Biels gestolen

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
enrico

Biels gestolen

Bericht door enrico »

Duizend biels gestolen bij boer in Riemst

za 10/06/06 - In Riemst zijn bij een landbouwer duizend biels gestolen. Biels zijn dwarsliggers voor spoorrails.

De boer had de biels bij de NMBS gekocht om zijn weiden af te bakenen en als paal te gebruiken in zijn fruitplantage.

Een buurman heeft gezien hoe dieven met een kraan de balken oplaadden, maar hij besefte pas later dat het om een diefstal ging.
(bron:www.vrtnieuws.net)


mischien wou den nmbs de biels terug :lol:
BN-koekje

Bericht door BN-koekje »

slimme dieven. Die biels zijn nog goed materiaal om verder te verkopen of te verstoken (met de komende winter + brandstofprijzen... :P)
Gebruikersavatar
trainfreak
Berichten: 2628
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
Locatie: Wettere

Bericht door trainfreak »

Stoken mag naar het schijnt niet meer omdat die worden ingesmeerd met een bepaalde stof. Als die stof verbrand wordt dan is dat zeer schadelijk voor het milieu.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

idd het produkt dat men op die dwarsliggers aanbrengt is ni echt milieuvriendelijk bij verbranding
genksetreinfreak

Bericht door genksetreinfreak »

amia zo effe met een kraan 1000 biels weg hallen duurt ook wel even denk ik :)
en wat doen ze ermee?? bij mij achter in het bossen liggen er ook zo een stuk of 30 weg te rotten.
Nonkelronnie

Bericht door Nonkelronnie »

Is dat geen carboline waarmee de biels ingesmeerd zijn?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

Nonkelronnie schreef:Is dat geen carboline waarmee de biels ingesmeerd zijn?
yep als je dat op je huid krijgt overvloedig afspoelen met water (zeker een 10 tal minuten, dat brand enorm in je huid in)
Tux

Bericht door Tux »

oeh riemst das kortbij..

zijn zo'n afgedankte biels dan zo duur dat mensen een kraan gaan huren en ze gaan stelen? :?
Wover

Bericht door Wover »

Nee, ni echt. Met de vervanging van de biels (biels, bielzen? :P) in betonnen dwarsliggers, heeft de NMBS die geloof ik toch allemaal verkocht.

Maar sinds enkele jaren mag dat dus niet meer, omdat de stof die erop zit kankerverwekkend is.
HasheLTee

Bericht door HasheLTee »

Tux schreef: zijn zo'n afgedankte biels dan zo duur dat mensen een kraan gaan huren en ze gaan stelen? :?
Ik dacht zo'n 9 of 10 euro 't stuk?
paljas

Bericht door paljas »

9 of 10 euro 't stuk??? Ik kan er krijgen voor 1€/stuk in relatief goeie staat.
HasheLTee

Bericht door HasheLTee »

paljas schreef:9 of 10 euro 't stuk??? Ik kan er krijgen voor 1€/stuk in relatief goeie staat.
Good for you. :)

Wist niet dat er zo'n goedkope biels te krijgen waren.
Zal waarschijnlijk wel liggen aan de staat van de biels zeker?
Maakt ook niet uit, heb er toch geen nodig :P
RhB

Bericht door RhB »

HasheLTee schreef:
paljas schreef:9 of 10 euro 't stuk??? Ik kan er krijgen voor 1€/stuk in relatief goeie staat.
Good for you. :)

Wist niet dat er zo'n goedkope biels te krijgen waren.
Zal waarschijnlijk wel liggen aan de staat van de biels zeker?
Maakt ook niet uit, heb er toch geen nodig :P
Misschien komen ze wel uit Riemst :mrgreen:
jumper

Bericht door jumper »

is dat door die carboline dat sommige spoorlijnen zo lekker ruiken.

Cfr sporen 5, 6, 7 en verder in Leuven. Op een mooie zomerdag riek ik die geur van die biels en ik word er helemaal nostalgisch van.
1607

Bericht door 1607 »

jumper schreef:is dat door die carboline dat sommige spoorlijnen zo lekker ruiken.

Cfr sporen 5, 6, 7 en verder in Leuven. Op een mooie zomerdag riek ik die geur van die biels en ik word er helemaal nostalgisch van.
een beetje high ook zeker :lol:
dat product is echt een smerige boel ze. misschien eens een gedacht om een bezoek te brengen aan de bielzenfabriek in wondelgem? van boom tot afgewerkte biels. echt de moeite ze. :idea:
Plaats reactie