P-trein aarschot-hasselt

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
eagleheart
Berichten: 305
Lid geworden op: 18 mar 2009, 05:53
Locatie: Muizen
Contacteer:

P-trein aarschot-hasselt

Bericht door eagleheart »

hoi,

amateurisme alom in Brussel-Noord vandaag. De P-trein 8307 richting hasselt bevond zich in Brussel-Noord, de deuren gingen de eerste minuten niet open en bij het instappen begon de laatste wagon hevig te roken. Uiteindelijk moesten we vernemen dat deze trein niet zou rijden omwille van blokkering van de remmen( deze stonden ondertussen te smeulen).


7 man er rond en na 25 minuten namen ze de conclusie om dit treinstel te ontkoppelen. Uiteindelijk na 35 minuten op de volgende trein gestapt, tot op die tijd was er nog niets gebeurt.

Weet er iemand wat er uiteindelijk met die trein gebeurt is?
Bijlagen
als ge duidelijk kijkt, dan ziet ge wel wat:p
als ge duidelijk kijkt, dan ziet ge wel wat:p
Kalimero
Berichten: 207
Lid geworden op: 15 jul 2006, 10:33

Re: P-trein aarschot-hasselt

Bericht door Kalimero »

Het is best mogelijk dat diezelfde treinstellen ook gebruikt worden voor de eerste P-trein Hasselt - Brussel (P7305). Daar is geregeld iets mis mee: rijtuigen zonder licht of verwarming, en ramen die voortdurend openklappen.
Molenbruch Y.
Berichten: 745
Lid geworden op: 03 aug 2006, 21:51

Re: P-trein aarschot-hasselt

Bericht door Molenbruch Y. »

Dag,

Daarvoor wordt inderdaad dezelfde I10-stam gebruikt. Jammer dat er zo vaak haperingen opduiken, want voor de rest vind ik dit, dankzij de I10-rijtuigen, één van de comfortabelste P-treinen.

Het zal niemand verwonderen, maar P 8307 was gisteren afgeschaft tussen Brussel-Noord en Hasselt.
eagleheart
Berichten: 305
Lid geworden op: 18 mar 2009, 05:53
Locatie: Muizen
Contacteer:

Re: P-trein aarschot-hasselt

Bericht door eagleheart »

hoi,

Dit zijn inderdaad zeer comfortabele rijtuigen. Alleen jammer dat er veel problemen mee zijn.
en ik ben eens benieuwd of dat stel vanavond gaat rijden.

mvg
Domien
Kalimero
Berichten: 207
Lid geworden op: 15 jul 2006, 10:33

Re: P-trein aarschot-hasselt

Bericht door Kalimero »

Ik denk dat ze er een rijtuig hebben afgehaald. Vanmorgen had de P-trein 7305 Hasselt-Brussel slechts 9 rijtuigen ipv 10. Gevolg: onvoldoende zitplaatsen.
peejee2
Berichten: 120
Lid geworden op: 04 sep 2009, 09:47

Re: P-trein aarschot-hasselt

Bericht door peejee2 »

De goede bezetting van de 7305 is inderdaad bekend, zelfs in 1e klasse. Ik heb trouwens al meegemaakt dat er in 1e klasse geen enkele (zit)plaats meer vrij was.
Ik neem meestal de 1528 (Knokke-Blankenberge) om iets rustiger te zitten.
Waren vooraan ook alle zitplaatsen bezet? Vaak heeft men geen zin om in de rest van de trein naar plaats te zoeken. Getuige daarvan is de melding die je geregeld hoort in een drukke trein "Vooraan/achteraan in de trein zijn nog voldoende zitplaatsen beschikbaar"
Kalimero
Berichten: 207
Lid geworden op: 15 jul 2006, 10:33

Re: P-trein aarschot-hasselt

Bericht door Kalimero »

peejee2 schreef:De goede bezetting van de 7305 is inderdaad bekend, zelfs in 1e klasse. Ik heb trouwens al meegemaakt dat er in 1e klasse geen enkele (zit)plaats meer vrij was.
Ik neem meestal de 1528 (Knokke-Blankenberge) om iets rustiger te zitten.
Waren vooraan ook alle zitplaatsen bezet? Vaak heeft men geen zin om in de rest van de trein naar plaats te zoeken. Getuige daarvan is de melding die je geregeld hoort in een drukke trein "Vooraan/achteraan in de trein zijn nog voldoende zitplaatsen beschikbaar"
De bezetting is een beetje te goed naar mijn zin. Op drukkere dagen stap ik vooraan in, in de hoop daar meer kans te hebben op een plaats, maar ik kan je verzekeren dat het aantal vrije zitjes op één hand te tellen is. Als ze willen rekening houden met de stijging van het aantal reizigers, dan zullen ze de capaciteit dringend moeten herbekijken. Dat geldt trouwens voor alle rechtstreekse treinen Hasselt-Brussel.
Dat omroepen van vrije plaatsen heb ik nog nooit gehoord 's ochtends, wel 's avonds, maar dan heel af en toe.
wooter

Re: P-trein aarschot-hasselt

Bericht door wooter »

Weet er iemand welke treinen er rijden Brussel-Tongeren met breaks of ander recenter materiaal? De P7308 is een aangename break in de ochtend, maar 's avonds rijden er buiten een eenzame M5 geen directe treinen waarvan ik weet heb en waar het rollend materieel aangenaam is. Tijdens de zomermaanden heb ik al een paar keer de IC1516 genomen puur uit comfortredenen, want de P8306 zit altijd boordevol en overstappen is noodzakelijk. Maar met die IC1516 heb ik toch ook al incidenten meegemaakt dat de trein hopeloos vertraging heeft en dan maar afgeschaft wordt in Hasselt etc...
Molenbruch Y.
Berichten: 745
Lid geworden op: 03 aug 2006, 21:51

Re: P-trein aarschot-hasselt

Bericht door Molenbruch Y. »

Dag,

7305 en 8307: HLE 23 + I10
7306 en 8305: HLE 21 + M5
7307 en 8306: HLE 23 + M4
7308 en 8308: 2x AM B

Groeten,
peejee2
Berichten: 120
Lid geworden op: 04 sep 2009, 09:47

Re: P-trein aarschot-hasselt

Bericht door peejee2 »

De laatste dagen zijn we weer niet verwend met de rechtstreekse verbinding.
Maandag : 8305 (16u14 Brussel Zuid) afgeschaft wegens defect materieel
Dinsdag : 8305 kortere samenstelling, geen eerste klasse rijtuig
Vandaag : 7305 (7u45 Aarschot) 14' vertraging wegens defect materieel.
peejee2
Berichten: 120
Lid geworden op: 04 sep 2009, 09:47

Re: P-trein aarschot-hasselt

Bericht door peejee2 »

En het blijft slecht gaan met de 8305
Woensdag weer verkorte samenstelling zonder eerste klasse
Donderdag weer afgeschaft

Vandaag (vrijdag nog één kans) :roll:
peejee2
Berichten: 120
Lid geworden op: 04 sep 2009, 09:47

Re: P-trein aarschot-hasselt

Bericht door peejee2 »

Ondertussen is de M5-stam -- 's avonds 8305 -- blijkbaar binnen voor modernisatie.
Dit is nu vervangen door een M4 stel. Na Brussel Centraal kan je een zitplaats nu wel ongeveer vergeten tot Aarschot.
Na de vernieuwing is te verwachten dat de 1e klasse te klein zal zijnvoor alle passagiers. Boven immers minder plaats dan voorheen en de bezetting was voorheen al ongeveer compleet.
Zou er rekening mee gehouden worden ??
Kalimero
Berichten: 207
Lid geworden op: 15 jul 2006, 10:33

Re: P-trein aarschot-hasselt

Bericht door Kalimero »

peejee2 schreef:Ondertussen is de M5-stam -- 's avonds 8305 -- blijkbaar binnen voor modernisatie.
Dit is nu vervangen door een M4 stel. Na Brussel Centraal kan je een zitplaats nu wel ongeveer vergeten tot Aarschot.
Na de vernieuwing is te verwachten dat de 1e klasse te klein zal zijnvoor alle passagiers. Boven immers minder plaats dan voorheen en de bezetting was voorheen al ongeveer compleet.
Zou er rekening mee gehouden worden ??
Ook al gemerkt. Misschien een berichtje sturen naar Marc Descheemaecker: waar zijn ze nu, die veelbeloofde dubbeldekkers ?
Molenbruch Y.
Berichten: 745
Lid geworden op: 03 aug 2006, 21:51

Re: P-trein aarschot-hasselt

Bericht door Molenbruch Y. »

Dag,

P 8305 heeft deze M4-stam waarschijnlijk overgeërfd van P 8300, die sinds kort zou zijn samengesteld uit een mengeling van M5m- en I10-rijtuigen! Wordt de 8305 nu toevallig geduwd door een HLE 21, met vooraan een stuurstand?

Groeten,
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22566
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: P-trein aarschot-hasselt

Bericht door Steven »

duwen met een i10 er bij? vrees er een beetje voor zover ik weet bezit de i10 niet de juiste kabels om de signalen van en naar de loc te kunnen doorgeven.
Plaats reactie