Bericht aan de reizigers

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Compensate

Bericht aan de reizigers

Bericht door Compensate »

Beste treinenthousiasten,

Gezien de spoormannen weinig respect hebben voor ons - de reizigers, de klanten - met hun voornemen om volgende week te staken, stel ik voor dat wij ook geen respect meer voor hen tonen tot 6/11. Zeg bij vervoerbewijscontrole dat je ook staakt en dat je je vervoerbewijs niet laat zien.
Als zij ons willen pesten door een dagje te staken, kunnen wij ze een beetje terugpesten. Op deze manier kunnen we ons ongenoegen uiten en beseffen ze misschien dat ze niet goed bezig zijn.

De groeten,
Uw dienaar
Robin
Berichten: 2533
Lid geworden op: 28 mar 2007, 10:04
Locatie: Schoten

Re: Bericht aan de reizigers

Bericht door Robin »

Vele zijn bij de spoorwegen begonnen voor de werkzekerheid vermits dit een overheidsbedrijf is.
De holding heeft z'n lessen (nog niet) geleerd met B-cargo en wil zich voorbereiden voor het nationale verkeer binnen 10jaar, dit houd in dat men onze statuten willen afpakken dus geen werkzekerheid meer.

ik kan u verzekeren dat dit ernstig word genomen, ook onder de jeugd die er werkt. Dit is niet van geen respect tegen de reizigers maar tegen het bestuur of beleid dat men voort. Dat de reizigers hiervan de duppe zijn kan ik niets aan doen, maar versta wel dat dit geen prettige zaak is voor alle mensen die er werken, niet alleen die op de trein zitten.

Het zal jouw maar overkomen en je hebt een lening lopen van 30jaar, 2 kinderen en een auto. Zoek nu maar eens werk!
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Bericht aan de reizigers

Bericht door Steven »

Compensate schreef:Beste treinenthousiasten,

Gezien de spoormannen weinig respect hebben voor ons - de reizigers, de klanten - met hun voornemen om volgende week te staken, stel ik voor dat wij ook geen respect meer voor hen tonen tot 6/11. Zeg bij vervoerbewijscontrole dat je ook staakt en dat je je vervoerbewijs niet laat zien.
Als zij ons willen pesten door een dagje te staken, kunnen wij ze een beetje terugpesten. Op deze manier kunnen we ons ongenoegen uiten en beseffen ze misschien dat ze niet goed bezig zijn.

De groeten,
Uw dienaar
Als jij denkt dat dit zonder straf kan mag je gerust proberen. Er is nog ooit iemand geweest met dat voorstel. Is toen ook mooi een afgang van jewelste geworden.
Trammist

Re: Bericht aan de reizigers

Bericht door Trammist »

Steven, doel je nu op de ooit gepropageerde "Dag van de lege trein" ?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Bericht aan de reizigers

Bericht door Steven »

niet speciaal dat. Er is al een drietal keer (zover ik heb kunnen onthouden) een poging tot een dergelijke actie geweest en al bij al draait het elke keer op niets uit. Gewoonweg om de heel eenvoudige reden dat je geen enkel wettelijk been hebt om op te staan om een dergelijke actie te laten slagen.
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: Bericht aan de reizigers

Bericht door treinbruno »

of express de treinen laten vertragen, iedereen aanmoedigen een fiets mee te nemen ofzo :)
Afbeelding
AlexNL
Berichten: 2182
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: Bericht aan de reizigers

Bericht door AlexNL »

Want daar zijn de reizigers bij gebaat?
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: Bericht aan de reizigers

Bericht door treinbruno »

geld terug bij vertraging
Afbeelding
AlexNL
Berichten: 2182
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: Bericht aan de reizigers

Bericht door AlexNL »

En een hoop gedonder op school en werk. Ik heb van Fyra ook m'n geld terug (ernstige vertragingen) maar ik kreeg wel flink gedonder op m'n werk omdat ik een paar keer buiten mijn schuld om te laat op mijn werk was.

Je kunt beter iets vriendelijkere acties doen, zoals de wachtruimtes op Antwerpen Centraal bezet houden ofzo.
LML
Berichten: 1390
Lid geworden op: 07 mar 2009, 17:55
Locatie: LML

Re: Bericht aan de reizigers

Bericht door LML »

Ik vraag mij af wat voor zin zo'n oproep heeft als het toch niets uithaalt...
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
odul
Berichten: 367
Lid geworden op: 22 okt 2009, 21:03

Re: Bericht aan de reizigers

Bericht door odul »

Eerlijk gezegd vind ik "staken" een middeleeuws drukkingsmiddel.

We leven in een maatschappij waar uiteindelijk alles toch door onderling overleg moet geklonken worden.

Stakingen uitgeroepen door vakbonden, zijn in feite niet meer dan een krachtmeting tussen hen en de Directie.
Terwijl iedereen weet dat niemand volledig zal toegeven, steeds moet er water bij de wijn gedaan worden langs beide kanten.
Ik denk ook niet dat de Directie plooit voor de druk van de vakbonden. Deze mensen zijn ook geen uilen die men zomaar chanteren.

Soms maak ik een er simpel optel sommetje van. :wink:
Als een bedrijf bijvoorbeeld 2000 werknemers wil ontslaan weten ze dat er protest zal komen van de vakbonden.
Dus ipv 2000 gaan ze er zogezegd 2500 ontslaan.

Na een staking of onder druk van de vakbonden komt diezelfde directie terug op haar getal.
Ze plooien (zogezegd dus) en stellen zich toegefelijk op.
Er zullen geen 2500 maar 'slechts' 2000 mensen hun baan verliezen.

Gevolg de Directie haalt zen slag thuis, door de gewenste 2000 mensen te ontslaan, en de vakbonden gaan er prat dat men 500 mensen uit de brand kunnen slepen hebben...
Dietrich

Re: Bericht aan de reizigers

Bericht door Dietrich »

De stakingen zijn in ieder geval wel extremer geworden vind ik, of is dit een schijn die ik heb opgedaan de laatste jaren? Vorig jaar werd meer dan eens de directe gegijzeld bij enkele bedrijven... dat is al niet meer staken.

Ook hier spreekt men al van elke week te staken... ik hoop van niet voor iedereen. Enorm veel mensen moeten op de spoorwegen vertrouwen, 5 dagen per week, velen nog meer. Ik zou niet graag in zo een stakingsgolf zitten tijdens de examenperiode.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Bericht aan de reizigers

Bericht door Steven »

Voor het spoor zijn de stakingen vrij kalm, vele collega's en ook heel wat oudere mensen zullen zich misschien nog de stakingen van vroeger in gedachten hebben. Er zijn ooit periodes geweest dat de spoorweg een volle week plat gelegd werd bij stakingen. Het is dus maar een kwestie hoe je gaat vergelijken dus.
Dietrich

Re: Bericht aan de reizigers

Bericht door Dietrich »

Die tijden heb ik niet meegemaakt. :) Maar de gevolgen zouden tegenwoordig veel groter zijn gezien het enorme aantal pendelaars richting Brussel, Antwerpen, enz.

Maar concreet denk ik niet dat men het werkelijk zover gaat laten komen, t.t.z. het management verwacht ik snel te plooien bij zo een voorvallen.
q149

Re: Bericht aan de reizigers

Bericht door q149 »

Staken: oftewel het niet leveren van een dienst waarvoor bv. abonnementshouders reeds betaald hebben. Welk wettelijk been om op te staan is daar dan voor? Volgens mij is dat diefstal tenzij er een vergoeding zoals een sorry-pas tegenover staat. Toch wordt er gestaakt en is er niets tegen te beginnen.

Probeer daarentegen niet een compensatie voor pakweg twintig vertragingen van +15' aan te vragen, waar je ergens zelfs ook maar 1 minuut mis bent geweest op je aanvraag. De compensatie zal geweigerd worden.

"Ja meneer, wij zijn de staat en wij mogen wat meer."
Plaats reactie