Toeristentreinen

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
SIMPY.be

Bericht door SIMPY.be »

Beesty schreef:Vandaag een ram M5 stellen met 21/27 achteraan zien passeren te Oostende.
Waarschijnlijk ook toeristentrein? :)
Naar Hasselt!
Jonathan

Bericht door Jonathan »

SIMPY.be schreef:
Beesty schreef:Vandaag een ram M5 stellen met 21/27 achteraan zien passeren te Oostende.
Waarschijnlijk ook toeristentrein? :)
Naar Hasselt!
Ik heb in ieder geval nog geen M5 zien staan in Oostende. Ook naar Genk waren het vandaag I10'en. Ik hoop dat die toeristentreinen ook eens met M5'en worden gedaan. Dan geraak ik daar eindelijk eens op.
260689
Berichten: 3349
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Bericht door 260689 »

Die M5en worden na aankomst te FSD terug gereden naar Vorst rijtuigen
Kris

Bericht door Kris »

Beesty schreef:Vandaag een ram M5 stellen met 21/27 achteraan zien passeren te Oostende.
Waarschijnlijk ook toeristentrein? :)
Dit is een verlenging van P7364, dus Hasselt-Brussel(-Oostende)
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Vandaag ook M5'n gezien als EXT. Ze zaten op EXT 18801. Deze vertrekt in Brugge om 10:03 en komt 13 minuten later aan in het station van Oostende. Hierdoor vertrekt IC A 530 om 10:06 in Brugge en niet om 10:05, zoals normaal.
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

10 maanden per jaar komen M5-rijtuigen zelfs heel West-Vlaanderen niet binnen! :wink:

Hetzelfde geldt voor duikbrillen en varkensneuzen! :P
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5287
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Bericht door overweg13 »

Trainspotterke schreef:10 maanden per jaar komen M5-rijtuigen zelfs heel West-Vlaanderen niet binnen! :wink:

Hetzelfde geldt voor duikbrillen en varkensneuzen! :P
Is er geen P-trein met M5 van Schaarbeek naar Kortrijk?
Met vriendelijke groet

overweg13
groentje
Berichten: 7286
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Bericht door groentje »

Via lijn 89, meen ik.
OO-MSS

Bericht door OO-MSS »

overweg13 schreef:
Trainspotterke schreef:10 maanden per jaar komen M5-rijtuigen zelfs heel West-Vlaanderen niet binnen! :wink:

Hetzelfde geldt voor duikbrillen en varkensneuzen! :P
Is er geen P-trein met M5 van Schaarbeek naar Kortrijk?

Ja, inderdaad dat gaat over de P 8905 en de P 7906
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Trainspotterke schreef:10 maanden per jaar komen M5-rijtuigen zelfs heel West-Vlaanderen niet binnen! :wink:

Hetzelfde geldt voor duikbrillen en varkensneuzen! :P
Spijtig, spijtig. Ook van de weinige breaks in het noorden van West-Vlaanderen.
5941

Bericht door 5941 »

gisteren naar ( ik woon 500 m station en de lijn loop bijna vlak naast het huis) turnhout station de 2240 met M4 en wordt pas maandag kop gemaakt :evil: hij staat nu 2 dagen in de bundel :P
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Zeg, maar sommige van die ICT rijden echt leeg rond. De 6851 het ik bijvoorbeeld nog nooit vol genoeg zien zitten voor 9 I10 rijtuigen. Een Break was daar meer dan genoeg geweest. Hetzelfde voor die Oostende-Charleroi-Sud? Wat doen die M6'ssen daar? 6 M4 waren genoeg geweest, en in het terugkeren in de week zijn die 2 Klassiekskes genoeg. Hoe komt het nu eigenlijk dat iedereen op die IC E en IC A wil? Daar staan ze in een blikje opgepropt en al die ICT rijden halfvol of zelfs leeg.

En dan nog de onderbezette EXT's. De EXT die werd gereden met Varkensneuzen en die van Antwerpen kwam, zat ook altijd bijna leeg. Ze zijn wel goed, maar niemand neemt ze. Zelfde geval als die dat gereden werd met de I11+13. Al dat personeel moeten ze oproepen voor een paar man die er maar opzit. Die EXT die ze doen met het materieel van de 8003 in mei en juni (uitgenomen de 16 mag niet mee) is ook onderbezet. Die dat daar Blankenberge-Brugge deed met 4 Klassiekskes, awel 1 Klassiekske was meer dan genoeg, maar moeten ze daarvoor een EXT inleggen en het personeel en materieel vrijmaken?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22527
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

jonathan dat is nu juist de moeilijkheid, het juist inschatten van wie welke trein gaat nemen, dat kan niemand. Op het moment dat ze dat materieel niet zouden inzetten roept iedereen moord en brand dat erni genoeg treinen waren, nu kan de spoorweg voldoende argumenten aanbrengen dat het wel zo is. Het is enkel de domme massa die massaal op een trein stapt die ze kennen omdat die toch elk uur komt
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Steven schreef:Jonathan dat is nu juist de moeilijkheid, het juist inschatten van wie welke trein gaat nemen, dat kan niemand. Op het moment dat ze dat materieel niet zouden inzetten roept iedereen moord en brand dat erni genoeg treinen waren, nu kan de spoorweg voldoende argumenten aanbrengen dat het wel zo is. Het is enkel de domme massa die massaal op een trein stapt die ze kennen omdat die toch elk uur komt
Ja, ze informeren zich inderdaad te weinig.
Neem nu iemand, staat op zaterdag 01/07/06 in Brugge en moet naar Hasselt. Wat doen die, hij neemt de IC E. Wat dan dom is, want met de ICT 6851 die over Mechelen en Aarschot gaan, doen 11 minuten minder over het traject naar Hasselt. Als je dan nog eens die volle IC E daar ziet staan tegenover die lege 6851.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22527
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

tja da probleem zal altijd blijven die enkele slimmerikken prijzen zich dan god de vader omdat ze ruim voldoende plaats hebben op die extra trein :-)
Plaats reactie