Dode en twee gewonden door ontspoorde trein in Bergen

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22511
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Dode en twee gewonden door ontspoorde trein in Bergen

Bericht door Steven »

een TB is een mens en elke mens zijn aandacht kan afdwalen om welke reden dan ook, wat er juist gebeurd is zal hier op dit forum dus altijd voor een deel giswerk zijn. Lijnkennis mag er dan al zijn ze zal nooit uitsluiten dat er fouten gebeuren, ze sluit ook niet uit dat een bestuurder zijn aandacht verzwakt, ze sluit niet uit dat een bestuurder allert genoeg is. Te veel zaken om hier op te noemen die al dan niet invloed hebben op wat er gebeurd is. Het wat en hoe zal na onderzoek duidelijker worden voor zover de info nog te vinden is.
Stijn D.C.
Berichten: 801
Lid geworden op: 05 feb 2006, 15:23
Contacteer:

Re: Dode en twee gewonden door ontspoorde trein in Bergen

Bericht door Stijn D.C. »

En als er dan werken aan een krok zijn dan moet er toch een tijdelelijke snelheidsbeperking zijn, of hebben za het ongeval in Izegem nog niks geleerd.
het is niet meteen het zelfde verhaal, maar toch...
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22511
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Dode en twee gewonden door ontspoorde trein in Bergen

Bericht door Steven »

Voor een krokodil te herstellen moeten ze helemaal geen snelheidsbeperking doen. Dat ongeval van Izegem is totaal iets anders. Je mag niet alle technische foutjes of storingen op een zelfde hoop smijten.
Stijn D.C.
Berichten: 801
Lid geworden op: 05 feb 2006, 15:23
Contacteer:

Re: Dode en twee gewonden door ontspoorde trein in Bergen

Bericht door Stijn D.C. »

ok, das ook waar, maar ik zei het ook al eerder laat ons wachten op meer nieuws, gissen heeft idd geen zin.
LML
Berichten: 1393
Lid geworden op: 07 mar 2009, 17:55
Locatie: LML

Re: Dode en twee gewonden door ontspoorde trein in Bergen

Bericht door LML »

De ene zegt A, de andere B, de volgende C, en dan maken ze er nog een D-versie van. Wie is de volgende met versie E? Allemaal straf om te lezen hierboven en op de vorige blz., die verhaaltjes en hopen stellingen. Het enige is: de waarheid. En dat zal het onderzoek wel uitwijzen.

Tragisch voor degene (en de familie) die dit ongeluk niet overleeft heeft,... :(
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Knipex
Berichten: 331
Lid geworden op: 08 dec 2008, 09:32

Re: Dode en twee gewonden door ontspoorde trein in Bergen

Bericht door Knipex »

Ik vraag mij trouwens af hoe de krokodil getoord kan zijn? Op die krokodil staat plus of min 15V .
De enige "storing" die kan optreden is een platte batteri. Dat systeem is al 50 jaar oud.
sislowie

Re: Dode en twee gewonden door ontspoorde trein in Bergen

Bericht door sislowie »

Knipex schreef:Ik vraag mij trouwens af hoe de krokodil getoord kan zijn? Op die krokodil staat plus of min 15V .
De enige "storing" die kan optreden is een platte batteri. Dat systeem is al 50 jaar oud.
Dat wil daarom niet zeggen dat het niet kan gestoord zijn.
Wat ik ervan gehoord heb is dat er werken aan de krokodil bezig waren en dat die dus niet werkte.
Maar een krokodil kan ook op andere manieren gestoord zijn, waarmee ik bedoel: niet werken of zelfs verkeerde info doorgeven.
Ik herinner me trouwens een zwaar ongeval ongeveer 10 jaar geleden met een HKM, ik dacht in Stockem, waarbij een TBS uit Leuven omkwam. Ook daar was een gestoorde krokodil één van de oorzaken. Het is steeds een samenkomst van omstandigheden.
Gebruikersavatar
Bart
Berichten: 522
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:25
Locatie: Sint-Niklaas

Re: Dode en twee gewonden door ontspoorde trein in Bergen

Bericht door Bart »

Ik denk dat zoiets de nachtmerrie van iedere collega bestuurder is.
Ik hoop alleen dat er niet met stenen wordt gesmeten naar onze collega treinbestuurder, die dit dramatische ongeval heeft voorgehad. Ieder van ons, of je nu 1 of 30 jaar ervaring hebt, kan ooit wel eens een moment van verstrooiing hebben.


Ik wens bij deze ook, de familie, vrienden, kennissen en collega's van depot Charleroi enorm veel sterkte toe!
Ook zou het een mooi gebaar zijn, dat iedere depot van België een soort van rouwregister opent, en deze overhandigd aan de familie van het slachtoffer.
dentheo
Berichten: 8175
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Dode en twee gewonden door ontspoorde trein in Bergen

Bericht door dentheo »

Bart schreef:Ik denk dat zoiets de nachtmerrie van iedere collega bestuurder is.
Ik hoop alleen dat er niet met stenen wordt gesmeten naar onze collega treinbestuurder, die dit dramatische ongeval heeft voorgehad. Ieder van ons, of je nu 1 of 30 jaar ervaring hebt, kan ooit wel eens een moment van verstrooiing hebben.
Eigenaardig toch , als een vrachtwagenchauffeur zoiets voorheeft, dan wordt hij "veroordeelt" door de "officiele" media... waarom hebben die geen recht op ""begrip" ?
Theo
Groeten vanop de Heide
sislowie

Re: Dode en twee gewonden door ontspoorde trein in Bergen

Bericht door sislowie »

dentheo schreef:
Bart schreef:Ik denk dat zoiets de nachtmerrie van iedere collega bestuurder is.
Ik hoop alleen dat er niet met stenen wordt gesmeten naar onze collega treinbestuurder, die dit dramatische ongeval heeft voorgehad. Ieder van ons, of je nu 1 of 30 jaar ervaring hebt, kan ooit wel eens een moment van verstrooiing hebben.
Eigenaardig toch , als een vrachtwagenchauffeur zoiets voorheeft, dan wordt hij "veroordeelt" door de "officiele" media... waarom hebben die geen recht op ""begrip" ?
In de media krijgt de TBS absoluut geen begrip, net zo min als een vrachtwagenbestuurder.
Onder collega's (zowel TBS als vrachtwagenchauffeurs) is dat uiteraard anders, die KENNEN tenminste de échte situatie.
Ik heb in elk geval wel steeds begrip gehad voor de vrachtwagenbestuurders.
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: Dode en twee gewonden door ontspoorde trein in Bergen

Bericht door HLE 2302 »

LML schreef:De ene zegt A, de andere B, de volgende C, en dan maken ze er nog een D-versie van. Wie is de volgende met versie E? Allemaal straf om te lezen hierboven en op de vorige blz., die verhaaltjes en hopen stellingen. Het enige is: de waarheid. En dat zal het onderzoek wel uitwijzen.

Tragisch voor degene (en de familie) die dit ongeluk niet overleeft heeft,... :(
Het verhaal op de vorige pagina is niet zomaar een verhaaltje meer ... maar allemaal puzzelstukjes die in elkaar vallen ...
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
LML
Berichten: 1393
Lid geworden op: 07 mar 2009, 17:55
Locatie: LML

Re: Dode en twee gewonden door ontspoorde trein in Bergen

Bericht door LML »

HLE 2302 schreef:Het verhaal op de vorige pagina is niet zomaar een verhaaltje meer ... maar allemaal puzzelstukjes die in elkaar vallen ...
We zullen zien...
Nogmaals: dat zal het onderzoek uitwijzen. Ook die stellingen van 'ik denk dit' en 'ik denk dat', daar is niemand iets mee. En zeker de nabestaanden niet van degene die het ongeval niet overleefd heeft. Die willen ook enkel de waarheid weten en geen 25 verschillende versies. Hoe zou jezelf zijn...
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Marianne
Berichten: 325
Lid geworden op: 30 mei 2009, 14:14
Locatie: Roosendaal

Re: Dode en twee gewonden door ontspoorde trein in Bergen

Bericht door Marianne »

Het zijn allemaal theorieen, die natuurlijk wel waar kunnen zijn.
De media is ook niet altijd helemaal juist en soms wel erg snel in het trekken van conclusies. Denk, niet dat je daarvanuit moet gaan.
Beter afwachten wat het officiele onderzoek uitwijst.

In ieder geval bijzonder tragisch en sterkte aan alle betrokkenen.

Groeten,
Marianne
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: Dode en twee gewonden door ontspoorde trein in Bergen

Bericht door HLE 2302 »

Marianne schreef:Het zijn allemaal theorieen, die natuurlijk wel waar kunnen zijn.
De media is ook niet altijd helemaal juist en soms wel erg snel in het trekken van conclusies. Denk, niet dat je daarvanuit moet gaan.
Beter afwachten wat het officiele onderzoek uitwijst.

In ieder geval bijzonder tragisch en sterkte aan alle betrokkenen.

Groeten,
Marianne
Ondertussen staat het vast dat hij met een snelheid van +- 140 km/h ontspoord is (de ene bron zegt 142, de andere 143,...)
De oorzaak is echter nog gissen maar zoals de krant schreef van een geblokkeerde druknaald ... dat kan dus goedgenaamd niet ... de piste van microslaap lijkt mij het meest logisch (zeker om 23h30 in de nacht) als die bestuurder nu bv. de nacht voordien heel slecht heeft geslapen ... met die krokodil die niet werkte er nog eens bij is dit een dodelijke combinatie ...

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
dentheo
Berichten: 8175
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Dode en twee gewonden door ontspoorde trein in Bergen

Bericht door dentheo »

HLE 2302 schreef: De oorzaak is echter nog gissen maar zoals de krant schreef van een geblokkeerde druknaald ... dat kan dus goedgenaamd niet ...

Druknaald ? waar moet die zitten ? in een manometer of in een EP schakeling ? Remmen werkt toch met drukreductie ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Plaats reactie