Sporenplannen geheel België

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
SporenplanOnline

Sporenplannen geheel België

Bericht door SporenplanOnline »

Vaak genoeg heb ik gemerkt dat voor het Belgische weinig tot geen (online) sporenplaninfo voorhanden was. Vanaf heden is hier wat verandering in gekomen.
In het geheim heb ik er de afgelopen maanden aan gewerkt. Sinds enkele minuten geleden staat op sporenplan.nl: sporenplannen van geheel België! Van Liège tot Antwerpse haven.
Er kan nog enkel klein foutje in zitten dus schroom niet om te reageren bij wijzigingen of correcties!

Ik hoop dat jullie er veel plezier aan beleven!

P.S. Ik ben tevens nog op zoek naar ontbrekende bedrijfsnamen van spooraansluitingen.
Molenbruch Y.
Berichten: 745
Lid geworden op: 03 aug 2006, 21:51

Re: Sporenplannen geheel België

Bericht door Molenbruch Y. »

Ik hoop dat jullie er veel plezier aan beleven!
Wees maar gerust. Schitterend gemaakt!
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Sporenplannen geheel België

Bericht door Shrek »

Zeer interessant :wink:
Nog even over je plan van leuven: bij het vraagtekentje is de oude L 35 (links op het plan) niet meer aangesloten op de nieuwe L35. De rode wissels verderop zijn inderdaad engelse wissels :)
SporenplanOnline

Re: Sporenplannen geheel België

Bericht door SporenplanOnline »

Shrek schreef:Zeer interessant :wink:
Nog even over je plan van leuven: bij het vraagtekentje is de oude L 35 (links op het plan) niet meer aangesloten op de nieuwe L35. De rode wissels verderop zijn inderdaad engelse wissels :)
De informatie die ik had was de ombouwsitu van Leuven. Ook voor het station zelf is inmiddels ongetwijfeld nog iets gewijzigd. Als de aansluiting L35 is gewijzigd: hoe zit het dan met de niet meer aangesloten sporen? Wat betreft de engelse wissels: zijn dit hele of halve. Voor wat betreft dit laatste heb ik het geluk te beschikken over een behoorlijk aantal recente SSP's: in de lijnfiches kan het alles zijn: kruising, heel- of half engels wissel. Helaas heb ik nog niet geheel België aan SSP's wat bijvoorbeeld duidelijk te zien is aan Namur: alles wat rood is (engelse wissels) is voor mij niet duidelijk. Wie weet (niet alleen Namur) wat juist is mag me mailen.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Sporenplannen geheel België

Bericht door Steven »

al een foutje gevonden op je plan, op L60 moet je droeshout en opwijk met elkaar verwisselen, droeshout is al enige jaren buiten dienst trouwens (ik weet niet of je hier eventueel een andere aanduiding zou voor gebruiken) de perrons zelf zijn wel nog aanwezig. Verder zeker een mooi werk.
Thomas

Re: Sporenplannen geheel België

Bericht door Thomas »

Sleidingen (Oost Vlaanderen) moet Sleidinge zijn, en sinds de vernieuwing van het perron, ligt dat aan de andere kant :) Maar ziet er zeer goed uit :!:
gysev
Berichten: 501
Lid geworden op: 10 mar 2008, 11:22

Re: Sporenplannen geheel België

Bericht door gysev »

Ook wat correcties:

L60 : het wijkspoor in Opwijk ligt aan de andere kant (rechts komende van Brussel);
Dendermonde : de verhoogde laadhelling lag ten noorden van de hoofdlijn, niet ten zuiden;
L59 : de militaire aansluitingen in Zwijndrecht-Fort en Haasdonk zijn buiten dienst en gedeeltelijk opgebroken;
L54 : de spooraansluiting in Willebroek bestaat niet meer.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Sporenplannen geheel België

Bericht door Steven »

Lijn 53 tussen Dendermonde en Buggenhout ontbreekt Baasrode nog.
SporenplanOnline

Re: Sporenplannen geheel België

Bericht door SporenplanOnline »

Alle bovenstaande zaken zijn verbeterd. Dank daarvoor! Grappig dat Google inmiddels weer zijn foto's heeft vernieuwd: Leuven is voor mij weer iets duidelijker geworden (muv de juiste engelse wissels).

Wat betreft het niet in dienst zijn van perrons Droeshout:
Het intresseert mij niet echt of het gebruikt wordt of niet: het ligt er en maakt dus onderdeel van de infra. Er is dus geen aparte aanduiding voor. Zoals ik nog wel eens zeg: al rijdt er een tram over de HSL, het zou mij een rotzorg wezen... ;)
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Sporenplannen geheel België

Bericht door Shrek »

nog een kleintje: in haacht is het 2de uitwijkspoor uitgebroken.
De engelse wissel waarmee het spoor aangesloten was ligt er nog wel voorlopig :)
Bij de grote wisselstraat ten noorden van Leuven heb je 2 engelse wissels teveel getekend, vanop de hoofdsporen van L36N (perron 2-3) kan je dit spoortje enkel kruisen. Daarom liggen er iets verderop ook wissels naar respectievelijk spoor 1 en 4 :wink:
Spoor C in het station van Leuven (het meest rechtse doodlopend spoor op het plannetje) bestaat niet. De wissel ligt er wel en het perron is er, maar de rails moeten nog aangelegd worden :)
am62
Berichten: 840
Lid geworden op: 20 mei 2006, 20:40

Re: Sporenplannen geheel België

Bericht door am62 »

Arcen is Acren (L90)
SporenplanOnline

Re: Sporenplannen geheel België

Bericht door SporenplanOnline »

Shrek schreef:Bij de grote wisselstraat ten noorden van Leuven heb je 2 engelse wissels teveel getekend, vanop de hoofdsporen van L36N (perron 2-3) kan je dit spoortje enkel kruisen.
Kan je misschien aangeven om welke wissels het gaat? Bvd!
Mark7758
Berichten: 578
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:36
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Sporenplannen geheel België

Bericht door Mark7758 »

Er zitten nog meer fouten in. Rond Namur, Ronet, Gouvy, Vielsalm, Essen, Antwerpen, Leuven had ik ook wat dingen gezien.
Ik zou de tekeningen er op moeten naslaan. Maar ik mis wat overloopjes en zo.
Treinen op tijd laten rijden is niet moeilijk.
Alleen die reizigers maken het zo lastig.
Eimai
Berichten: 795
Lid geworden op: 10 mar 2009, 15:05

Re: Sporenplannen geheel België

Bericht door Eimai »

Op L59 tussen Nieuwkerken-Waas en Beveren kan je niet meer naar het militair domein. De wissel is daar verdwenen, maar de rest van de infrastructuur is er nog allemaal (zoals de volledige Engelse wissel vlak naast L59, die dan wel langs één kant meteen doodloopt).
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Sporenplannen geheel België

Bericht door Shrek »

SporenplanOnline schreef: Kan je misschien aangeven om welke wissels het gaat? Bvd!
De rood omcirkelde kruisingen in bijgevoegde foto zijn geen engelse wissels :wink:
Bijlagen
sporen leuven
sporen leuven
Plaats reactie