Brand in station Herentals

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Hogersluys
Berichten: 938
Lid geworden op: 26 sep 2008, 18:19

Re: Brand in station Herentals

Bericht door Hogersluys »

Er komt dus toch een halfuurdienst Turnhout-Herentals. Weet iemand met welk materiaal dit zal gereden worden en in welke samenstelling?
rvdborgt
Berichten: 4326
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Brand in station Herentals

Bericht door rvdborgt »

melle schreef:
kuifje_007 schreef:Nieuwe dienstregeling staat op: http://www.b-rail.be/nat/N/timetables/ticker/index.php
En moeten de reizigers daaraan uit kunnen???
Nee, die pagina is compleet onleesbaar.

Groetjes,
Rian
Hogersluys
Berichten: 938
Lid geworden op: 26 sep 2008, 18:19

Re: Brand in station Herentals

Bericht door Hogersluys »

Het lijkt wel of de info oorspronkelijk op een pdf'je stond dat men vervolgens (slecht) geconvergeerd heeft.
kuifje_007

Re: Brand in station Herentals

Bericht door kuifje_007 »

rvdborgt schreef:
melle schreef:
kuifje_007 schreef:Nieuwe dienstregeling staat op: http://www.b-rail.be/nat/N/timetables/ticker/index.php
En moeten de reizigers daaraan uit kunnen???
Nee, die pagina is compleet onleesbaar.

Groetjes,
Rian
Mee eens, ik heb al 10x opnieuw gelezen en ik word er niet wijzer van.

Blijkbaar moeten men steeds in Herentals overstappen om naar Turnhout te gaan. Als ik goed lees komt de trein vanuit Lier om u22 in Herentals aan, maar de trein is al om u19 naar Turnhout vertrokken??!!
Dan moet ik in Herentals wachten op de trein van u56 en mis ik in Turnhout de aansluiting op de bus van 7:05 en dan kan ik pas de bus nemen van 8:05? Ik moet namelijk dagelijks om 8:00 op het werk zijn. De busrit duurt ca. 3 kwartier.
Kristofke
Berichten: 1115
Lid geworden op: 18 jul 2009, 01:24

Re: Brand in station Herentals

Bericht door Kristofke »

dat is misschien omdat de trein die vanuit brussel komt op het spoor toekomt waar de pendel naar turnhout staat

dat zou eigenlijk betekenen dat die pendeltrein alleen goed is om pendelaars van Herentals <-> Turnhout te voorzien

voor de rest lijkt het mij eerder een kostenbesparing aangezien die bussen meer kosten dan een pendeltrein aangezien dat materieel en dat personeel er zowiezo is
Nicholas
Berichten: 176
Lid geworden op: 12 aug 2008, 14:26

Re: Brand in station Herentals

Bericht door Nicholas »

Vanaf 1 september zal volgens b-rail.be de IR 3227 niet meer stoppen te Kessel, Nijlen en Bouwel.
Bovendien rijdt de P-trein Brussel-Zuid ook niet.
De reizigers van Kessel, Nijlen en Bouwel verliezen dus niet enkel hun extra verbinding met Lier, Herentals en Antwerpen maar ook nog eens alle aansluitingen naar Brussel via Lier. Reizigers vanuit Herentals, Tielen en Turnhout hebben het ook verre van ideaal.

Gelukkig rijden er al wel enkele pendeltreinen van en naar Turnhout.

Op 1 september begint voor velen het nieuwe schooljaar. De informatie over welke treinen nu wel en niet rijden zou toch zeer duidelijk meegedeeld moeten worden. Op railtime is er nog niets van te vinden, en het document van b-rail.be is allesbehalve duidelijk.

Ik heb begrip voor de situatie en begrijp dat het niet direct hersteld kan zijn,maar ik hoor wel eens zeggen (en lees het hier ook) dat het een half jaar tot een jaar kan duren voordat alles terug normaal verloopt. Hoe kan dat nu eigenlijk zo lang duren? Welk proces neemt dan juist zoveel tijd in beslag?
Kristofke
Berichten: 1115
Lid geworden op: 18 jul 2009, 01:24

Re: Brand in station Herentals

Bericht door Kristofke »

Misschien een onnozele ietwat controversiële vraag, maar gebruikt er nu eigenlijk nog iemand die treinen??

Wie wil er nu in godsnaam vanuit Antwerpen naar Turnhout sporen als hij twee of drie keer moet overstappen, terwijl er elke twintig minuten een snelbus rijdt die in een uur ook in Turnhout is...

Zijn er hier treinbegeleiders van op die lijnen die kunnen zeggen of er eigenlijk nog wel iemand er gebruik van maakt?
Stijn014

Re: Brand in station Herentals

Bericht door Stijn014 »

Kristofke schreef:Misschien een onnozele ietwat controversiële vraag, maar gebruikt er nu eigenlijk nog iemand die treinen??

Wie wil er nu in godsnaam vanuit Antwerpen naar Turnhout sporen als hij twee of drie keer moet overstappen, terwijl er elke twintig minuten een snelbus rijdt die in een uur ook in Turnhout is...

Zijn er hier treinbegeleiders van op die lijnen die kunnen zeggen of er eigenlijk nog wel iemand er gebruik van maakt?
ppf kben er over aant twijfelen om de trein naar mol te pakken in antwerpen om dan in herentals in mol over te stappen. Omdat ik rugzak, reistas en laptoptas om te vervoeren iets te vervelend vind op de bus. Lukt dit want die info op de site is niet duidelijk.
5941

Re: Brand in station Herentals

Bericht door 5941 »

Hogersluys schreef:Er komt dus toch een halfuurdienst Turnhout-Herentals. Weet iemand met welk materiaal dit zal gereden worden en in welke samenstelling?
Dit zou met 2x breaks zijn
Trammist

Re: Brand in station Herentals

Bericht door Trammist »

Stijn014 schreef: ppf kben er over aant twijfelen om de trein naar mol te pakken in antwerpen om dan in herentals in mol over te stappen. Omdat ik rugzak, reistas en laptoptas om te vervoeren iets te vervelend vind op de bus. Lukt dit want die info op de site is niet duidelijk.
Als je een rechtstreekse bus (ik denk aan de 416) pakt, spaar je wel een overstap uit. Ik weet niet of jij het zoveel aangenamer vind om in Herentals uit de trein te gaan en dan nog eens 20' moet staan lummelen om daar dan nog 20' in een bus te gaan zitten?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22510
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Brand in station Herentals

Bericht door Steven »

Hij schrijft dat hij door de aard van zijn bagage liever de trein dan de bus neemt, das toch vrij duidelijk he ;-).
stefanic
Berichten: 870
Lid geworden op: 09 feb 2007, 09:09
Locatie: Antwerpen

Re: Brand in station Herentals

Bericht door stefanic »

Nicholas schreef:Vanaf 1 september zal volgens b-rail.be de IR 3227 niet meer stoppen te Kessel, Nijlen en Bouwel.
Bovendien rijdt de P-trein Brussel-Zuid ook niet.
De reizigers van Kessel, Nijlen en Bouwel verliezen dus niet enkel hun extra verbinding met Lier, Herentals en Antwerpen maar ook nog eens alle aansluitingen naar Brussel via Lier. Reizigers vanuit Herentals, Tielen en Turnhout hebben het ook verre van ideaal.

Gelukkig rijden er al wel enkele pendeltreinen van en naar Turnhout.

Op 1 september begint voor velen het nieuwe schooljaar. De informatie over welke treinen nu wel en niet rijden zou toch zeer duidelijk meegedeeld moeten worden. Op railtime is er nog niets van te vinden, en het document van b-rail.be is allesbehalve duidelijk.
1) 3227 zal WEL stoppen. Dit is evenwel fout doorgekomen in de routeplanner. Probleem is vandaag al gemeld en zal -hopelijk- morgen in orde zijn op internet. Deze stops zouden moeten behouden blijven totdat de L-pendel Herentals-Lier terug rijdt (voorzien vanaf 5 oktober)
2) de P-trein zal terug rijden vanaf het moment dat de IC-R en IRg terug tot Turnhout kunnen (normaal vanaf 21 sept). De P-trein zal wel maar kunnen rijden vanaf Lier (overstap in Lier van de huidige L-trein op de P-trein)

Kort:
Weekdagen:
IRg en IC-R rijden niet tussen Lier en Turnhout
IRe rijdt normaal (behalve 3227 die extra stopt)
L Antwerpen-Herentals en L Herentals-Mol zijn terug gekoppeld. Dienstregeling Mol-Herentals ongewijzigd. Vanaf Herentals 8min vroeger richting Antwerpen. Vanuit Antwerpen 8min later tot Herentals. -> 8min overstap is niet nodig te Herentals, dus beter ineens naar Antwerpen voor overstap van/op IC-I
L-pendel Lier-Herentals rijdt niet, evenmin als de P-trein Herentals-Brussel.
Buspendel Turnhout-Herentals is vervangen door een treinpendel (dit is trouwens het enige verschil met het aanbod van eind augustus).

Weekend:
IRg rijdt niet
IRe rijdt als L-trein tussen Lier en Herentals en heeft een asymetrische dienstregeling. Geen wijziging in vergelijking met eind augustus, behalve dat buspendel Turnhout-Herentals ook hier vervangen is door een treinpendel.
spoorwegrealist
Nicholas
Berichten: 176
Lid geworden op: 12 aug 2008, 14:26

Re: Brand in station Herentals

Bericht door Nicholas »

Het is goed nieuws dat de IR-trein zal stoppen tijdens de spits in die stations.
Zo blijft de hinder tijdens de spits toch wel wat beperkter en blijven er voldoende mogelijkheden richting Antwerpen en Brussel.

Bedankt voor de verduidelijking, Stefanic!
dcenens

Re: Brand in station Herentals

Bericht door dcenens »

Goed nieuws? de trein zat vanaf herentals bomvol, ik vraag me af hoeveel volk er in kessel nijlen bouwel is kunnen/willen opstappen? In herentals een aantal gele mannekes gezien, waarschijnlijk om te helpen duwen
Nicholas
Berichten: 176
Lid geworden op: 12 aug 2008, 14:26

Re: Brand in station Herentals

Bericht door Nicholas »

Dat is inderdaad niet zo'n goed nieuws.

Welke samenstelling heeft die trein dan?
Plaats reactie