de laatste lijndiesels van de oude garde in dienst die dan waarscheinlijk ook stillekes aan uit dienst gaan gaan.
Mja natuurlijk het moet ene keer gebeuren eh , je kunt de vooruitgang niet tegen gaan en waarom zouden we ook. Maar voor de dieselfanaten zal deze lijn tog zeer legendarisch blijven :wink:

Groeten
Johan
SIMPY.be

Bericht door SIMPY.be »

je gaat het niet kunnen tegenhouden hoor.
40 jaar geleden hebben de stoomfans het ook niet gekunnen...
En de TEE-fans hebben het ook niet kunnen redden.
Wie weet wat is het volgende?!
De elektriek-fans tegen de nieuwe watertoflocs???
Of kernfusielocs??? Who knows?!
Wover

Bericht door Wover »

bwa, daar zou ik nu niks tegen hebben.

Hoewel da waterstoflocs misschien ni direct veel geluid zullen maken, wa ge natuurlijk bij e-locs en stellen wel hebt :)

maar een nieuwe energiebron is nog ver weg vrees ik
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

SIMPY.be schreef:je gaat het niet kunnen tegenhouden hoor.
40 jaar geleden hebben de stoomfans het ook niet gekunnen...
En de TEE-fans hebben het ook niet kunnen redden.
Wie weet wat is het volgende?!
De elektriek-fans tegen de nieuwe watertoflocs???
Of kernfusielocs??? Who knows?!
elektrische locs zullen er altijd blijven volgens mij :roll: ge moet op 1 of andere manier energie in uwen trein krijgen. energie meepakken (kolen,diesel,waterstof,...) is veel moeilijker dan gewoon van den draad pakken :wink:
een 55 is natuurlijk wel mooi om te zien/horen maar daarvoor zijn er de spoorverenigingen he :wink: economisch en ecologisch gezien hadden de 55'ers eigelijk al lang verschroot moeten zijn :roll:
Greg

Bericht door Greg »

Allemaal goed en wel Electric op L24 = minder spotplaatsen.
Het zal nog meer telkens hetzelfde plaatje zien bij iedereen. :P
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

Greg schreef: Het zal nog meer telkens hetzelfde plaatje zien bij iedereen. :P
juist niet denk ik, nu gaat iedereen daarheen omdat er nog diesels rijden. Als die machtige E-locs naar antwerpen rijden wordt het hele stuk antwerpen-aken interessant, niet alleen die 10 kilometer :P
RhB

Bericht door RhB »

Waterstoflocs, in de VS heeft US Army er. De industrie kreeg een verbod het verder te ontwikkelen voor doeleinden buiten het leger. :roll:
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

ik denk niet dat er de komende 20 jaar iemand echt iets kan doen met waterstoflocs :roll: er zal altijd diesel zijn, de prijs is alleen een groot vraagteken :roll: ==> oplossing: elektrificeren. als alleen nog rond enkele rangeerstations en bij depannages diesel gebruikt wordt is de aankoop van H-locs en vooral de peperdure tankinstallatie's niet nodig volgens mij :P
prahsharp
Berichten: 182
Lid geworden op: 31 jan 2006, 23:06

Bericht door prahsharp »

hoeveel verschilt de prijs tussen een 4-stromige e-loc en een dieselloc (van hetzelfde vermogen) eigenlijk?

update: tikfout
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

prahsharp schreef:hoeveel verschilt de prijs tussen een 4-stromige e-loc en een dieselloc (van hetzelfde vermogen) eigenlijk?

update: tikfout
een dieselloc van 6000 kw die in europa mag rijden bestaat nog niet :P ik denk dat een taurus een goeie 3 keer zoveel kost als een 77 :wink:
Wover

Bericht door Wover »

Shrek schreef:
prahsharp schreef:hoeveel verschilt de prijs tussen een 4-stromige e-loc en een dieselloc (van hetzelfde vermogen) eigenlijk?

update: tikfout
een dieselloc van 6000 kw die in europa mag rijden bestaat nog niet :P ik denk dat een taurus een goeie 3 keer zoveel kost als een 77 :wink:
maar dieselkws <> elokws e ;)

een diesel van pakweg 2500kW zal wel even sterk zijn als een 13
prahsharp
Berichten: 182
Lid geworden op: 31 jan 2006, 23:06

Bericht door prahsharp »

dat mag je me eens uitleggen ...

vermogen = arbeid/tijd
arbeid = kracht * afstand
=> vermogen = kracht * afstand / tijd

oftewel de grootheid welke last binnen een bepaalde tijd op een bepaalde afstand te krijgen is ...

of ben ik verkeerd?
TBbart

Bericht door TBbart »

W= (FxS)/t (Nm/s)
Plaats reactie