HLE 2302 schreef:
Feit is dat de vertrekprocedure moet veranderen, maar feit is en blijft ook dat de mensen tot die tijd hun verstand moeten gebruiken en beseffen dat een trein die op vertrekken staat gevaarlijk is / kan zijn, en voor mensen die die gevaren niet inzien heb ik geen begrip voor, sorry.
Ik zal het even anders stellen:
We halen op alle bruggen de railing weg en zetten er een bordje in de plaats dat je minstens 2 m van de rand verwijderd moet blijven.
Als er dan toch iemand afvalt dan is het zijn eigen schuld, de reglementering is toch duidelijk.
Wel dat is net hetzelfde wat men bij de huidige vertrekprocedure doet: de deur staat open, maar volgens het reglement mag je er niet meer in. Die paraplu van de NMBS zal niet eeuwig blijven werken, want als dit soort ongevallen blijven gebeuren, zullen advocaten het op nalatigheid gooien, en vroeg of laat zal een rechter dat volgen.
Dus samenvattend: de vertrekprocedure moet zodanig aangepast worden, dat alle deuren gesloten zijn voor de trein zich in beweging zet.