nieuwe site

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
260689
Berichten: 3321
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

nieuwe site

Bericht door 260689 »

http://www.b-rail.be/main/N/

jaja het ziet er deftig uit.
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: nieuwe site

Bericht door treinbruno »

niet verkeerd, al mis ik wel het knopje nationaal/internationaal op de homepagina :)
de duitse en engels versie zijn wel nog in oude lay out

nog een zeer grote fout: bij reizen in europa (in het nederlands) staat er bovenaan: SNCB EUROPE :shock:
Afbeelding
Trammist

Re: nieuwe site

Bericht door Trammist »

Netjes, maar spijtig genoeg is de routeplanner (nog?) niet onder handen genomen...
groentje
Berichten: 7272
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: nieuwe site

Bericht door groentje »

Ziet er netjes uit, inderdaad. Al hebben ze weeral een onafgewerkt product op het net gegooid, zonder eerst alle kinderziektes eruit te werken...
AlexNL
Berichten: 2182
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: nieuwe site

Bericht door AlexNL »

Zozo, de website vernieuwd. Dat had ik niet snel verwacht... ziet er wel netjes uit, en ook zonder stylesheets is het nog goed navigeerbaar... al valt mij dan wel iets op:
* Aller au contenu
* Accessibilité
* Plan du site
Die 3 links zijn niet vertaald...
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: nieuwe site

Bericht door HLE 2302 »

ik vind de site nogal kleurloos eigenlijk ... ik vond de vorige toch beter, maar deze is wel overzichtelijker

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Re: nieuwe site

Bericht door Joris »

Hallo,
Mooie site.
Maar een en ander zou ook al moeten opgevallen zijn. Enkel het'NMBS' gedeelte heeft een nieuwe Lay-Out. De B-Holding moet het stellen met de oude lay-out.
Daarenboven heeft men de naam B-Cargo Group nu vervangen door NMBS Logistics.
Verder 'nieuwe' namen:
Onze activiteiten bepalen onze slagkracht. Daarom krijgen die, onder dezelfde “NMBS”-identiteit, elk een eigen naam en typekleur.: SNCB Mobility, SNCB Europe, SNCB Logistics en SNCB Technics.
Het begint naar DB te ruiken... Geregeld eens van naam veranderen...
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: nieuwe site

Bericht door Adler »

groentje schreef:Ziet er netjes uit, inderdaad. Al hebben ze weeral een onafgewerkt product op het net gegooid, zonder eerst alle kinderziektes eruit te werken...
Ik doe de eerste pagina open en ik lees daar o.a. het volgende uit de mond van Marc Descheemaecker:

We hebben verleden, heden en toekomst van NMBS onder de loep genomen om die identiteit te laten aansluiten op de warden van onze onderneming: pragmatisme, passieen moderniteit. Die drie waarden vormen het fundament van onze unieke onderneming.
Onze activiteiten bepalen onze slagkracht. Daarom krijgen die, onder dezelfde “NMBS”-identiteit, elk een eigen naam en typekleur.: SNCB Mobility, SNCB Europe, SNCB Logistics en SNCB Technics.


Hoe is dat nu toch mogelijk om zo iets op het net te zetten?
warden, passieen en voortaan alleen nog SNCB, NMBS is afgeschaft.
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: nieuwe site

Bericht door HLE 2302 »

Adler schreef:NMBS is afgeschaft.
pure discriminatie :P
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Marianne
Berichten: 325
Lid geworden op: 30 mei 2009, 14:14
Locatie: Roosendaal

Re: nieuwe site

Bericht door Marianne »

De site is overzichtelijker geworden vind ik.
Wel mis ik een zoekfunctie (zat ook niet op de vorige site) om snel informatie te kunnen vinden.

Voor mensen uit Nederland, die geen ervaring hebben met de spoorwegen van Belgie blijft het toch onduidelijk denk ik.
Zo had een kennis iets opgezocht over een 65+ kaart, maar die wist bijvoorbeeld niet wat L, P, IR treinen waren.

Groeten,
Marianne
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Hogersluys
Berichten: 938
Lid geworden op: 26 sep 2008, 18:19

Re: nieuwe site

Bericht door Hogersluys »

De Engelse en Duitse versies gebruiken nu de Nederlandse afkorting "NMBS" ipv "SNCB". Dat kan gerust een revolutie genoemd worden. :lol:

Jammer dat op andere vlakken het Nederlands dan weer verdwijnt voor Engels, zoals "Mobility" wat vroeger "Reizen in België" heette geloof ik. Ook de NMBS ontsnapt niet aan de Engelse ziekte.
AlexNL
Berichten: 2182
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: nieuwe site

Bericht door AlexNL »

Ik heb hier in Breda wel eens iets gehoord over een (vertraagde) intercity die als "L-trein naar Roosendaal" zou rijden... nou klopt dat ook wel, want tussen Breda en Roosendaal ligt maar één station (Etten-Leur) waar ook gestopt wordt, maar op de borden staat de trein als intercity.

Wel apart dat men SNCB Mobility, Logistics, enz kiest, het klinkt toch onvertrouwd. En de site staat vol met spelfouten en Franse woorden... zucht.
Hogersluys
Berichten: 938
Lid geworden op: 26 sep 2008, 18:19

Re: nieuwe site

Bericht door Hogersluys »

Ik snap niet wat het nut is van die Engelse namen, het zou nog verdedigbaar zijn mocht met een soort neutrale naam willen introduceren die zowel in het zuiden als het noorden van het land kan gebruikt worden. Maar omdat NMBS/SNCB geen Engelstalige afkorting kent zal in de toekomst nog steeds met een Nederlandse ("NMBS Mobility") en een Franse (SNCB Mobility") naam moeten worden gewerkt. Dan is dat Engelse zwaar irritant en vooral zinloos.
stefke

Re: nieuwe site

Bericht door stefke »

trekt op geen kloten ja
Trammist

Re: nieuwe site

Bericht door Trammist »

Eventjes een (zeer nutteloze) vertaalpoging wagen:

NL: NMBS
=> EN: National Belgian Railway Company, oftewel NBRC, lijkt me niet echt de moeite waard. Niemand gaat dat onthouden. Of evt. NCBR, National Company of the Belgian Railways...
Plaats reactie