Met de fiets op de trein naar Frankfurt

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
melle

Met de fiets op de trein naar Frankfurt

Bericht door melle »

Hallo,

Ik zoek de beste manier om naar Frankfurt te reizen met de trein gelet op:

-Geld (niet boven de €150)
-Tijd (geen hele dag)
-Fietsen (2) moeten meekunnen

Wie kan mij klaarheid scheppen? (Hafas alvast niet)
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Re: Met de fiets op de trein naar Frankfurt

Bericht door Accelerat »

IC naar Welkenraedt, stoptrein naar Aachen, stoptrein naar Köln, inter- of eurocity naar Frankfurt. Daar is allemaal fietsvervoer mogelijk.
melle

Re: Met de fiets op de trein naar Frankfurt

Bericht door melle »

En wat gaat dat kosten?
En hoe lang gaat zoiets duren?
Kun je niet gewoon de ICE op met de fiets?
Paul
Berichten: 1290
Lid geworden op: 09 feb 2008, 22:57
Locatie: FNU
Contacteer:

Re: Met de fiets op de trein naar Frankfurt

Bericht door Paul »

melle schreef:En wat gaat dat kosten?
En hoe lang gaat zoiets duren?
Kun je niet gewoon de ICE op met de fiets?
Nee, op de ICE mag je geen fiets meenemen.
Wel op de meeste IC's en EC's in Duitsland. Je moet vooraf een fietskaartje kopen en een plaats voor je fiets reserveren.
De oplossing van sncf-sncb is O.K.; je kunt ook via Luxemburg en Koblenz naar Frankfurt. De reisduur Brussel - Frankfurt met treinen waarop fietsenvervoer mogelijk is, duurt 7 à 8 uur.

Paul
Vriendelijke groet,

Paul
http://belgischespoorlijnen.be
K V B
Berichten: 3328
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: Met de fiets op de trein naar Frankfurt

Bericht door K V B »

Paul schreef:
melle schreef: Kun je niet gewoon de ICE op met de fiets?
Nee, op de ICE mag je geen fiets meenemen.
Een oplossing is overigens om het voorwiel te demonteren en het geheel in een fietszak te stoppen. Plots is je fiets gewoon een stuk bagage, en kan zo zelfs probleemloos mee met de Thalys.
melle

Re: Met de fiets op de trein naar Frankfurt

Bericht door melle »

Ik heb uitgerekend dat ik dan €140 per persoon moet betalen.
Dit is duur, daarom dacht ik aan een interrail one country pass (ik moet immers nog terug en dit wel vanaf de chiemsee (Onder munchen))
Voor 8 dagen betaal ik €194.
Mijn vader betaalt voor 8 dagen €299, en dat is duur!

Dan kan ik even goed een Global pass nemen voor 10 dagen want die kost mijn vader maar €249

Is er nog een goedkopere formule?
wrpint
Berichten: 206
Lid geworden op: 06 feb 2006, 16:07
Locatie: MI

Re: Met de fiets op de trein naar Frankfurt

Bericht door wrpint »

Plooifietsen (indien je die hebt). Of anders auto.
Sorry, maar enerzijds probeert men het openbaar vervoer en fietsen te promoten, maar als je dan in de praktijk iets wenst te plannen, kom je tot de conclusie dat je beter de wagen kan nemen.
Nog een voorbeeld: dinsdag aanstaande zouden mijn vader en ik naar Aachen gaan vanuit Hasselt. Kostprijs: 15 EUR (euregioticket, wegens feestdag bij ons: 2 personen inbegrepen). Een spotprijs, zeg nu zelf. Als je dan de treinplanner er bij neemt, duurt de enkele reis vanuit Hasselt 2h30 minuten. Als je dan rekent dat we ook nog met de wagen naar Hasselt moeten gaan (Euregioticket niet geldig op traject Beringen-Hasselt), kunnen we beter rechtstreeks met de auto gaan: reistijd enkel: 45 minuten. Kostprijs: +/- 10 EUR brandstof.
groentje
Berichten: 7305
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Met de fiets op de trein naar Frankfurt

Bericht door groentje »

Naar Aachen zou ik hebben overwogen naar Hasselt te gaan met de bus, en daar de trein te nemen. De Lijn doet wel helemaal mee in Limburg met het Euregioticket. Want overstaptijden zijn inderdaad een ramp, zowel in Hasselt als in Luik.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Met de fiets op de trein naar Frankfurt

Bericht door Steven »

wrpint schreef:Plooifietsen (indien je die hebt). Of anders auto.
Sorry, maar enerzijds probeert men het openbaar vervoer en fietsen te promoten, maar als je dan in de praktijk iets wenst te plannen, kom je tot de conclusie dat je beter de wagen kan nemen.
Nog een voorbeeld: dinsdag aanstaande zouden mijn vader en ik naar Aachen gaan vanuit Hasselt. Kostprijs: 15 EUR (euregioticket, wegens feestdag bij ons: 2 personen inbegrepen). Een spotprijs, zeg nu zelf. Als je dan de treinplanner er bij neemt, duurt de enkele reis vanuit Hasselt 2h30 minuten. Als je dan rekent dat we ook nog met de wagen naar Hasselt moeten gaan (Euregioticket niet geldig op traject Beringen-Hasselt), kunnen we beter rechtstreeks met de auto gaan: reistijd enkel: 45 minuten. Kostprijs: +/- 10 EUR brandstof.
voor uw tijdsbepaling volg ik de auto, voor uw kostprijs totaal niet, uw verplaatsing met de wagen kost u meer als die 10 euro brandstof. De sleet van de banden, onderhoud algemeen, een deel van de aankoopprijs en zelfs een deeltje van uw verzekering behoren bij de verplaatsingskosten van een auto. Door gewoon de brandstof te tellen maak je van elke verplaatsing met de auto een winnaar en geef je een totaal vertekend beeld.
groentje
Berichten: 7305
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Met de fiets op de trein naar Frankfurt

Bericht door groentje »

Plus, dan mag je geen file hebben, moet je eventueel nog parkeergeld betalen...
Anderzijds, veel kosten van een eigen wagen zijn vast. Je moet zo sowieso betalen, ook als je niet met die wagen rijdt. Taksen, verzekeringen e.d. zijn daar voorbeelden van.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Met de fiets op de trein naar Frankfurt

Bericht door Steven »

das een feit, verzekeringen blijven even duur per jaar ongeacht of je nu veel of weinig km doet. Ze bepalen echter wel mee de kmprijs. Als je 10.000km/jaar doet moet je uw verzekering gewoon delen door die km's om te weten wat ze u extra de km kosten, idem voor de rest natuurlijk.
sislowie

Re: Met de fiets op de trein naar Frankfurt

Bericht door sislowie »

Steven schreef:das een feit, verzekeringen blijven even duur per jaar ongeacht of je nu veel of weinig km doet. Ze bepalen echter wel mee de kmprijs. Als je 10.000km/jaar doet moet je uw verzekering gewoon delen door die km's om te weten wat ze u extra de km kosten, idem voor de rest natuurlijk.
Daarom dat ik veel met de auto rijd.
Hoe meer ik rijd, hoe minder mijn auto mij kost :mrgreen:
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Met de fiets op de trein naar Frankfurt

Bericht door Steven »

die auto blijft even duur (of goedkoop) uw vaste kosten per km dalen enkel he ;-)
K V B
Berichten: 3328
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: Met de fiets op de trein naar Frankfurt

Bericht door K V B »

Steven schreef:das een feit, verzekeringen blijven even duur per jaar ongeacht of je nu veel of weinig km doet. Ze bepalen echter wel mee de kmprijs. Als je 10.000km/jaar doet moet je uw verzekering gewoon delen door die km's om te weten wat ze u extra de km kosten, idem voor de rest natuurlijk.
Vandaar dat ik dus helemaal geen auto heb. Met wat ik bespaar aan vaste kosten kan ik mij veel taxiritten en huurauto's veroorloven :-)
Plaats reactie