Zambiaan is kampioen in het zwartrijden

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Patrick
Berichten: 2289
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:42
Locatie: FI (= Ieper)

Zambiaan is kampioen in het zwartrijden

Bericht door Patrick »

di 13/06/06 - Een Zambiaan uit Koksijde moet vijf weken de cel in omdat hij twaalf keer de trein nam zonder een ticket te kopen.
De man moet ook een boete betalen van bijna 4.000 euro en de NMBS krijgt een schadevergoeding van 2.500 euro.

De procureur zegt dat de man de kampioen in het zwartrijden in tweede klasse is.

Binnenkort moet de Zambiaan namelijk nog eens voor de rechter komen voor 33 andere gevallen van zwartrijden.

Bron: http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_mast ... ndex.shtml

:arrow: Geen opmerkingen maken over het verband ‘zwartrijden’ en de huidskleur hé :wink:
prahsharp
Berichten: 182
Lid geworden op: 31 jan 2006, 23:06

Bericht door prahsharp »

Tss ..... wie niet horen wil moet voelen .....
Wover

Bericht door Wover »

Goed zo, een voorbeeld stellen aan de zwartrijders :)
Jean

Bericht door Jean »

Wover schreef:Goed zo, een voorbeeld stellen aan de zwartrijders :)

Kampioen zwartrijden al 268 keer betrapt

Een 30-jarige Zambiaan die in Koksijde verblijft, is door de politierechtbank van Veurne opnieuw veroordeeld tot twee keer 14 dagen cel en twee maal een boete van 1.100 euro wegens twee feiten van zwartrijden met de trein van Oostende naar Brussel.

De politierechter rekende ondertussen uit dat de man al zeker 268 keer betrapt werd op zwartrijden.

De Veurnse procureur Wilfried Vandenbussche riep de man enige tijd terug al uit tot de kampioen zwartrijden in tweede klasse.

"Als hij zo verder doet, raakt hij zeker in het Guinness Book of Records", vulde procureur Vandenbussche aan.
bron : http://www.gva.be/nieuws/in_de_rand/def ... 83E2F5F7B0
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Bericht door Accelerat »

Heeft iemand het Guinnes 2007 boek thuis liggen? :P
Ik zou het niet graag nadoen....
MaiKeg

Bericht door MaiKeg »

Wie weet komt hij er zelfs goedkoper vanaf met zijn boete dan dat hij 268 keer een ticket zou gekocht hebben... :lol:

Nuja, toch iemand waar er een vijs loszit ofzo, vrees ik.
Gebruikersavatar
JC
Berichten: 80
Lid geworden op: 09 nov 2006, 10:55
Locatie: Mechelen

Bericht door JC »

De pakkans op kleinere ritten is dan ook relatief laag. Ik heb het mensen al horen zeggen dat ze opstappen zo ver mogelijk van de treinbegeleider en dan hopen dat in de drukte de treinbegeleider niet tot bij hun geraakt.

Het komt mij soms voor dat ik in de spits Mechelen - Gent - Mechelen kan doen zonder éénmaal gecontroleerd te worden. Dit is geen verwijt aan de treinbegeleiders, zij controleren er zo veel ze maar kunnen (of misschien krijgen ze me niet wakker 's avonds :D ). Misschien wat meer anonieme controleurs in de treinen zetten. Vroeger (eind jaren '90) zag ik die regelmatig op de lijn Brussel - Antwerpen. Ik spoor nu al een halfjaar naar Gent en heb ze nog niet gezien.
nicken

Bericht door nicken »

JC schreef:De pakkans op kleinere ritten is dan ook relatief laag. Ik heb het mensen al horen zeggen dat ze opstappen zo ver mogelijk van de treinbegeleider en dan hopen dat in de drukte de treinbegeleider niet tot bij hun geraakt.

Het komt mij soms voor dat ik in de spits Mechelen - Gent - Mechelen kan doen zonder éénmaal gecontroleerd te worden. Dit is geen verwijt aan de treinbegeleiders, zij controleren er zo veel ze maar kunnen (of misschien krijgen ze me niet wakker 's avonds :D ). Misschien wat meer anonieme controleurs in de treinen zetten. Vroeger (eind jaren '90) zag ik die regelmatig op de lijn Brussel - Antwerpen. Ik spoor nu al een halfjaar naar Gent en heb ze nog niet gezien.
Mensen uit de eigen regios,in hun eigen regio zoveel mogelijk aan het werk zetten,en niet walen en zo verder,er zijn dringend kosten aan het spoor,mensen uit regio kortrijk die naar brussel moeten om te werken,en mensen uit het binnenland aan de kuststreek,kan niet en nooit goed draaien,iedereen zijn juiste job,en z'n juiste plaats om te werken,enkel dan kan men ze op een normale manier productief en flexibel maken,zoniet mezerie geganrandeerd,zoals nu het geval is aan het spoor,met uitzondering van mensen die 9 to 5 aan de bureau werken in brussel uiteraard,heb het over mensen op het terrein
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Bericht door Asterix »

Enkele tips voor het zwartrijden:

-Steeds zo ver mogelijk van de controleur opstappen
-Bij gekoppelde stellen steeds opstappen in het gedeelte waar geen controleur zit. Dan zit je de hele rit safe (vb. IR Leuven-A'pen, gratis bollen tot in Mechelen)
-Als je dan toch die vrolijkaard ziet afkomen: er zelf op afstappen en zeggen dat je in het laatste gepasseerde station bent opgestapt en dat je hem aan het zoeken was voor een ticket te kopen. Alsook dat het loket daar gesloten was of er een hele rij stond aan te schuiven blablabla....

:twisted: :twisted: :twisted:
nicken

Bericht door nicken »

Jeroen schreef:Enkele tips voor het zwartrijden:

-Steeds zo ver mogelijk van de controleur opstappen
-Bij gekoppelde stellen steeds opstappen in het gedeelte waar geen controleur zit. Dan zit je de hele rit safe (vb. IR Leuven-A'pen, gratis bollen tot in Mechelen)
-Als je dan toch die vrolijkaard ziet afkomen: er zelf op afstappen en zeggen dat je in het laatste gepasseerde station bent opgestapt en dat je hem aan het zoeken was voor een ticket te kopen. Alsook dat het loket daar gesloten was of er een hele rij stond aan te schuiven blablabla....

:twisted: :twisted: :twisted:
Afbeelding Afbeelding
Hobbes
Berichten: 747
Lid geworden op: 30 mei 2006, 18:08
Locatie: Hemiksem

Bericht door Hobbes »

Maar dan ook niet komen zagen als ge eens de verkeerde tegenkomt en een boete aan uw been hebt he...
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2066
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Bericht door Dieselfreak »

Als het een op de zoveel keer mis gaat kom je makkelijk goedkoper uit dan als je steeds een ticket koopt.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Bericht door Accelerat »

In Antwerpen ist op den tram altijd afwachten, ik ben een keer zomaar controle mannekes tegen gekomen bij het afstappen, dus altijd opgepast!
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Bericht door Asterix »

Hobbes schreef:Maar dan ook niet komen zagen als ge eens de verkeerde tegenkomt en een boete aan uw been hebt he...
Absoluut, maar dat komt nog altijd goedkoper uit.

Ik vind dat men trouwens het principe zou moeten invoeren dat wie al staand zijn reis moet doorlopen maar de helft zou moeten betalen dan wie zitplaats heeft. En dat betalende mensen voorrang hebben op die 101 groepen sociaal zwakkeren die gratis rijden.

Just my two cents....
AM80
Berichten: 134
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:09
Locatie: Oostende

Bericht door AM80 »

Als men de trein neemt, betaalt men daarvoor, zo simpel is dat.

Wat mij betreft zouden de boetes voor zwartrijden een flink stuk hoger mogen liggen, zodat ze echt een afschrikkend effect hebben.

Eerste keer : 250€
Tweede keer : 600€
Derde keer : 1500€ + gerechtelijke vervolging

Waanzinnig hoog? nee hoor, want elke zwartrijder zorgt ervoor dat de eerlijke, betalende treinreiziger bedrogen uitkomt.

Daar komt nog bij, als je de lage tarieven voor treinreizen in Belgie in acht neemty dat die echt niet de moeiete zijn om een boete te riskeren, want geef toe Belgie is niet echt een duur treinlandje :p

Trouwens, tips geven voor zwartrijden op een forum vind ik niet echt getuigen van gezond verstand, doch dit terzijde.

Toch iedereen een prettige kerst toegewenst.
Langzaam maar zeker, maar zeker langzaam Afbeelding
Plaats reactie