MIVB-reiziger schreef:Breaks zijn er volgens mij helemaal niet meer op de IR-i... noch worden de M6-stammen tijdens de week overdag gebruikt voor een heen-en-terugrit Mechelen - De Panne, wat qua dienstregeling prima zou kunnen sinds hij naar Mechelen gaat (maar misschien niet met alle 10 rijtuigen). Niet meer na de verlenging naar Antwerpen trouwens, dan wordt de tijd opnieuw te krap.
Het is al een tijdje geleden dat ik in De Panne was, maar zeker in augustus reden die M6 overdag een heen- en terugrit.
Die komen (of kwamen) aan om 11u en 12u in De Panne en vertrekken er om 13u en 14u.
Merijn schreef:
Het is al een tijdje geleden dat ik in De Panne was, maar zeker in augustus reden die M6 overdag een heen- en terugrit.
Die komen (of kwamen) aan om 11u en 12u in De Panne en vertrekken er om 13u en 14u.
Is dit veranderd tussenin?
Inderdaad:
IR 3612 - De Panne 12:55 * Mechelen 15:17
IR 3613 - De Panne 13:55 * Mechelen 16:18
Dan zijn 5 andere M6 + HLE27 aangekoppeld om de piek uur treinen te doen:
IR 3638 - Mechelen 15:27 * De Panne 18:10 voor een deel en P8015 naar Kortrijk 17:16
IR 3639 - Mechelen 16:27 * De Panne 19:10 voor een deel en P8016 naar Kortrijk 18:16
O, dan is het weer zoals in het begin. Volgens mij is er een hele tijd geweest dat die M6 overdag in Mechelen bleven staan wegens koppelingsproblemen e.d.
Enig idee wat er trouwens met de M6-stammen zal gebeuren als de IR-i straks naar Antwerpen gaat? De eerste M6-stam zou perfect een heen-en-terugrit kunnen doen om dan 's avonds de tweede te verzekeren (3605-3632-3612-3639) terwijl de andere in Antwerpen blijft staan (of eventueel even op een andere relatie rijdt zoals de IR naar Turnhout), maar of ze dat zullen doen?
MIVB-reiziger schreef:O, dan is het weer zoals in het begin. Volgens mij is er een hele tijd geweest dat die M6 overdag in Mechelen bleven staan wegens koppelingsproblemen e.d.
Dat kan bijna niet, in Mechelen is geen plaats om een lange trein te stallen. Enkel een break of 2 klassiekjes op het opstalespoor langs L27 richting Antwerpen, maar daar geraak je niet vanuit de luchthaven.
MIVB-reiziger schreef:O, dan is het weer zoals in het begin. Volgens mij is er een hele tijd geweest dat die M6 overdag in Mechelen bleven staan wegens koppelingsproblemen e.d.
Dat kan bijna niet, in Mechelen is geen plaats om een lange trein te stallen. Enkel een break of 2 klassiekjes op het opstalespoor langs L27 richting Antwerpen, maar daar geraak je niet vanuit de luchthaven.
Niet in Mechelen station maar doorschuiven tot in Muizen kan weer wel.
MIVB-reiziger schreef:O, dan is het weer zoals in het begin. Volgens mij is er een hele tijd geweest dat die M6 overdag in Mechelen bleven staan wegens koppelingsproblemen e.d.
Dat kan bijna niet, in Mechelen is geen plaats om een lange trein te stallen. Enkel een break of 2 klassiekjes op het opstalespoor langs L27 richting Antwerpen, maar daar geraak je niet vanuit de luchthaven.
Niet in Mechelen station maar doorschuiven tot in Muizen kan weer wel.
De extra stammen rijden naar Schaarbeek om te wachten.
MIVB-reiziger schreef:O, dan is het weer zoals in het begin. Volgens mij is er een hele tijd geweest dat die M6 overdag in Mechelen bleven staan wegens koppelingsproblemen e.d.
Dat kan bijna niet, in Mechelen is geen plaats om een lange trein te stallen. Enkel een break of 2 klassiekjes op het opstalespoor langs L27 richting Antwerpen, maar daar geraak je niet vanuit de luchthaven.
Niet in Mechelen station maar doorschuiven tot in Muizen kan weer wel.
Komt die trein "beneden" in Mechelen ? Dan mag dat geen probleem zijn .
Volgens mijn recentste notities:
3604, 3607, 3609, 3612, 3613, 3615, 3617, 3627, 3629, 3632, 3633, 3635, 3637 en 3641.
Groeten,
Hallo
Zijn deze treinen (die naar/uit De Panne komen) nog met MR96 gedaan?
En welke treinen op de IC Tongeren-Knokke/Blankenberge rijden nog met MR96 ?
Ik heb deze lijst uit enkele jaren geleden: 1508, 1512, 1514, 1517, 1531, 1533, 1536, 1540. Is het nog geldig?
Alvast bedankt
Gr
Marcad
Sinds 11/9 rijden 1527-1508 en 1536-1517 met M6 i.p.v. MS96. Over de andere heb ik geen idee.
MIVB-reiziger schreef:O, dan is het weer zoals in het begin. Volgens mij is er een hele tijd geweest dat die M6 overdag in Mechelen bleven staan wegens koppelingsproblemen e.d.
Dat kan bijna niet, in Mechelen is geen plaats om een lange trein te stallen. Enkel een break of 2 klassiekjes op het opstalespoor langs L27 richting Antwerpen, maar daar geraak je niet vanuit de luchthaven.
Niet in Mechelen station maar doorschuiven tot in Muizen kan weer wel.
Ook dat gaat niet, vanuit de luchthaven geraak je enkel op perron 7-8-9-10 en die hebben geen verbinding met L53. Mechelen is eigenlijk een rotslecht station om een verbinding te laten beginnen of eindigen
De 3619 werd ook vandaag gedaan door een Break. De 396 was van dienst. De TBG van de depot van Gent die Nederlands, Frans, Duits, Engels, Italiaans en waarschijnlijk nog meer talen spreekt was ook van dienst. Het is ook die, die zoals één die voor de mannen is door de micro spreekt.
Retard schreef:De 3619 werd ook vandaag gedaan door een Break. De 396 was van dienst. De TBG van de depot van Gent die Nederlands, Frans, Duits, Engels, Italiaans en waarschijnlijk nog meer talen spreekt was ook van dienst. Het is ook die, die zoals één die voor de mannen is door de micro spreekt.
Jammer dat ik die TBG nog niet op Gent-Eeklo ben tegengekomen. Het zou wat zijn een omroeping in het italiaans
Ik vraag me dan toch af waar die Break op de 3619 in het weekend vandaan komt... want tijdens m'n laatste observatie heb ik gezien dat de beide voorgaande ritten die erop aansluiten (de 3613 en 3639) met 1 MS96 geëxploiteerd worden. Die moet er dan dus om 19 u in De Panne uitgehaald worden en vervangen door een MS80 om een klein uurtje later te vertrekken.
Heeft iemand toevallig een totaaloverzicht van het materieelinzet op de IR-i? Met alle vervangingen die blijkbaar plaatsvinden in de loop van de dag (MS96 => Break, 27+5M6 => 18+8M6) is het erg moeilijk om het volledige schema te schetsen aan de hand van een paar observaties...
Wat er ook van zij, de IR-i is zeker in het weekend een van de meest gevarieerde verbindingen: je kunt er MS80, MS96, 27+5M6 én 18+8M6 tegenkomen. Een enorm verschil met de monotonie van de MS80 die er tot een paar jaar geleden was. Anderzijds ook wel lekker coherent: de ene rit met een enkele MS96 (twee rijtuigen tweede klas), de volgende rit met 8 M6 (zeven dubbeldekkers tweede klas, dus equivalent van een twaalftal enkeldeks... meer capaciteit dan de IC-A ).
MIVB-reiziger schreef:Ik vraag me dan toch af waar die Break op de 3619 in het weekend vandaan komt... want tijdens m'n laatste observatie heb ik gezien dat de beide voorgaande ritten die erop aansluiten (de 3613 en 3639) met 1 MS96 geëxploiteerd worden. Die moet er dan dus om 19 u in De Panne uitgehaald worden en vervangen door een MS80 om een klein uurtje later te vertrekken.
Heeft iemand toevallig een totaaloverzicht van het materieelinzet op de IR-i? Met alle vervangingen die blijkbaar plaatsvinden in de loop van de dag (MS96 => Break, 27+5M6 => 18+8M6) is het erg moeilijk om het volledige schema te schetsen aan de hand van een paar observaties...
Wat er ook van zij, de IR-i is zeker in het weekend een van de meest gevarieerde verbindingen: je kunt er MS80, MS96, 27+5M6 én 18+8M6 tegenkomen. Een enorm verschil met de monotonie van de MS80 die er tot een paar jaar geleden was. Anderzijds ook wel lekker coherent: de ene rit met een enkele MS96 (twee rijtuigen tweede klas), de volgende rit met 8 M6 (zeven dubbeldekkers tweede klas, dus equivalent van een twaalftal enkeldeks... meer capaciteit dan de IC-A ).
En dan is nog juist de laatste trein met M6, terwijl ze op een andere opgepropt zitten in een 96. De zondag is de 3619 trouwens meestal een 96 (observaties van in juli en augustus, ik ben dit niet zeker!), want ik heb toen de 391 ééns die trein deed op zaterdag, die zondag zien rusten in de bundel van Gent-Sint-Pieters. Misschien dat ze daar nog één Break nodig hebben, en om een losse rit te vermijden deze meegeven met de treindienst die toch einigt in Gent (getuige de TBG die zoveel talen spreekt).
En de 'monotome' Breaks op de IR i, vond ik helemaal niet zo monotoon. De AM96 moet al 160 km/h rijden om het een beetje plezant te maken.