GEN-treinstellen

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

GEN-treinstellen

Bericht door Shrek »

Foto van onbekende fotograaf:
Bijlagen
onbekend.jpg
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: GEN-treinstellen

Bericht door HLE 2302 »

1 April ? :P
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Stef
Berichten: 1433
Lid geworden op: 28 okt 2009, 13:53
Locatie: FSN

Re: GEN-treinstellen

Bericht door Stef »

HLE 2302 schreef:1 April ? :P
Als het op 31 maart gepost is...
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Beesty
Berichten: 380
Lid geworden op: 13 apr 2006, 21:36

Re: GEN-treinstellen

Bericht door Beesty »

Stef schreef:
HLE 2302 schreef:1 April ? :P
Als het op 31 maart gepost is...
Die man heeft misschien zijn klok een paar uur vooruit gedraaid he zaterdagavond :p
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22553
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: GEN-treinstellen

Bericht door Steven »

waarom zou het niet kunnen? De eerste HLE18 was ook vier maand voor de officiele datum afgewerkt en stond daarmee op innotrans 2008 te pronken.
stefanic
Berichten: 870
Lid geworden op: 09 feb 2007, 09:09
Locatie: Antwerpen

Re: GEN-treinstellen

Bericht door stefanic »

Ik heb de bewuste foto (en andere) ook al de 31e ontvangen en dat betrof al een forward van een forward, naar mijn info te traceren tot bij TSP.
Zie extra foto (rangering op de fabrieksterreinen met V60). Fotograaf onbekend, niet mijn foto dus even een 'copy' erop gezet.
Bijlagen
desiro1.jpg
desiro1.jpg (48.31 KiB) 8363 keer bekeken
spoorwegrealist
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22553
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: GEN-treinstellen

Bericht door Steven »

blijkbaar moet de bestikkering nog gebeuren. Ik merk nergens een logo of andere opschriften.
stefanic
Berichten: 870
Lid geworden op: 09 feb 2007, 09:09
Locatie: Antwerpen

Re: GEN-treinstellen

Bericht door stefanic »

Ik dacht dat na de nodige ophef ivm de aanbesteding Brugge de afwerking mocht doen (als onderaannemer van Siemens?)? Dus ik vermoed dat de belettering ed. in België zal gebeuren... Ook zijn nog 2 ramen per rijtuig afgeplakt. Ik vermoed voor inbouw van een combinatie 'raam+display'?
spoorwegrealist
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22553
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: GEN-treinstellen

Bericht door Steven »

Inderdaad was ik al vergeten die history met Bombardier, goed mogelijk dat interieur en andere afwerking hier zal gebeuren. Dus bestaat de kans dat we geregeld (305 stuks is niet niks) transporten tussen Duitsland en België gaan krijgen met die motorstellen.
Gebruikersavatar
trainfreak
Berichten: 2627
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
Locatie: Wettere

Re: GEN-treinstellen

Bericht door trainfreak »

Steven schreef:Inderdaad was ik al vergeten die history met Bombardier, goed mogelijk dat interieur en andere afwerking hier zal gebeuren. Dus bestaat de kans dat we geregeld (305 stuks is niet niks) transporten tussen Duitsland en België gaan krijgen met die motorstellen.
Hopelijk!
Heeft iemand een idee hoelang het zal duren wanneer er testen zijn voor dit stel, of wanneer het effectief in dienst kan komen.
Stef
Berichten: 1433
Lid geworden op: 28 okt 2009, 13:53
Locatie: FSN

Re: GEN-treinstellen

Bericht door Stef »

Op het eerste zicht op deze foto's lijken mij het niet zo'n mooie bakken...
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
stefanic
Berichten: 870
Lid geworden op: 09 feb 2007, 09:09
Locatie: Antwerpen

Re: GEN-treinstellen

Bericht door stefanic »

voila, met deze heb je alle 4 de foto's gezien. Ik ben persoonlijk aangenaam verast door de look. Ik was er wat bang voor maar het valt toch goed mee.

Met dank aan 'de onbekende fotograaf'!
Bijlagen
desiro3.jpg
desiro2.jpg
desiro2.jpg (45.12 KiB) 8303 keer bekeken
spoorwegrealist
bobke
Berichten: 766
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:55
Locatie: Dudzele

Re: GEN-treinstellen

Bericht door bobke »

Ik vind dat blauw niet echt passen.( niet echt de kleuren van de NMBS trouwens ook) Op schetsen is dat een grijze strook, vond ik wel mooier op het eerste zicht.
dentheo
Berichten: 8181
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: GEN-treinstellen

Bericht door dentheo »

stefanic schreef:Ik dacht dat na de nodige ophef ivm de aanbesteding Brugge de afwerking mocht doen (als onderaannemer van Siemens?)? Dus ik vermoed dat de belettering ed. in België zal gebeuren... Ook zijn nog 2 ramen per rijtuig afgeplakt. Ik vermoed voor inbouw van een combinatie 'raam+display'?

Zou kunnen dat Siemens de prototypes zelf volledig afwerkt en dat Brugge pas mag meespelen in de series.
Laatst gewijzigd door dentheo op 01 apr 2010, 18:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Theo
Groeten vanop de Heide
Dietrich

Re: GEN-treinstellen

Bericht door Dietrich »

bobke schreef:Ik vind dat blauw niet echt passen.( niet echt de kleuren van de NMBS trouwens ook) Op schetsen is dat een grijze strook, vond ik wel mooier op het eerste zicht.
Het enige dat niet veranderd is vergeleken met de schetsen is de witte basiskleur, de rode deuren en het gele kader op het front.

Wat de NMBS hun huiskleuren nu eigenlijk zijn is eigenlijk een goede vraag... Klassiekjes krijgen een blauw/rode band onderaan, MS96/I11/MW41 heeft enkel blauw en zwarte omlijsting van de ramen, M6 heeft een grijze omlijsting van de ramen, ... Nu gaan ze blijkbaar iets meer de I11-toer op.
Plaats reactie