Grote problemen op Brussel-Denderleeuw

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Trainspotterke schreef:Met veel woede heb ik gisteren in HLN de lezersbrieven gelezen!

Allemaal klagen en zagen dat ze er vier uur over gedaan hebben i.p.v. één uur om thuis te geraken, dat het ook altijd iets is met de NMBS, dat de organisatie op niks trok, ...

Moest ik op die trein gezeten hebben en er reizigers moesten beginnen klagen zijn, zou ik gezegd hebben dat ze moeten zwijgen omdat ze niet weten waarover ze spreken.

Als de motor van de auto in de winter na een stevige vriesnacht niet wil starten, dan gaat men toch ook de kranten niet volklagen!
Als een motor eens niet wil starten, waarom zou een bovenleiding dan ook niet eens mogen knappen?!

Enkele reacties van lezers:

Quote:
Als de NMBS systematisch het "preventieve" onderhoud aan de bovenleidingen blijft beschouwen als een overbodige extra kost, zullen problemen zich blijven voordoen. Vanaf -5 tot 30 graden.


De bovenleiding op het net van Infrabel wordt minstens één maal per jaar gecontroleerd door de B-telecommeettrein. Treinspotters zullen dit wel kunnen beamen.
Men kan toch moeilijk ieder jaar de bovenleiding gaan vervangen! Meneer weet blijkbaar niet dat praktisch heel het spoorwegnet van wasdraad voorzien is?
De bovenleiding die er hing in Denderleeuw is nog niet zo oud, want de bovenleidingsmasten zijn van het nieuwe type S3, masten die ook op HSL's gebruikt worden.
Nieuwe of oude bovenleiding, ze zijn even gevoelig voor grote temperatuurschommelingen. Aangezien niemand het weer in de hand heeft (Eddy de Mey denkt misschien dat hij dat wel heeft ), kan de reiziger dus op niemand kritiek uiten, dus zegt men dat het allemaal maar de schuld van de NMBS is.


Quote:
Het is dan eens 30 graden, en de installaties zijn er niet op voorzien. Hetzelfde als het een beetje vriest ...


Wanneer er ook maar een beetje sneeuw gevallen is, is de trein wel nog het enige dat normaal rijdt, hé! Auto's en vrachtwagens geraken dan nog maar met moeite een op- of afrit op of af. Autosnelwegverwarming bestaat nog niet, wisselverwarming wel, dus geen wissels die vastzitten!

Quote:
... Waarom geen bussen inleggen?


Ooit al eens van de IC A gehoord meneer?

Quote:
Dat er kabelbreuken van de jongste 2 dagen te wijten zijn aan het toevel slaat nergens op. Of zijn de ingenieurs bij de NMBS dan dermate onbekwaam dat ze geen dikte of sterkte van stroomkabels kunnen berekenen? Hier is slechts één woord voor: onkunde!


Als meneer denkt dat hij het beter kan, dat hij het dan in hun plaats gaat doen. Dan pas zullen we echt NOOIT meer last hebben van bovenleidingsbreuken.
Ik veronderstel niet dat de mannen van Infrabel amateurs zijn.


Quote:
Schande dat er in 2006, na 120 jaar elektrische treinen, nog steeds een bovenleiding nodig is voor de stroomvoorziening. Minimaal moet zo'n moderne trein toch een aggregaat hebben zodat op noodstroom kan worden gereden. Beter is het om de kostbare aanleg van bovenleidingen te vervangen door een veiligere en minder kwetsbare stroomlevering tussen de rails.


Meneer moet geloof ik nog eens zijn geschiedenisboeken nakijken, want naar mijn weten is 1935 nog maar 71 jaar geleden!
Denk je dat een 13 met beschadigde panto's en 12 I11-rijtuigen beladen met 500 reizigers of meer erachter ook maar 20 meter vooruit zou geraken op batterijen?
Waarom denk je dat ze in Groot-Brittannië op spoorlijnen de derde rail voor stroomafname allemaal aan het vervangen zijn door bovenleiding?
Een derde rail mag immers maar met beperkte snelheid gebruikt worden.
En op L50a, waar de snelheid op 160 km/u ligt, zou een derde rail toch niet al te gezond zijn.
Het wrijvingsoppervlak tussen de derde rail en de stroomafnemer is veel groter, dus snellere slijtage van de stroomafnemer.
Aangezien de elektriciteitsleidingen bij bovenleiding in de lucht hangen, is de kans op elektrocutie veel kleiner dan wanneer zo'n leidingen zich op gelijke hoogte als het spoor begeven.
Stel: er komt een trein in nood te staan. Eén van de reizigers doet de noodopening open, denkt dat hij slim is omdat hij niet aan de kant uitstapt waar het andere spoor ligt, maar vergeet dat er aan de andere kant van het treinstel nog een derde rail naast het spoor ligt voorzien van een beetje volt!


Quote:
Twee uur lang vast in een trein zonder airco.


Geen elektriek = geen airco.

Quote:
Waar klagen we nu toch over? We hebben allicht nog altijd het dichtste spoorwegnet van de wereld. Normaal toch dat er eens iets fout kan lopen, zeker bij zo'n hitte. Ik was ook één van de 'slachtoffers', maar ik ben in Blankenberge gewoon een pintje gaan drinken.


Gelukkig bestaan er nog altijd van die mensen die altijd goedgemutst blijven. Zo zouden er meer moeten zijn!
Schrijf dat naar de gazet :!:

En inderdaad, zouden ze het zelf moeten doen, ik denk dat we wat zouden meemaken. Ze kunnen het altijd beter zelf (De beste stuurlui staan aan wal). Ze beseffen niet wat een goed spoorwegennet wij hier hebben. En als men in de file of in panne staat met zijn auto staat de gazet toch ook niet vol met klachten dat de politie niets kan en klachten tegen automerken.

Maar het ergste is nog altijd als er ene voor de trein is gesprongen. Dan is het opeens ook de schuld van de NMBS. Hoe zouden zij dat nu moeten gaan voorkomen?
groentje
Berichten: 7277
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Bericht door groentje »

How, rustig, manne.
Kijk, er zullen altijd mensen die 'kakken' op vanalles en nog wat, op de dienstverlening van de NMBS, de politiek, die speeltuin waar teveel lawaai wordt geproduceerd...
En soms hebben ze ook gelijk. In de politiek zitten inderdaad onbekwame minkukels (naast anderen), de dienstverlening van de NMBS kan inderdaad nog veel beter, en excuseer, maar de temperatuursschommelingen van de voorbije dagen zijn niet zo uitzonderlijk, en de infrastructuur zou er dan ook op voorzien moeten zijn. Ik meen overigens begrepen te hebben, dat het onderhoud inderdaad verminderd is. En dat valt volledig onder de verantwoordelijkheid van Infrabel.
Het mag dan veel beter gaan dan in pakweg Pakistan of Mexico, maar ik aanvaard geen derdewereldkwaliteit in een eerstewereldland.
Je hebt gelijk, dat auto's ook niet zo betrouwbaar zijn. Maar op zich heeft dat geen belang voor de kwaliteit van de spoorwegen.
Overigens, in België is de electrificatie vrij laat begonnen. Reeds eind 1890 waren er lijnen die werden geëlectrificeerd in het buitenland. Ik geef je overigens wel gelijk, dat bovenleiding meer voor- dan nadelen heeft. Dat er geen airco is als er geen bovenleiding meer is, dat hebben 300 mensen aan den lijve ondervonden...
En ik moet je nog een laatste keer gelijk geven, gelukkig zijn er mensen die de boel kunnen relativeren.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

kan zon nieuwe R3-bovenleiding niet beter tegen schade dan de oude soort? :roll:
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

Ik kan je inderdaad ook bijtreden in het feit dat het nog altijd beter kan, maar er kan toch niet gezegd worden dat ons spoorwegnet er slecht aan toe is, zeker als je het vergelijkt met Duitsland!
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Maar deze dagen liepen echter wel in het honderd:

-Bovenleidingsbreuk te Denderleeuw.
-Bovenleidingsbreuk te Blankenberge.
-Bovenleidingsbreuk te Dudzele.
-Persoonsongeluk te Rumbeke.
olivdo

Bericht door olivdo »

Hallo,

Dinsdag nam ik de IC G van Gent naar Brugge om 7u33.
De controleur kondigde bij het vertrek aan dat er behalve in Aalter ook in Beernem en Oostkamp ging gestopt worden.
Ik zag niet veel mensen opstappen dus vroeg ik mij af wat de bedoeling kon zijn?
Was er een P-trein richting Brussel met te veel vertraging niet gestopt en moesten de wachtenden naar Brugge gebracht worden om aldaar een trein naar Gent/Brussel te nemen?

Olivier
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

Alle P-treinen van Brussel naar de kust werden dinsdagavond allemaal afgeschaft! :wink:
paljas

Bericht door paljas »

Jonathan schreef:Maar deze dagen liepen echter wel in het honderd:

-Bovenleidingsbreuk te Denderleeuw.
-Bovenleidingsbreuk te Blankenberge.
-Bovenleidingsbreuk te Dudzele.
-Persoonsongeluk te Rumbeke.
Weet jij eigenlijk wel over wat je praat????
Manneke toch... Je hebt nog nooit een bovenleiding van dichtbij gezien!
dus: STFU!!!!
Wover

Bericht door Wover »

paljas schreef:
Jonathan schreef:Maar deze dagen liepen echter wel in het honderd:

-Bovenleidingsbreuk te Denderleeuw.
-Bovenleidingsbreuk te Blankenberge.
-Bovenleidingsbreuk te Dudzele.
-Persoonsongeluk te Rumbeke.
Weet jij eigenlijk wel over wat je praat????
Manneke toch... Je hebt nog nooit een bovenleiding van dichtbij gezien!
dus: STFU!!!!
Je bent zo geprikkeld precies :P

Hij zegt toch gewoon dat er de laatste dagen een aantal bovenleidingsbreuken zijn geweest, zonder iemand daar verantwoordelijk voor te stellen ofzo ;)
groentje
Berichten: 7277
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Bericht door groentje »

Tja, nacht en weekend worden dan wel extra betaald, na een tijdje word je wel moe en geprikkeld van nachtwerk, hé :wink:
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22510
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

groentje schreef:Tja, nacht en weekend worden dan wel extra betaald, na een tijdje word je wel moe en geprikkeld van nachtwerk, hé :wink:
das ni van geprikkeld zijn door nachtwerk, maar sommige typen er hier op los en denken dan pas na over hun woorden, jonathan heeft dergelijke dingen al meerdere keren bewezen en bij bepaalde mensen stoot je dan al is op de verkeerde teen.
paljas

Bericht door paljas »

Wordt er hier bedoeld dat we ons werk niet goed doen mss? En dat we alles in het honderd laten lopen? Het is ook een kwestie van hoe je zijn commentaar bekijkt.


EDIT: Merci Steven!
Laatst gewijzigd door paljas op 15 jun 2006, 23:24, 1 keer totaal gewijzigd.
groentje
Berichten: 7277
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Bericht door groentje »

Och, het zal wel toeval zijn, dat net nu een aantal problemen met de bovenleiding samenvallen. Maar er zijn dus wel problemen mee geweest, hé. Dus voor een keer geef ik Jonathan (een beetje) gelijk. Slaapwel!
groentje
Berichten: 7277
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Bericht door groentje »

paljas schreef:Wordt er hier bedoeld dat we ons werk niet goed doen mss? En dat we alles in het honderd laten lopen? Het is ook een kwestie van hoe je zijn commentaar bekijkt.


EDIT: Merci Steven!
Net daarom had je wellicht beter zelf ook even tot 10 geteld vooraleer te posten. Wellicht bedoelde Jonathan het ook niet zo negatief als je eerst meende...
Maar het is je vergeven, hoor :wink:
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22510
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

groentje schreef:Och, het zal wel toeval zijn, dat net nu een aantal problemen met de bovenleiding samenvallen. Maar er zijn dus wel problemen mee geweest, hé. Dus voor een keer geef ik Jonathan (een beetje) gelijk. Slaapwel!
wij spreken niet tegen dat er geen probs waren he maar door zo een lijstje in iemand zijn nek te duwen is het precies of je iemand alle zonden van de wereld wil toewijzen, komt niet zo leuk over, dat is wat ik dus ook bedoelde door eerst te schrijven en dan pas na te denken. je kan nu eenmaal iets verwoorden op verschillende manieren. zoals vandaag was er ook een breuk in de draad ter hoogte van gembloux ok het is dan idd een brutte pechweek voor het spoor. maar door alle pech op een lijstje te zetten is het alsof er effectief niks goed meer gebeurd.
willen we hier tegenover is de lijst der verkeersproblemen zetten die ik deze week gehoord heb, ik kan u beloven da die deze week zo mogelijk nog erger en langer is als deze van het spoor, maar die word door iedereen gewoon als normaal beschouwd ook al zit men drie uu heen en drie uur terug in een file. snappen wie kan
Plaats reactie