Inbraak Station Denderleeuw

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Wimpie

Inbraak Station Denderleeuw

Bericht door Wimpie »

Een paar avonden geleden hebben 3 allochtonen jongeren ingebroken in de reizigershal te Denderleeuw. De inbrekers trachten geld mee te jatten maar ze stoten enkel op lege kassa's uit frustratie hebben de 3 gangsters dan maar alle bancontact terminals volledig los gerukt en mee genomen... alles werd vastgelegd op beveiligingsvideo. Volgens verschillende medewerkers is er de laatste tijd wel meer overlast in het station zelf de aanvuller van de snoep en drankenautomaten zegt zelf dat hij zich niet meer veilig voelt.

Waar gaat dat toch naar toe?!
Beesty
Berichten: 380
Lid geworden op: 13 apr 2006, 21:36

Re: Inbraak Station Denderleeuw

Bericht door Beesty »

Nja, is al een tijdje dat het station van Denderleeuw geplaaagd wordt door 'bendes' en van die toestanden. Misschien tijd om is grondig kuis te houden.. :)
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: Inbraak Station Denderleeuw

Bericht door HLE 2302 »

Al die mekakken terugschieten naar hun eigen land !
Ze zouden dat eens in hun land moeten proberen ... en hier kan dat zomaar !
Ze krijgen geld, huis enz. maar nee, t'is nog niet goed genoeg ... ze hebben niks te doen dus dan hangen ze maar wat rond ... ambeteren ze brave burgers ... en breken ze in/ moorden ze ...

Je mag ze niet allemaal over dezelfde kam scheren ... maar der zitten gasten tussen ...

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
OMC

Re: Inbraak Station Denderleeuw

Bericht door OMC »

HLE 2302 schreef:Al die mekakken terugschieten naar hun eigen land !
Ze zouden dat eens in hun land moeten proberen ... en hier kan dat zomaar !
Ze krijgen geld, huis enz. maar nee, t'is nog niet goed genoeg ... ze hebben niks te doen dus dan hangen ze maar wat rond ... ambeteren ze brave burgers ... en breken ze in/ moorden ze ...

Je mag ze niet allemaal over dezelfde kam scheren ... maar der zitten gasten tussen ...

greetz 2302
Ik begrijp je standpunt Aaron, maar probeer toch on-topic te blijven want dit zou wel eens een politieke discussie kunnen uitlokken. En met deze uitspraken vrees ik dat je de wind vanvoren gaat krijgen, niet van mij maar anderen
b-loc
Berichten: 1233
Lid geworden op: 17 feb 2008, 12:09
Contacteer:

Re: Inbraak Station Denderleeuw

Bericht door b-loc »

HLE 2302 schreef:Al die mekakken terugschieten naar hun eigen land !
Ze zouden dat eens in hun land moeten proberen ... en hier kan dat zomaar !
Ze krijgen geld, huis enz. maar nee, t'is nog niet goed genoeg ... ze hebben niks te doen dus dan hangen ze maar wat rond ... ambeteren ze brave burgers ... en breken ze in/ moorden ze ...

Je mag ze niet allemaal over dezelfde kam scheren ... maar der zitten gasten tussen ...

greetz 2302
Gebt groot gelijk ook al ist wat naar de racistische kant geschreven
LML
Berichten: 1391
Lid geworden op: 07 mar 2009, 17:55
Locatie: LML

Re: Inbraak Station Denderleeuw

Bericht door LML »

HLE 2302 schreef:Al die mekakken terugschieten naar hun eigen land !
Ze zouden dat eens in hun land moeten proberen ... en hier kan dat zomaar !
Ze krijgen geld, huis enz. maar nee, t'is nog niet goed genoeg ... ze hebben niks te doen dus dan hangen ze maar wat rond ... ambeteren ze brave burgers ... en breken ze in/ moorden ze ...

Je mag ze niet allemaal over dezelfde kam scheren ... maar der zitten gasten tussen ...

greetz 2302
Mag ik er u op attent maken dat zo'n uitspraken (en zo'n puberaal gedrag) hier NIET thuishoren?!
Modje, doe hier 'ns iets aan... Thanks!
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Presario

Re: Inbraak Station Denderleeuw

Bericht door Presario »

LML schreef:
HLE 2302 schreef:Al die mekakken terugschieten naar hun eigen land !
Ze zouden dat eens in hun land moeten proberen ... en hier kan dat zomaar !
Ze krijgen geld, huis enz. maar nee, t'is nog niet goed genoeg ... ze hebben niks te doen dus dan hangen ze maar wat rond ... ambeteren ze brave burgers ... en breken ze in/ moorden ze ...

Je mag ze niet allemaal over dezelfde kam scheren ... maar der zitten gasten tussen ...

greetz 2302
Mag ik er u op attent maken dat zo'n uitspraken (en zo'n puberaal gedrag) hier NIET thuishoren?!
Modje, doe hier 'ns iets aan... Thanks!
²
Vind deze uitspraak ook niet kunnen.
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: Inbraak Station Denderleeuw

Bericht door HLE 2302 »

Dit was even een uiting van mening ... beetje grof uitgedrukt ... maar zo heeft het toch het meeste effect, ik heb er express bijgetypt dat ze niet allemaal zo zijn ... maar er zijn er veel, heel veel die ik s'avonds liever niet tegenkom ...

@LML
Dat je mijn mening niet deelt ? ok, maar dat heeft niks te maken met puberaal gedrag, integendeel !
Je kan dit dus ook op een andere manier zeggen ... zoals Presario ...

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22511
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Inbraak Station Denderleeuw

Bericht door Steven »

HLE 2302 gelieve die woorden (beginnende met de letter M) weg te halen, voor hetzelfde geld waren het Polen of Bulgaren. Genoeg misdadigers van vreemde origine in ons land dat je niet kan weten welke het juist is. Gelieve dus zelf uw post aan te passen of ik haal hem volledig weg.
The_gold

Re: Inbraak Station Denderleeuw

Bericht door The_gold »

Grof uitgedrukt of niet, hier heeft dat geen effect.
Ik kan er wel best inkomen dat het veiligheidsgevoel wel weg is...
jan_olieslagers
Berichten: 3519
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)

Re: Inbraak Station Denderleeuw

Bericht door jan_olieslagers »

Toen ik ooit beroepshalve in station Denderleeuw moest zijn viel het me op dat het daar allemaal maar erg plastiek-achtig uitzag, twas gelijk met lego-bloxkes gebouwd, zoiets is een uitnodiging aan schorremorrie. En jawel, we weten allemaal dat er meer uitschot zit tussen bepaalde bevolkingsgroepen, men kan dat ook op een beleefde manier zeggen maar het moet wel mogen gezegd zijn.

Dat is dan inderdaad een politieke discussie, jawel. Vanuit een spoorwegstandpunt kan men enkel vaststellen dat stations grote goedverlichte en toch weinig-bezochte plaatsen zijn, en dus aantrekkelijk voor klein-criminelen. Het is aan de beheerder om de gepaste maatregelen te treffen voor beveiliging (dat heeft hier dus wat tekort geschoten, blijkbaar) en evt. vervolging (de camera's hebben dus wél goed gewerkt, helaas moet men niet rekenen op veel verder effect want het gerecht werkt nog kreupeler dan de informatie van NMBS; maar dat is alweer een politieke discussie).

Als brave burgers mogen we geen burgerwacht organiseren wegens de wet tegen prive-milities - maar wat belet de NMBS (of Infrabel) een eigen knokploeg ter plekke te sturen? Zou een betere uitlaatklep voor frustraties zijn dan stakingen waar niemand beter van wordt!
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
13'erke

Re: Inbraak Station Denderleeuw

Bericht door 13'erke »

The_gold schreef:Grof uitgedrukt of niet, hier heeft dat geen effect.
Ik kan er wel best inkomen dat het veiligheidsgevoel wel weg is...
Denderleeuw heeft inderdaad de laatste tijd meer de lijden onder kleine criminaliteit. Maar het afgelopen jaar werd heel het station voorzien van camera's, wat toch het gevoel van veiligheid al wat moet verhogen. Het echte probleem waar Denderleeuw mee kampt is dat het een station is met veel hoekjes en kantjes, en het gewoon ook een groot terrein is. Een ideale plek voor hangjongeren, en ja dat lokt andere criminaliteit...
odul
Berichten: 367
Lid geworden op: 22 okt 2009, 21:03

Re: Inbraak Station Denderleeuw

Bericht door odul »

Ik vind het wel een 'vreemd' verhaal.
Alle stations zijn uitgerust met een degelijk alarm systeem.
The_gold

Re: Inbraak Station Denderleeuw

Bericht door The_gold »

jan_olieslagers schreef: maar wat belet de NMBS (of Infrabel) een eigen knokploeg ter plekke te sturen? Zou een betere uitlaatklep voor frustraties zijn dan stakingen waar niemand beter van wordt!
Ipv 'Fc de knokkers' ' TW de knokkers ' :lol:
Dietrich

Re: Inbraak Station Denderleeuw

Bericht door Dietrich »

Ingebroken is misschien een groot woord. De hal is redelijk lang open, maar ze hebben vermoedelijk trachten in te breken in de loketten.

En dat station is inderdaad een verzameling legoblokjes. :)
Plaats reactie