maar de snelheid is daar ook wel over de gehele lengte beperkt tot 90, en 2km voor Lier beperkt tot 40 indien de trein richting Lier rijdt, want hij moet daar dan ne wissel pakken.
Wover schreef:
anyway, daar rijden dus toch amper treinen e?
Als je lijn 13 wil zeggen, daar rijden de treinen Turnhout Manage over.
Ook wordt lijn 13 soms gebruikt voor de IR treinen naar Hasselt of Mol/Neerpelt, indien er problemen zijn op lijn 15 tussen Berchem & Lier.
Op Lier Kontich (L29) rijden maar 2 treinen per uur (in de zomer wel 2 ICT's denk ik) en nooit goederentreinen, en met een kleine moeite kan dat voor een heel stuk dubbelspoor gemaakt worden, maar da's ni echt nodig denk ik.
Ze hebben ongeveer een half jaar geleden een nieuw fietspad aangelegd naast de spoorlijn. In het bos van Lint is nog wel plaats voor een dubbelspoor .
RhB schreef:En wat mij betreft mag Aarschot - Herentals terug een spoorlijn worden.
ik vrees da stedebouw ondertussen andere plannen gehad heeft, ik denk dat de lijn iets te lang buiten dienst geweest is om ze terug zomaar open te krijgen
De laatste jaren wordt dit regelmatig ter sprake gebracht, aangezien er door die boog aan Leuven zo een heel snelle verbinding tussen de Kempen en Brussel tot stand kan worden gebracht. Het zou ook een goed alternatief zijn voor de veel te drukke verbindingsweg tussen Leuven en Turnhout N 19.
Ideaal ligt het natuurlijk op de eigenlijke bedding. Daarvoor is uiteindelijk daar een fietspad van gemaakt, om de bedding te bewaren voor latere heringebruikname, door het tracé niet te laten volbouwen.
Niettemin, een ander tracé moet ook mogelijk zijn.