175 jaar spoorwegen in België

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
etoile du nord
Berichten: 552
Lid geworden op: 03 nov 2007, 22:18
Locatie: Zingem ( Kruisem )
Contacteer:

Re: 175 jaar spoorwegen in België

Bericht door etoile du nord »

Eindelijk kunnen we iets officieels aanbieden : een brochure
Afbeelding http://www.b-rail.be/corp-r/N/history/175jaar/
Afbeelding
luigi
Berichten: 93
Lid geworden op: 23 feb 2010, 03:53
Locatie: Lebbeke
Contacteer:

Re: 175 jaar spoorwegen in België

Bericht door luigi »

Haha, net wat ik nodig had, en zelfs heel uitgebreid. Wreed bedankt :wink:
Gebruikersavatar
trainfreak
Berichten: 2627
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
Locatie: Wettere

Re: 175 jaar spoorwegen in België

Bericht door trainfreak »

Eindelijk!
16 pagina's, op het eerste zicht is het zeker de moeite!
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22511
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: 175 jaar spoorwegen in België

Bericht door Steven »

leuke brochure ze mag er zijn.
tt44ta46
Berichten: 239
Lid geworden op: 03 feb 2006, 17:55
Locatie: Maldegem

Re: 175 jaar spoorwegen in België

Bericht door tt44ta46 »

De stoomtreinritten op 8 mei zijn in navette over de lijn 36, dus keren op beide eindpunten.

We betrekken er ook de 64.169 bij.

De rijtuigsamenstelling dreigt iets minder interessant te zijn daar er van de 5L nog maar steeds 2 afgewerkt zijn in Cuesmes...

Dank voor de lovende woorden i.v.m. brochure, het is inderdaad de Holding die de kar blijft trekken, de 29.013 meerdere malen ter beschikking stelt, een overkoepelende brochure financiert enzovoort...

Dat het gros van de events in het water viel is omdat jammer genoeg niet de hele NMBS-Groep meedoet...

Greetz

Sven
Elgar
Berichten: 621
Lid geworden op: 31 jan 2006, 22:41

Re: 175 jaar spoorwegen in België

Bericht door Elgar »

tt44ta46 schreef:De stoomtreinritten op 8 mei zijn in navette over de lijn 36, dus keren op beide eindpunten.
...
Volgens de dienstregeling rekent men voor een rit Schaarbeek -> Leuven, 25 minuten. De terugrit duurt de eerste keer 35 minuten en de andere keren 40 minuten.
Mij leek het dat men over L26 en L161 ging terugkeren naar Schaarbeek (eigen interpretatie).

Of wijzigt die dienstregeling nog, nu men de 64.169 ook inschakelt?
STOOMLOK

Re: 175 jaar spoorwegen in België

Bericht door STOOMLOK »

zwaar nieuwsgierig welke archief filmbeelden er op de DVD zal staan !
ik hoop dat ze het woord UNIEK zal rechtvaardigen.

:D
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2954
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: 175 jaar spoorwegen in België

Bericht door Bibke »

Inderdaad mooie brochure.

Ik hoop er eentje op de kop te kunnen tikken één van deze dagen.

Groetjes

Freddy
Ik ben abonnee van “OP DE BAAN”, U ook?
www.pfttsp.be
www.cfbocq.be
www.retrotrain.be
AfbeeldingAfbeelding
Jean

Re: 175 jaar spoorwegen in België

Bericht door Jean »

Stoomtrein tankt water in station van Dendermonde


* maandag 26 april 2010, 11u24
*
* Auteur: Jean-Pierre De Lamper

DENDERMONDE - Op donderdag 29 april houdt een oude stoomtrein uit Luxemburg halt in het station van Dendermonde om water te tanken.

Het gaat om de stoomlocomotief “Energie”, gebouwd in Marcinelle in 1946, die op doorreis is naar het ‘Stoomfestival’ dat op 1 en 2 mei in Maldegem plaatsvindt in het kader van de vieringen rond 175 jaar spoorwegen.


De trein komt vermoedelijk om 14.51 uur aan in het station van Dendermonde, vanuit richting Brussel. De Dendermondse brandweer zorgt voor waterbevoorrading, goed voor tien- à twaalfduizend l.
Omstreeks 15.30 uur zal de klus geklaard zijn en kan de stoomtrein zijn reis voortzetten in de richting Zele-Lokeren. De vermelde uren kunnen wijzigen omdat de stoomtrein niet prioritair is.

De stoomtrein rijdt terug naar Luxemburg op 4 mei 2010 en zal dan ook in Dendermonde water tanken. De uren van aankomst en vertrek die dag zijn echter nog niet gekend

http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail ... tcode=9200
STOOMLOK

Re: 175 jaar spoorwegen in België

Bericht door STOOMLOK »

onder voorbehoud van het feit of ze definitief het probleem opgelost hebben waardoor
ENERGIE op zondag in Maldegem voor het grootste deel van de namiddag buiteh strijd was.
toen ik Maldegem verliet omstreeks 18.00 U hadden ze het onderdeel dat van de lokomotief gehaald was met behulp van de spoorkraan er al terug op gezet.
Arafi

Re: 175 jaar spoorwegen in België

Bericht door Arafi »

Er staat momenteel een drie-assige stoomloc met tender, net buiten het station van Brussel-Noord, richting Brussel-Zuid.
Spijtig genoeg geen fotocamera bij de hand, maar heb er wel een paar fotografen zien bij staan...
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2954
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: 175 jaar spoorwegen in België

Bericht door Bibke »

STOOMLOK schreef:onder voorbehoud van het feit of ze definitief het probleem opgelost hebben waardoor
ENERGIE op zondag in Maldegem voor het grootste deel van de namiddag buiteh strijd was.
toen ik Maldegem verliet omstreeks 18.00 U hadden ze het onderdeel dat van de lokomotief gehaald was met behulp van de spoorkraan er al terug op gezet.
De 2 afgebroken bouten waren in de vroege namiddag al verwijderd. Daarna moest men alles terug opbouwen.
Ik ben abonnee van “OP DE BAAN”, U ook?
www.pfttsp.be
www.cfbocq.be
www.retrotrain.be
AfbeeldingAfbeelding
Fles

Re: 175 jaar spoorwegen in België

Bericht door Fles »

een krant schreef: het ‘Stoomfestival’ dat op 1 en 2 mei in Maldegem plaatsvindt in het kader van de vieringen rond 175 jaar spoorwegen.

Klokje - klepeltje ;)
Dietrich

Re: 175 jaar spoorwegen in België

Bericht door Dietrich »

DVD is sinds vandaag te koop. Enkele uren geleden gekocht in de Bozar-shop in Brussel (Ravensteinstraat).
STOOMLOK

Re: 175 jaar spoorwegen in België

Bericht door STOOMLOK »

Dietrich schreef:DVD is sinds vandaag te koop. Enkele uren geleden gekocht in de Bozar-shop in Brussel (Ravensteinstraat).
-zijn de originaliteit en de kwaliteit van de filmfragmenten en de fotos de moeite waard ?

-welk is UW beoordeling van de totale inhoud op deze DVD ?

- een AANRADER of MATIG of AFRADER.

-
Plaats reactie