M6 rijtuigen op de icg

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
hein
Berichten: 352
Lid geworden op: 30 apr 2006, 21:08
Locatie: oostende

M6 rijtuigen op de icg

Bericht door hein »

vandaag heb ik M6 rijtuigen gezien in het station van oostende ingesloten tussen 2 locs type 21of27 kwam vanuit antwerpen dit komt toch niet veel voor buiten het zomerseizoen
Wover

Bericht door Wover »

goh ja, me zo'n slecht weer snap ik het precies ook ni, in de zomer is dat inderdaad elke dag denk ik
Jonathan

Bericht door Jonathan »

IC G 1839 was gisteren (27/25/06) toch met I11 en een HLE 13. In dit geval de 1325. Maar IC G 1838 en IC G 1818 was die dag inderdaad met M6'sen.
Henk
Berichten: 231
Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:41
Locatie: Oostende

Bericht door Henk »

Ofwel betreft het hier een voorafname op de zomerdienstregeling, ofwel een eenmalig gebeuren n.a.v. "Oostende voor anker" (op http://www.oostendevooranker.be staat te lezen: "De NMBS zet soepel extra treinen in, in overleg met de organisatie."). Tenzij iemand op dit forum het antwoord weet, zullen we moeten afwachten wat er volgende week gebeurt...
Beesty
Berichten: 380
Lid geworden op: 13 apr 2006, 21:36

Bericht door Beesty »

Vandaag ook m6 rijtuigen, getrokken door 2145 & 2755 dachtek
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5295
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Bericht door overweg13 »

Hallo,

Dat heeft gewoon te maken met de overgang van de winter- naar de zomerdienstregeling, als je het mij vraagt. Ook de IC's Oostende - Eupen zouden nu opnieuw in maximumsamenstelling moeten rijden.
Met vriendelijke groet

overweg13
Henk
Berichten: 231
Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:41
Locatie: Oostende

Bericht door Henk »

overweg13 schreef: Dat heeft gewoon te maken met de overgang van de winter- naar de zomerdienstregeling, als je het mij vraagt.
Dacht ik ook, maar de zomerdienstregeling ging pas vandaag in, terwijl ook gisteren al M6 te zien was op de IC G. Daarom dat ik toch wat voorzichtig ben. Het kan natuurlijk ook te maken hebben met verplaatsing van materiaal dat er zaterdag al M6 gebruikt werd.
Wover

Bericht door Wover »

overweg13 schreef:Hallo,

Dat heeft gewoon te maken met de overgang van de winter- naar de zomerdienstregeling, als je het mij vraagt. Ook de IC's Oostende - Eupen zouden nu opnieuw in maximumsamenstelling moeten rijden.
zijn die niet altijd 12 rijtuigen?
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5295
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Bericht door overweg13 »

Hallo,

Nee sinds de laatste winterdienstregeling reden er ook enkele kortere stellen.
Met vriendelijke groet

overweg13
BN-koekje

Bericht door BN-koekje »

Vanmorgen deze trein voorbij te Lokeren richting Antwerpen. Het rare was dat de achterlichten van de laatste loc (2755) niet brandden.

Dit is toch niet normaal? :?
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 1217
Lid geworden op: 31 jan 2006, 22:29

Bericht door Tim »

Misschien vergeten, of als ze defect zijn moet er een extern sluitsein bevestigd worden.
260689
Berichten: 3370
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Bericht door 260689 »

Het is dus een ram die de AM96 vervangt.
Ik vind dit wel een goeie zaak, maar ik denk eerder in de week dat trein 1828 (die vertrekt in FN om 06:37 en komt toe in FSD om 08:14) die M6 rijtuigen het meest nodig hebben. Want die trein zit zeker op maandag bom vol met dat krapul van de groene poorter.
BN-koekje

Bericht door BN-koekje »

260689 schreef:Het is dus een ram die de AM96 vervangt.
Ik vind dit wel een goeie zaak, maar ik denk eerder in de week dat trein 1828 (die vertrekt in FN om 06:37 en komt toe in FSD om 08:14) die M6 rijtuigen het meest nodig hebben. Want die trein zit zeker op maandag bom vol met dat krapul van de groene poorter.
De trein erna (vertrek FN rond 7u, rijdt richting lille) zit ook meestal stampvol. Dus ze kunnen dan beter volledig de spits wijzigen.

... of een 96'je extra aankoppelen :P
260689
Berichten: 3370
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Bericht door 260689 »

BN-koekje schreef:
260689 schreef:Het is dus een ram die de AM96 vervangt.
Ik vind dit wel een goeie zaak, maar ik denk eerder in de week dat trein 1828 (die vertrekt in FN om 06:37 en komt toe in FSD om 08:14) die M6 rijtuigen het meest nodig hebben. Want die trein zit zeker op maandag bom vol met dat krapul van de groene poorter.
De trein erna (vertrek FN rond 7u, rijdt richting lille) zit ook meestal stampvol. Dus ze kunnen dan beter volledig de spits wijzigen.

... of een 96'je extra aankoppelen :P
in de spits rijden ze al met hun max samenstelling als ze een 96 bij steken kan die nimeer aan de perrons
SIMPY.be

Bericht door SIMPY.be »

Gaat niet hé, of er moet worden overgestapt dan in Kortrijk, want M6'en zijn niet toegelaten in Lille, en met welke locs zouden ze die dan nog daar kunnen krijgen... Dus de IC C blijft voorlopig met AM96, en max 2 gekoppeld in Frankrijk!
Plaats reactie