werken lijn 12

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
ferry
Berichten: 316
Lid geworden op: 28 mei 2008, 21:50

werken lijn 12

Bericht door ferry »

Hoi

Wegens werken op lijn 12 tussen Kapellen en Kalmthout vanaf september, tijdens de weekends, gaat de NMBS de frekwentie terugbrengen tot een 2 uren dienst!!
Blijkbaar hebben ze in BRUSSEL nog steeds niet geleerd om eens te komen kijken naar het aantal reizigers, vooral op een zaterdag(gemiddeld per trein meer dan tijdens de week).
Veel Nederlandersz komen immers met hun wagen tot de gratis parking van Essen en rijden dan met een goedkoop weekendbiljet.
Wanneer gaan onze politiekers ook eens iets doen voor de weekendreizigers, blijkbaar zijn enkel de pendelaars naar Brussel belangrijk!
am62
Berichten: 840
Lid geworden op: 20 mei 2006, 20:40

Re: werken lijn 12

Bericht door am62 »

Beste,

Bepaalde lijnen die ook een druk potentieel hebben in het weekend zoals bvb. Ronse - Oudenaarde - Gent moet het ook maar met een tweeuurlijkse dienst stellen. Het is natuurlijk een spijtige zaak, maar troost u dat het slechts tijdelijk is...
LML
Berichten: 1390
Lid geworden op: 07 mar 2009, 17:55
Locatie: LML

Re: werken lijn 12

Bericht door LML »

't Is nog steeds beter dat er nog iets rijdt. Ze konden evengoed niets laten rijden in de weekends. Wat dan? En, zoals in het vorige bericht: een tijdelijke maatregel...
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
ferry
Berichten: 316
Lid geworden op: 28 mei 2008, 21:50

Re: werken lijn 12

Bericht door ferry »

Sorry

Maar klantvriendelijkheid is wat anders.
Blijkbaar is het weekend verkeer niet belangrijk. Dat men het dan laat uitvoeren door priveoperatoren...!

f
Hogersluys
Berichten: 938
Lid geworden op: 26 sep 2008, 18:19

Re: werken lijn 12

Bericht door Hogersluys »

Privéoperators kunnen ook niet toveren. Die 2-uurdienst zal waarschijnlijk het maximale zijn wat er uit te halen is. Beter dat het in de weekends gebeurd dan in de week.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: werken lijn 12

Bericht door Steven »

Als de aard van de werken maar een twee urendienst toelaat kan geen enkele andere firma daar meer treinen op krijgen. Niemand kan toveren, noch overheid of prive. Ik zie niet in wat dat met klantvriendelijkheid te maken heeft. Als jij het liever omgekeerd ziet, een twee urendienst tijdens de week en tijdens het weekend dan normaal verkeer geef ik u de raad uw tip door te spelen naar Brussel :lol: .
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: werken lijn 12

Bericht door Shrek »

ferry schreef:Wegens werken op lijn 12 tussen Kapellen en Kalmthout vanaf september, tijdens de weekends, gaat de NMBS de frekwentie terugbrengen tot een 2 uren dienst!!
Zou je dan liever hebben dat ze de werken niet doen en de snelheid van de hele lijn moeten verlagen wegens slechte staat van de sporen? Wees blij dat er nog iets rijdt, in nederland sluiten ze de lijn bij belangrijke werken gewoon helemaal af voor een weekend :roll:
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: werken lijn 12

Bericht door Adler »

Shrek schreef:Zou je dan liever hebben dat ze de werken niet doen en de snelheid van de hele lijn moeten verlagen wegens slechte staat van de sporen? Wees blij dat er nog iets rijdt, in nederland sluiten ze de lijn bij belangrijke werken gewoon helemaal af voor een weekend :roll:
Daar legt men dan wel bussen in ter vervanging van de trein, wat hier niet het geval zal zijn veronderstel ik.
Die vergelijking gaat dus niet op.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: werken lijn 12

Bericht door Steven »

tja de keuze tussen enkel een busdienst en de lijn sluiten of een verminderd aanbod is niet evident. Kan de bus een route nemen waardoor er nog een normaal aanbod ontstaan of niet. Het is niet dat ze gewoon de E19 of A12 moet volgen.
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: werken lijn 12

Bericht door Adler »

Steven schreef:tja de keuze tussen enkel een busdienst en de lijn sluiten of een verminderd aanbod is niet evident.
Als ik in het weekend van Nederland kom met de trein en ik moet naar Kapellen, dan zou ik toch liever een half uur langer op een bus zitten dan 2 uur te moeten wachten op een bank in een verlaten station Roosendaal.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: werken lijn 12

Bericht door Steven »

Zoiets is dan de voorkeur bij u maar niet iedereen denkt zo en dat is het lastige aan zo een situatie.
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: werken lijn 12

Bericht door Adler »

Hoe zit het eigenlijk met de Benelux en Thalys, blijven die normaal rijden ?
Waarom staat er op de Werfinfo pagina van Infrabel nog steeds niets over deze werken ?
AlexNL
Berichten: 2180
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: werken lijn 12

Bericht door AlexNL »

Ik gok dat de Benelux niet zal rijden, of niet verder dan Amsterdam - Roosendaal. Het stuk Roosendaal - Antwerpen zal dan wel met bussen worden afgelegd. Thalys zou misschien om kunnen rijden via Maastricht, en dan over Brussel verder.
stefanic
Berichten: 870
Lid geworden op: 09 feb 2007, 09:09
Locatie: Antwerpen

Re: werken lijn 12

Bericht door stefanic »

Hier de info:

De werken zijn zo lang mogelijk uitgesteld en waren eigenlijk gepland NA verdwijen van Thalys en Benelux. Door diverse redenen is dat altijd maar uitgelopen tot een moment dat de staat van de lijn niet meer toeliet dat er nog langer kon gewacht worden. Wees gerust dat we hebben aangedrongen op een verder uitstel van de werken!
Door werken wordt het traject Kapellen-Kalmthout 'enkelsporig'. Helaas kruisen net in dat deel zowel de stoptreinen als Thalys-Benelux.
gevolgen:
1)
Beneluxen moeten schuiven (op het moment dat er een Thalys is tenminste). Dit betekent ofwel 6 min later toekomen in Antwerpen/Brussel of 8min vroeger vertrekken uit Brussel/Antwerpen. Het gaat maar over een aantal treinen. De rest rijdt normaal (het was niet mogelijk om ALLE Beneluxen op eenzelfde wijze te schuiven)
Op zondag zijn er ook 2 Thalys die dienen te schuiven, hier WEL met gevolgen voor NS-net, waar voor de Benelux alles op Belgisch grondgebied wordt opgevangen.
2) de L-treinen moesten ook schuiven. Helaas was het onmogelijk om zowel Thalys, Benelux en stoptreinen te laten rijden zonder dat er conflicten kwamen in de werfzone. Alles zat meer dan propvol: de treinen rijden in afwisselende richting door de werfzone met telkens (nipt) 3' kruisingstijd, en dit aaneensluitend 1 of 2 uur lang!
Als er één trein vertraging maakte en dus niet perfect op z'n geplande uur door de werfzone zou rijden, had dit gevolgen voor alle latere treinen gedurende soms meer dan 2 uur! En dan spreek ik nog niet over rijpaden voor goederentreinen. Hier en daar was er nog wel iets vrij, maar dat zou in geval van vertraging (van welke trein ook) de cascade aan vertragingen alleen maar hopeloos maken (aaneensluitend verkeer quasi de hele dag!). Daarom is er gekozen voor een 2-uurdienst, zodat er af en toe toch een adempauze is om vertragingen op te vangen zodat de dienstregling geen chaos wordt.

Wees gerust dat er zeer zwaar gepuzzeld is door NMBS samen met NS en Thalys. De toestand is ook 'maar' zo tot december. Daarna immers:
1) zal Thalys naar L4 gaan zodat Benelux weer normaal kan rijden.
2) wordt het komende jaar 'slechts' een 20-tal weekends gewerkt op de lijn zodat er op de 32 andere weekends een norale uurdienst gereden wordt.

Ik hoef er geen tekening bij te maken dat dat schuiven van de Benelux ook gevolgen had voor lijn25 Antwerpen-Brussel waar in Mechelen de L-trein overstap bood op de Benelux. We hebben er noodgedwongen voor gekozen de L-trein daar te koppelen met de IC-I. Bovendien is L27 niet beschikbaar op zondag (tss Kontich en Mortsel) en zijn er werken gepland ter hoogte van de bruggen in Duffel waardoor de lijnen buiten dienst gaan. Ook tussen Mechelen en Brussel zijn er werken aan L27 gepland met buitendienststelling Tussen al die werven en buitendienstellingen door hebben we getracht toch alles te laten rijden dat vandaag rijdt, weliswaar (en helaas) deftig door elkaar geschud. men zal weer zeggen "is' t zo moeilijk om die paar treinen over L25 te zenden": ja dus als je met 2 internationale treinen zit (eigenlijk 3 want de Benelux pakt met z'n geschuif 2 rijpaden per richting in ipv 1) waar je niet aan mag raken en vooral niet mag hinderen, en waar je dan nog een IC, IR en L moet tusenkrijgen.
spoorwegrealist
ferry
Berichten: 316
Lid geworden op: 28 mei 2008, 21:50

Re: werken lijn 12

Bericht door ferry »

Hoi

Mooie uitleg, maar mi wil BRUSSEL weer niet weten van vervangbussen, hebben tijdens vorige werken één WE gereden op iniatief van NMBS Antwerpen C.!

f
Plaats reactie