Geen plaats voor mensen met handicap op de trein

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Stijn D.C.
Berichten: 801
Lid geworden op: 05 feb 2006, 15:23
Contacteer:

Re: Geen plaats voor mensen met handicap op de trein

Bericht door Stijn D.C. »

Journalisten, bah als die iemand kunnen zwart maken, dat zijn advocaten van de duivel die groep mensen.
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: Geen plaats voor mensen met handicap op de trein

Bericht door Adler »

Stijn D.C. schreef:Journalisten, bah als die iemand kunnen zwart maken, dat zijn advocaten van de duivel die groep mensen.
Er wordt in het artikel geen enkele persoon zwart gemaakt.
Op het einde van het artikel staat zelfs dat de mensen van Zonnedauw het stationspersoneel niets kwalijk neemt.
Het is niet omdat men een fout aanklaagt van 'de NMBS' dat men dan iemand speciaal bedoelt.
Met 'de NMBS' kan men ook een slecht werkende procedure aanklagen zoals ik hierboven al heb uitgelegd.
Of zou het misschien beter zijn als men een algemene censuur invoert als het over de NMBS gaat ?
K V B
Berichten: 3319
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: Geen plaats voor mensen met handicap op de trein

Bericht door K V B »

Adler schreef:
Het is nogal gemakkelijk om telkens als er een bericht in de krant staat over iets waarbij de NMBS mogelijk in de fout is gegaan, te zeggen dat de journalist de feiten niet goed heeft weergegeven.
Het bericht waarover het hier gaat staat vol met uitspraken van de verantwoordelijke van het wooncentrum Zonnedauw waar de gehandicapten verblijven.
De journalist heeft het dus zeker niet van horen zeggen.
Euh. De journalist heeft het dus wel degelijk, zelfs letterlijk "van horen zeggen"...
Wat betreft dit voorval, is het waarschijnlijk zo dat de hele procedure van reserveren weer zo ingewikkeld is, dat daar zoveel personen, diensten en bureaus bij betrokken zijn waardoor fouten als het ware voorgeprogrammeerd zijn.
Heel veel problemen bij de NMBS zijn gewoon te wijten aan die bureaucratie en niet aan de onwil of de slordigheid van de personeelsleden.
De enige fout ligt in dat geval bij de directie die niets doet om die procedures te vereenvoudigen of te automatiseren.
Daar wringt inderdaad voor een deel het schoentje. Voor de directie zijn de reizigers eigenlijk bijzaak. De meeste inkomsten komen immers van de overheid en politici tevreden stellen is dus belangrijker.
Men zou voor de directieleden (inclusief de vakbondsafgevaardigden) eigenlijk een systeem in moeten voeren waarbij hun loon afhangt van de reizigerstevredenheid, het aantal stakingsvrije dagen enz...
Het is toch bijvoorbeeld onbegrijpelijk dat men in het nieuwe materieel en het materieel dat nog in bestelling is, nog steeds geen elektronisch systeem heeft voorzien voor de aanduiding van gereserveerde plaatsen en nog steeds moet werken met die hatelijke gele briefjes die men op het raam moet kleven.
Ik denk niet dat een electronisch reservatiesysteem zoals op de ICE voor binnenlandse NMBS treinen erg zinvol is. Als men zo'n systeem zou installeren zou het zo weinig gebruikt worden dat het gegarandeerd niet werkt als het nodig is. Wat is er mis met papiertjes?
Stijn D.C.
Berichten: 801
Lid geworden op: 05 feb 2006, 15:23
Contacteer:

Re: Geen plaats voor mensen met handicap op de trein

Bericht door Stijn D.C. »

Ik wou maar bedoelen dat journalisten onbetrouwbaar zijn, ze zeggen niet alles, of de dingen in bepaald iemand zijn voordeel. En ik bedoel het in algemeen.
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: Geen plaats voor mensen met handicap op de trein

Bericht door Adler »

K V B schreef:Ik denk niet dat een electronisch reservatiesysteem zoals op de ICE voor binnenlandse NMBS treinen erg zinvol is. Als men zo'n systeem zou installeren zou het zo weinig gebruikt worden dat het gegarandeerd niet werkt als het nodig is. Wat is er mis met papiertjes?
Hoeveel tussenpersonen zijn er niet nodig vooraleer die papiertjes op de juiste plaats geraken ?
Dat is een systeem van 100 jaar geleden.
Een elektronisch systeem zou kunnen gestuurd worden door de computer die toch al aan boord is in de moderne rijtuigen en zou in elk geval veel betrouwbaarder zijn dan een systeem met heel veel tussenpersonen en -diensten.
En wie zegt er dat er in de toekomst nooit geen reservering zal mogelijk zijn voor gewone binnenlandse IC's ?
Het nadien uitrusten van het materieel met zo een systeem zal een veelvoud kosten dan wanneer het al is ingebouwd bij de levering.
K V B
Berichten: 3319
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: Geen plaats voor mensen met handicap op de trein

Bericht door K V B »

Adler schreef:
K V B schreef:Ik denk niet dat een electronisch reservatiesysteem zoals op de ICE voor binnenlandse NMBS treinen erg zinvol is. Als men zo'n systeem zou installeren zou het zo weinig gebruikt worden dat het gegarandeerd niet werkt als het nodig is. Wat is er mis met papiertjes?
Hoeveel tussenpersonen zijn er niet nodig vooraleer die papiertjes op de juiste plaats geraken ?
Dat is een systeem van 100 jaar geleden.
De papiertjes zijn het probleem niet. de infrastructuur om die papiertjes op de juiste plaats te krijgen bestaat al. Ik neem aan de de NMBS over de nodige middelen beschikt (interne post?) om de papieren die een conducteur nodig heeft voor zijn dienst to bij hem te krijgen.
Een elektronisch systeem zou kunnen gestuurd worden door de computer die toch al aan boord is in de moderne rijtuigen en zou in elk geval veel betrouwbaarder zijn dan een systeem met heel veel tussenpersonen en -diensten.
En wie zegt er dat er in de toekomst nooit geen reservering zal mogelijk zijn voor gewone binnenlandse IC's ?
Laten we eerst maar eens beginnen met een IC net op te zetten dat die naam waardig is.
Het nadien uitrusten van het materieel met zo een systeem zal een veelvoud kosten dan wanneer het al is ingebouwd bij de levering.
Het probleem is dat een systeem dat nooit gebruikt wordt niet echt betrouwbaar zal zijn als het dan eens gebruikt dient te worden. We zien al hoe betrouwbaar de electronische bestemmingsdisplays in de treinen zijn...
Plaats reactie