Pagina 1 van 1

Exit Rails et Traction.

Geplaatst: 28 feb 2010, 16:03
door Joris
Hallo,
Rails et Traktion, het bekende bedrijf dat oa. enkele 51'ers oplapte in Raeren, en waar ook de 1803 en de 1806 staan, is blijkbaar failliet.
Bron: NBB.
Groeten,
Joris De Mol

Re: Exit Rails et Traction.

Geplaatst: 28 feb 2010, 16:14
door Wimpie
Joris, wat deden die juist? ook een vereniging voor toeristische uitbating? Of iets anders

Re: Exit Rails et Traction.

Geplaatst: 28 feb 2010, 16:17
door Joris
Hallo,
Rails et Traction, gevestigd in de oude werkplaats van de Vennbahn in Raeren, kocht locs op, renoveerde die en verkocht die dan.
Enkele realistaties:
51'ers in Italië
51 bij Obourg
80'ers in Lessines
De 1803 en de 1806, ooit aangekocht voor een project, zijn eveneens van hen.
Groeten,
Joris De Mol

Re: Exit Rails et Traction.

Geplaatst: 28 feb 2010, 17:00
door mirax
Wat betekent dit concreet voor het stukje spoorweg tussen Eupen en Raeren? (correct?) Gaan ze dat dan ook maar opbreken, zoals al de rest?

Re: Exit Rails et Traction.

Geplaatst: 28 feb 2010, 17:06
door Joris
Hallo,
mirax schreef:Wat betekent dit concreet voor het stukje spoorweg tussen Eupen en Raeren? (correct?) Gaan ze dat dan ook maar opbreken, zoals al de rest?
Aangezien Raeren-Grens nog maar vernieuwd is (ongeveer een jaar geleden), denk/hoop ik van niet...
Groeten,
Joris De Mol

Re: Exit Rails et Traction.

Geplaatst: 28 feb 2010, 18:19
door trainfreak
Best zo vlug mogelijk eens naar daar rijden dus...
Ik zou graag die locs nog een laatste keer fotograferen!

Re: Exit Rails et Traction.

Geplaatst: 31 okt 2019, 12:49
door msts.be
Nog eens een tijdje geleden dat er nieuws was van (ex-)Rails & Traction, maar men heeft in Raeren 2 voormalige SNCF railbussen (reeks X97100) komen ophalen:

https://www.drehscheibe-online.de/foren ... 92,9094192

Volgens de Draaischijf zou de bestemming Tsjechië zijn, maar ik vermoed eerder dat dat eerst is om ze door een Tsjechisch revisiebedrijf te laten oplappen.
Zelfs in hun SNCF-carrière hebben ze nooit echt succes gehad, dus er zullen enige verbeteringen (vooral motor/transmissie/assen) moeten gebeuren om ze aantrekkelijk voor de privé te moeten maken..