Grote problemen op Brussel-Denderleeuw

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
groentje
Berichten: 7301
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Grote problemen op Brussel-Denderleeuw

Bericht door groentje »

Voila. Voor de mensen die nog niet op de hoogte waren, de bovenleiding heeft het zondag opgegeven, en maandag opnieuw. Vandaag pas hersteld.
Gevolg: een paar honderd mensen die soms wel 3 uur in een niet langer gekoelde trein zaten, en veel negatieve reclame voor de NMBS.

Neh.
Goya

Re: Grote problemen op Brussel-Denderleeuw

Bericht door Goya »

groentje schreef:Voila. Voor de mensen die nog niet op de hoogte waren, de bovenleiding heeft het zondag opgegeven, en maandag opnieuw. Vandaag pas hersteld.
Kluizenaars in de zaal?
paljas

Bericht door paljas »

Kzal sebiet enkele foto's plaatsen van zondag en dinsdag op L50A. Ik was beide dagen van dienst.
groentje
Berichten: 7301
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Grote problemen op Brussel-Denderleeuw

Bericht door groentje »

Goya schreef:
groentje schreef:Voila. Voor de mensen die nog niet op de hoogte waren, de bovenleiding heeft het zondag opgegeven, en maandag opnieuw. Vandaag pas hersteld.
Kluizenaars in de zaal?
Ahja. Al die mensen zonder internet :P
paljas

Bericht door paljas »

Sorry voor het grote formaat, maar kheb geen goesting om ze te resizen!!

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
paljas

Bericht door paljas »

en hier nog enkele van de dinsdag...
Afbeelding Afbeelding
Greg

Bericht door Greg »

Leuke foto's.
Zo zien we het eens van dichtbij en vanop het dak. :P
Wover

Bericht door Wover »

Inderdaad interessante foto's :)

Die draad was er precies verschrikkelijk aan toe, maar wat ik mij afvraag, als een draad knapt, hoe kan die dan hersteld worden zonder de volledige lengte van de draad te vervangen?
paljas

Bericht door paljas »

Wover schreef:Inderdaad interessante foto's :)

Die draad was er precies verschrikkelijk aan toe, maar wat ik mij afvraag, als een draad knapt, hoe kan die dan hersteld worden zonder de volledige lengte van de draad te vervangen?
Zolang er in de draad geen harde plooi zit kan deze gewoon aan elkaar gezet worden met een klem 6-bouten die men aan de bovenkant van de draad zet. Het stuk dat te erg beschadigd is wordt vervangen door een nieuw stuk. Stukken korter dan 7m worden vervangen door er een recht stuk van 7m tussen te plaatsen. Stukken tot +/- 50m worden vervangen door reservedraad die we altijd bijhebben. Voor langere stukken wordt er afgerold van een bobijn die we normaal gezien altijd in stock hebben. Het is altijd een groot werk om de boel eerst op te schonen en dan een overzicht te krijgen van hoe we het gaan oplossen.
Wover

Bericht door Wover »

Op een ander forum postte trainspotterke het volgende:

http://bfoto.be/forum/viewtopic.php?t=2 ... c&start=29

Ik neem aan dat u zich wel door sommige reacties aangesproken voelt, misschien kan u een soort van "recht van antwoord" naar die krant sturen?

Met al die zagende reizigers altijd :P
paljas

Bericht door paljas »

@ Wover:

Ge kon het niet beter verwoord hebben. Kheb mijn reactie er al gegeven.
Ach ja, er zullen altijd wel van die verdwaalde onwetende zielen zijn....
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

wa is er eigelijk precies gebeurd? ik zie daar ne grote knoop koperdraad op de foto maar hoe is die daar gekomen? :P
Wover

Bericht door Wover »

gewoon door de panto een kilometer meegerukt ofzo, dus ook alles waarmee de bovenleiding opgehangen wordt...?
paljas

Bericht door paljas »

Volgens mijn 'deskundige' ervaring:

Bij hoge temperaturen zetten alle metalen een groot deel uit. Dit kan gaan tot ruwgeschat 1m/km. De rijdaad blijft altijd op dezelfde trekspanning hangen doordat deze geregeld wordt door de spantoestellen. Maar de hulpdrager en hoofddrager zijn niet geregeld en daardoor zakt de ganse boveleiding een beetje waardoor alle minder stabiel hangt. Op zich geen probleem, maar indien er een goed uitgesleten panto onder passeert kan het zijn dat die al eens een pendule of klem aantikt waardoor er een beschadiging komt aan de panto of bovenleiding. Hierdoor kan op diezelfde plaats nog een panto beschadigd geraken en/of de bovenleiding ook meer beschadigd raken. De panto kan dan ook verdererop ook nog beschadigingen veroorzaken totdat uiteindelijk de panto blijft hangen in de bovenleiding. Als we geluk hebben breekt de panto af en is de beschadiging aan de bovenleiding niet al te drastisch. Maar in sommige gevallen, zoals zondag dus waren er 3 panto's in contact met de bovenleiding en kan dus de trein verder rijden totdat al zn panto's kapot zijn. Maar ondertussen heeft die wel al meer dan 1km draad vernield. Die panto wil telkens naar boven duwen, maar als die overgeplooid is, neemt die alles op zn weg mee totdat die afbreekt.
FLV-FGSP
Berichten: 1898
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:36
Locatie: Leuven

Bericht door FLV-FGSP »

paljas schreef:Volgens mijn 'deskundige' ervaring:
Merci voor de uitleg (en voor de foto's!). Klopt het wat de bonden zeggen, nl. dat de bovenleiding minder vaak gecontroleerd wordt dan vroeger?
Plaats reactie