Naar Hasselt!Beesty schreef:Vandaag een ram M5 stellen met 21/27 achteraan zien passeren te Oostende.
Waarschijnlijk ook toeristentrein?
Toeristentreinen
Ik heb in ieder geval nog geen M5 zien staan in Oostende. Ook naar Genk waren het vandaag I10'en. Ik hoop dat die toeristentreinen ook eens met M5'en worden gedaan. Dan geraak ik daar eindelijk eens op.SIMPY.be schreef:Naar Hasselt!Beesty schreef:Vandaag een ram M5 stellen met 21/27 achteraan zien passeren te Oostende.
Waarschijnlijk ook toeristentrein?
Zeg, maar sommige van die ICT rijden echt leeg rond. De 6851 het ik bijvoorbeeld nog nooit vol genoeg zien zitten voor 9 I10 rijtuigen. Een Break was daar meer dan genoeg geweest. Hetzelfde voor die Oostende-Charleroi-Sud? Wat doen die M6'ssen daar? 6 M4 waren genoeg geweest, en in het terugkeren in de week zijn die 2 Klassiekskes genoeg. Hoe komt het nu eigenlijk dat iedereen op die IC E en IC A wil? Daar staan ze in een blikje opgepropt en al die ICT rijden halfvol of zelfs leeg.
En dan nog de onderbezette EXT's. De EXT die werd gereden met Varkensneuzen en die van Antwerpen kwam, zat ook altijd bijna leeg. Ze zijn wel goed, maar niemand neemt ze. Zelfde geval als die dat gereden werd met de I11+13. Al dat personeel moeten ze oproepen voor een paar man die er maar opzit. Die EXT die ze doen met het materieel van de 8003 in mei en juni (uitgenomen de 16 mag niet mee) is ook onderbezet. Die dat daar Blankenberge-Brugge deed met 4 Klassiekskes, awel 1 Klassiekske was meer dan genoeg, maar moeten ze daarvoor een EXT inleggen en het personeel en materieel vrijmaken?
En dan nog de onderbezette EXT's. De EXT die werd gereden met Varkensneuzen en die van Antwerpen kwam, zat ook altijd bijna leeg. Ze zijn wel goed, maar niemand neemt ze. Zelfde geval als die dat gereden werd met de I11+13. Al dat personeel moeten ze oproepen voor een paar man die er maar opzit. Die EXT die ze doen met het materieel van de 8003 in mei en juni (uitgenomen de 16 mag niet mee) is ook onderbezet. Die dat daar Blankenberge-Brugge deed met 4 Klassiekskes, awel 1 Klassiekske was meer dan genoeg, maar moeten ze daarvoor een EXT inleggen en het personeel en materieel vrijmaken?
jonathan dat is nu juist de moeilijkheid, het juist inschatten van wie welke trein gaat nemen, dat kan niemand. Op het moment dat ze dat materieel niet zouden inzetten roept iedereen moord en brand dat erni genoeg treinen waren, nu kan de spoorweg voldoende argumenten aanbrengen dat het wel zo is. Het is enkel de domme massa die massaal op een trein stapt die ze kennen omdat die toch elk uur komt
Ja, ze informeren zich inderdaad te weinig.Steven schreef:Jonathan dat is nu juist de moeilijkheid, het juist inschatten van wie welke trein gaat nemen, dat kan niemand. Op het moment dat ze dat materieel niet zouden inzetten roept iedereen moord en brand dat erni genoeg treinen waren, nu kan de spoorweg voldoende argumenten aanbrengen dat het wel zo is. Het is enkel de domme massa die massaal op een trein stapt die ze kennen omdat die toch elk uur komt
Neem nu iemand, staat op zaterdag 01/07/06 in Brugge en moet naar Hasselt. Wat doen die, hij neemt de IC E. Wat dan dom is, want met de ICT 6851 die over Mechelen en Aarschot gaan, doen 11 minuten minder over het traject naar Hasselt. Als je dan nog eens die volle IC E daar ziet staan tegenover die lege 6851.