Populairste stationsomroeper werkt in Lier

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Populairste stationsomroeper werkt in Lier

Bericht door Adler »

Leuk filmpje over de stationsomroeper van Lier:

http://www.gva.be/antwerpen/enthousiast ... video.aspx

De populairste stationsomroeper van Vlaanderen werkt in het station van Lier.
Op Facebook heeft hij al 668 fans.
Merkwaardig, want de meeste mensen weten niet hoe Hugo De Mey (55) eruitziet.
Zijn stem herkennen ze des te beter.

"Ik verbaas me erover dat ik blijkbaar zo populair ben", zegt Hugo.
"Ik ben nochtans degene die heel vaak slechts nieuws moet brengen. Vertragingen, bedoel ik dan. Ik doe nochtans niets speciaals, hoor.
Ik ben gewoon mezelf: optimistisch en blijgezind. Dus ook als er vertragingen zijn, probeer ik wat optimisme in mijn stem te leggen."
dekooiker
Berichten: 1552
Lid geworden op: 14 okt 2007, 21:09
Locatie: FKI

Re: Populairste stationsomroeper werkt in Lier

Bericht door dekooiker »

Het mag wel eens.
Uiteindelijk zijn het de omroepers die ons de weg naar het juiste perron wijzen als er versporingen zijn.
Op de Fr. Rooseveltplaats, waar ik jarenlang de bus nam, hangt ook een omroepinstallatie maar daar kwam nooit iets uit.
Goed geïnformeerde reizigers weten waaraan en waaraf.
Merci, mannen!
De trein.
Alleen voor durvers.
Kenny

Re: Populairste stationsomroeper werkt in Lier

Bericht door Kenny »

Is wel eens interessant om te weten ;)
Maar op het einde van het filmpje is er toch iets merkwaardig :p
Een Mw 41'er met het geluid van een break :shock:

Groetjes,
Kenny
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Re: Populairste stationsomroeper werkt in Lier

Bericht door Accelerat »

Op Antwerpen-Berchem was er tot een paar jaar terug op zaterdag (OF zondag..) een omroeper die de stem had van meneer Boma uit FC de Kampioenen, maar helaas zit er nu een ander. :lol:
Stef
Berichten: 1433
Lid geworden op: 28 okt 2009, 13:53
Locatie: FSN

Re: Populairste stationsomroeper werkt in Lier

Bericht door Stef »

Deze morgen was hij live te horen op MNM toen hij de IC aankondigde. Hij heeft toen ook wat reclame gemaakt voor de zender, iemand die dat daar toevallig gehoord heeft tijdens het wachten?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
profke
Berichten: 629
Lid geworden op: 09 sep 2009, 14:26

Re: Populairste stationsomroeper werkt in Lier

Bericht door profke »

ronny
Berichten: 535
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:48
Locatie: Ramsel

Re: Populairste stationsomroeper werkt in Lier

Bericht door ronny »

Deze middag was hij jammer genoeg niet van dienst. Dan had ik eens kunnen horen of hij een goede service gaf. Nu was zijn vervanger zwaar gebuisd. Even uitleggen :
Ik sta te wachten te Berchem om de L-trein naar Aarschot-Leuven van 11u57. Deze rijdt niet wegens te veel vertraging. De reizigers moeten tot Lier de L-trein naar Herentals nemen die het rijpad van deze L-trein naar Leuven krijgt en dus 7 minuten later vertrekt als voorzien. Te Lier dient overgestapt te worden op een andere trein.
Bij het aankomen te Lier wordt door de tbg omgeroepen dat de reizigers voor Aarschot-Leuven zich moeten wenden tot de onderstationchef. :?:
Na het uitstappen staan we daar op het perron en wordt er niets omgeroepen. (12u10) :cry: Gelukkig is er een personeelslid van infrabel die ook op deze trein zit om naar huis te gaan en die met zijn gsm belt en meldt dat het 20 minuten wachten is. :wink:
Alle andere treinen worden aangekondigd maar richting Aarschot wordt er niets meer aangekondigd. Het wordt 20 minuten later en nog later. Het wordt 12u47 en de IR naar Hasselt-Luik staat zonder vertraging op de monitor. Net als ik denk dat de omroeper gaat aankondigen dat deze trein in aantocht is wordt gemeld dat door technische problemen er geen treinverkeer is. :evil:
Mijn geduld is op en ik ga de auto van mijn vrouw halen (die te Lier werkt) om naar huis te gaan. Als ik van het station aan het weggaan was hoor ik omroepen dat de eerste trein om 13u11 is. Ik vertrouw het vandaag niet meer en neem het zekere voor het onzekere.
Nicholas
Berichten: 176
Lid geworden op: 12 aug 2008, 14:26

Re: Populairste stationsomroeper werkt in Lier

Bericht door Nicholas »

Roept deze man nog om in Lier want ik heb hem al een hele tijd niet meer gehoord?
Er roept nu ook iemand anders om heb ik de indruk?
Weet iemand meer ?
Trammist

Re: Populairste stationsomroeper werkt in Lier

Bericht door Trammist »

Ik denk dat hij met pensioen is. In het Man Bijt Hond-filmpje zei hij iets over zijn nakend pensioen...
Nicholas
Berichten: 176
Lid geworden op: 12 aug 2008, 14:26

Re: Populairste stationsomroeper werkt in Lier

Bericht door Nicholas »

Trammist schreef:Ik denk dat hij met pensioen is. In het Man Bijt Hond-filmpje zei hij iets over zijn nakend pensioen...
Dat zou me nogal vreemd lijken aangezien hij in een ander filmpje zei dat hij dit nog een jaar of 5 wou doen... :)
Cipallieter

Re: Populairste stationsomroeper werkt in Lier

Bericht door Cipallieter »

Vanmorgen was hij toch van dienst
Nicholas
Berichten: 176
Lid geworden op: 12 aug 2008, 14:26

Re: Populairste stationsomroeper werkt in Lier

Bericht door Nicholas »

Ja, ik heb hem ook al terug gehoord enkele weken geleden. We zijn weeral gerust :)
Plaats reactie