Toen ik vorig weekend voorbij Leuven kwam, stond een lange goederentrein (2x13 + Fals) in de bundel Leuven. De voorkant van de trein stond tot aan het uitrijsein (richting Aarschot), eigenlijk de verst mogelijke positie.
Door de lengte van de trein stonden de laatste wagens in de zuidelijke wisselstraat. Daarmee wordt dan eigenlijk die volledige bundel versperd.
Ik dacht dat dit niet toegelaten was. Of is dat dagelijkse praktijk?
Lange trein in bundel Leuven
Re: Lange trein in bundel Leuven
Het lijkt mij niet de bedoeling, maar er wordt wel eens een foutje gemaakt bij het toebedelen van de sporen.
Lengte verkeerd opgegeven of begrepen.
Hij zal wel voorrang hebben gekregen om te vertrekken, om de bundel te deblokkeren ...
Lengte verkeerd opgegeven of begrepen.
Hij zal wel voorrang hebben gekregen om te vertrekken, om de bundel te deblokkeren ...
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Lange trein in bundel Leuven
Zal vermoedlijk de 'dubbele Creutzwald' geweest zijn. Trein vertrekt te Anwerpen Zandvliet en gaat tot in Creutzwald maar in Leuven kapt men de trein in 2 delen omdat die anders te zwaar is (+3000T) om richting Namen/Bertrix te rijden.