vandaag heb ik M6 rijtuigen gezien in het station van oostende ingesloten tussen 2 locs type 21of27 kwam vanuit antwerpen dit komt toch niet veel voor buiten het zomerseizoen
Ofwel betreft het hier een voorafname op de zomerdienstregeling, ofwel een eenmalig gebeuren n.a.v. "Oostende voor anker" (op http://www.oostendevooranker.be staat te lezen: "De NMBS zet soepel extra treinen in, in overleg met de organisatie."). Tenzij iemand op dit forum het antwoord weet, zullen we moeten afwachten wat er volgende week gebeurt...
Dat heeft gewoon te maken met de overgang van de winter- naar de zomerdienstregeling, als je het mij vraagt. Ook de IC's Oostende - Eupen zouden nu opnieuw in maximumsamenstelling moeten rijden.
overweg13 schreef:
Dat heeft gewoon te maken met de overgang van de winter- naar de zomerdienstregeling, als je het mij vraagt.
Dacht ik ook, maar de zomerdienstregeling ging pas vandaag in, terwijl ook gisteren al M6 te zien was op de IC G. Daarom dat ik toch wat voorzichtig ben. Het kan natuurlijk ook te maken hebben met verplaatsing van materiaal dat er zaterdag al M6 gebruikt werd.
Dat heeft gewoon te maken met de overgang van de winter- naar de zomerdienstregeling, als je het mij vraagt. Ook de IC's Oostende - Eupen zouden nu opnieuw in maximumsamenstelling moeten rijden.
Het is dus een ram die de AM96 vervangt.
Ik vind dit wel een goeie zaak, maar ik denk eerder in de week dat trein 1828 (die vertrekt in FN om 06:37 en komt toe in FSD om 08:14) die M6 rijtuigen het meest nodig hebben. Want die trein zit zeker op maandag bom vol met dat krapul van de groene poorter.
260689 schreef:Het is dus een ram die de AM96 vervangt.
Ik vind dit wel een goeie zaak, maar ik denk eerder in de week dat trein 1828 (die vertrekt in FN om 06:37 en komt toe in FSD om 08:14) die M6 rijtuigen het meest nodig hebben. Want die trein zit zeker op maandag bom vol met dat krapul van de groene poorter.
De trein erna (vertrek FN rond 7u, rijdt richting lille) zit ook meestal stampvol. Dus ze kunnen dan beter volledig de spits wijzigen.
260689 schreef:Het is dus een ram die de AM96 vervangt.
Ik vind dit wel een goeie zaak, maar ik denk eerder in de week dat trein 1828 (die vertrekt in FN om 06:37 en komt toe in FSD om 08:14) die M6 rijtuigen het meest nodig hebben. Want die trein zit zeker op maandag bom vol met dat krapul van de groene poorter.
De trein erna (vertrek FN rond 7u, rijdt richting lille) zit ook meestal stampvol. Dus ze kunnen dan beter volledig de spits wijzigen.
... of een 96'je extra aankoppelen
in de spits rijden ze al met hun max samenstelling als ze een 96 bij steken kan die nimeer aan de perrons
Gaat niet hé, of er moet worden overgestapt dan in Kortrijk, want M6'en zijn niet toegelaten in Lille, en met welke locs zouden ze die dan nog daar kunnen krijgen... Dus de IC C blijft voorlopig met AM96, en max 2 gekoppeld in Frankrijk!