ALSTOM PRIMA 6000 in België

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
prahsharp
Berichten: 182
Lid geworden op: 31 jan 2006, 23:06

Bericht door prahsharp »

lelijk, nuja, de NMBS zal er wel een schoon duur ander design voor ontwikkelen (cfr reeks 13)
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1476
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

Bericht door msts.be »

Het is geen toeval dat de Prima met DMS rijtuigen reed , temeer omdat ze dan toch werkloos zijn en omdat 1 van de rijtuigen (waarschijnlijk direct het eerste achter de loc) omgebouwd is als meetrijtuig voor remtesten ..

Ik denk dat de Prima nog ook wel met het Telecom-meetrijtuig of het meetrijtuig 00013 (evenals ex-DMS) zal rijden ..
RhB

Bericht door RhB »

De PS macht in België kennende, en de (domme) ja-knikkende Vlaming kennende, wordt het wel Alshtom voor reeks 14.
Alshtom kennende, dure machines, die lang, zeer lang met kinderziektes te maken zullen hebben. :roll:
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
msts.be schreef:Het is geen toeval dat de Prima met DMS rijtuigen reed , temeer omdat ze dan toch werkloos zijn en omdat 1 van de rijtuigen (waarschijnlijk direct het eerste achter de loc) omgebouwd is als meetrijtuig voor remtesten ..
Is dat niet een van die 2 DMS'sen met ramen zoals een I5? Zoja hangt die niet achter de loc denk ik.
Als de NMBS die loc koopt hebben ze volgens mij veel miserie Dat ding is enkel goedgekeurd voor Frankrijk en België, dus als ze die dan nog voor al die andere landen zullen moeten laten keuren... Dat zal wat worden...
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1476
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

Bericht door msts.be »

Tja , van dat keuren gesproken , ik dacht dat de keuring van de Prima bv. in Duitsland van die onder de BB37000 zou kunnen vallen , maar aangezien de BB37000 maar 4200kW vermogen heeft en de Prima 6000kW (vandaar ook zijn naam) , zal dat al dus ook niet waar zijn.

Eveneens de smeerder op het draaistel zal nog wel problemen geven , gezien de problemen bij de BB37000 vorig jaar in Duitsland ..

Dus tja , een complete herkeuring en homologering zal wel aan de orde zijn in Duitsland , maar ja , zo kan je ook stellen dat de Taurus 2 (ES64U2/ÖBB 1116) en Taurus 3 (ES64U4/ÖBB 1216) ook meer verschillen dan overeenkomsten hebben , en deze loc ook telkens terug getest moest worden ..
prahsharp
Berichten: 182
Lid geworden op: 31 jan 2006, 23:06

Bericht door prahsharp »

is toch niet zo moeilijk in een contract te zetten: de fabrikant zorgt voor de homologatie van de loc op de netten van F, B, NL, L, I, CH, A, D, ... binnen de termijn van ... . Zoniet is er een boete van .... per dag per land.
Wover

Bericht door Wover »

Ik dacht dat dat in de aanvraag stond hoor? Als iemand die link misschien nog heeft?
jumper

Bericht door jumper »

SIMPY.be schreef:Bah, wat een vierkant gedrocht... Dat ze dat met een priorzegel maar snel terugsturen naar land van herkomst!
Als ze echt 4spanningsmaterieel willen, dat ze dan naar een mooi ronde taurus kijken !!!
ik blijf nog altijd fan van U2 zijn vierkantig broertje
ES64 F4, nen DB 189 zoals ze die in Duitsland noemen.
jumper

Bericht door jumper »

msts.be schreef:Tja , van dat keuren gesproken , ik dacht dat de keuring van de Prima bv. in Duitsland van die onder de BB37000 zou kunnen vallen , maar aangezien de BB37000 maar 4200kW vermogen heeft en de Prima 6000kW (vandaar ook zijn naam) , zal dat al dus ook niet waar zijn.

Eveneens de smeerder op het draaistel zal nog wel problemen geven , gezien de problemen bij de BB37000 vorig jaar in Duitsland ..

Dus tja , een complete herkeuring en homologering zal wel aan de orde zijn in Duitsland , maar ja , zo kan je ook stellen dat de Taurus 2 (ES64U2/ÖBB 1116) en Taurus 3 (ES64U4/ÖBB 1216) ook meer verschillen dan overeenkomsten hebben , en deze loc ook telkens terug getest moest worden ..
Wat voor problemen waren er met de BB37000 in Duitsland? :oops:
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 1216
Lid geworden op: 31 jan 2006, 22:29

Bericht door Tim »

Geloven jullie nu echt dat de NMBS nog geïnteresseerd is in 4-spanningslocs? Die plannen zitten al lang definitief in de vuilnisbak. B-Cargo is enkel nog maar geïnteresseerd in diesels.
Die Prima is hier hoogstwaarschijnlijk voor testritten voor Fret, het goederenvervoer is nu eenmaal geliberaliseerd, remember.
prahsharp
Berichten: 182
Lid geworden op: 31 jan 2006, 23:06

Bericht door prahsharp »

en dat blijf ik een onverstandige keuze vinden ...... Iedereen weet dat de olievoorraad niet meer zo groot is, en dat de olieprijs waarschijnlijk blijft stijgen :roll:
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

ik denk dat ze niet zo snel diesels zullen kopen, daar is immers ook geen geld voor :roll:
zolang de 22/23/25/26 bollen houden ze die :wink:
ze gaan toch vervoer kwijtspelen aan concurrentie zoals ze nu bezig zijn dus nieuwe spullen moeten ze niet hebben (logica van de b-cargo top blijkbaar) :roll:
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 1216
Lid geworden op: 31 jan 2006, 22:29

Bericht door Tim »

Shrek schreef:ik denk dat ze niet zo snel diesels zullen kopen, daar is immers ook geen geld voor :roll:
Ze hebben enkele maanden geleden een aanbesteding geplaatst voor 35 zware diesellocomotieven en 60 elektrische locomotieven :wink:
TBbart

Bericht door TBbart »

maar helaas hebben ze te lang gewacht en is de termijndatum van die aanbesteding vervallen :lol:
J_Vandereycken

Bericht door J_Vandereycken »

Welke gevolgen heeft het verstrijken van die datum?
Plaats reactie