Zwaarste Cargo ?

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
dentheo
Berichten: 8170
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Zwaarste Cargo ?

Bericht door dentheo »

Uit engelse publicatie
Few trains in Belgium are pulled with two Bombardier Traxx locos series 28. One of them is the ore train from the Antwerp Barbour (Zandvliet) to Dillingen
(Mannheim, Germany). The train has 40 wagons and weighs nearly 4000 tons, a piece of cake for these powerful Traxx locomotives.
Is dat onze zwaarste Cargo ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Zwaarste Cargo ?

Bericht door Steven »

dat zou veruit de zwaarste moeten zijn ja.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Zwaarste Cargo ?

Bericht door Shrek »

Is de kolentrein Zandvliet-Leuven (en daarna verder richting frankrijk) ook niet iets van een 4000t?
Speedy
Berichten: 321
Lid geworden op: 01 feb 2006, 00:11
Locatie: FR

Re: Zwaarste Cargo ?

Bericht door Speedy »

dentheo schreef:Uit engelse publicatie
Few trains in Belgium are pulled with two Bombardier Traxx locos series 28. One of them is the ore train from the Antwerp Barbour (Zandvliet) to Dillingen
(Mannheim, Germany). The train has 40 wagons and weighs nearly 4000 tons, a piece of cake for these powerful Traxx locomotives.
Is dat onze zwaarste Cargo ?
De 'Mannheim' zit meestal rond de 3600T. Voor de loc's is dit inderdaad geen probleem. Wel is het opletten met de spanning op de bovenleiding op L24....
dentheo
Berichten: 8170
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Zwaarste Cargo ?

Bericht door dentheo »

Ik neem aan dat bij het starten de traxx weet dat ze met twee zijn ?
En automatisch beperkte trekkracht om de koppeling te sparen ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Zwaarste Cargo ?

Bericht door Shrek »

Speedy schreef: De 'Mannheim' zit meestal rond de 3600T. Voor de loc's is dit inderdaad geen probleem. Wel is het opletten met de spanning op de bovenleiding op L24....
Het 3000v gedeelte of het 15kv gedeelte? Voor het 15kV stuk is er geen nieuw onderstation gebouwd, men is er dus vanuit gegaan dat het bestaande onderstation van aken genoeg vermogen levert om alle treinen tot op het viaduct te kunnen laten rijden.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Zwaarste Cargo ?

Bericht door Steven »

Vooral dan het 3000v gedeelte. Omdat dit gevoeliger is voor vermogenverlies. 200V spanningsval bij 3000V is veel erger dan hetzelfde bij 15000V.
Jethro

Re: Zwaarste Cargo ?

Bericht door Jethro »

Speedy schreef:
dentheo schreef:Uit engelse publicatie
Few trains in Belgium are pulled with two Bombardier Traxx locos series 28. One of them is the ore train from the Antwerp Barbour (Zandvliet) to Dillingen
(Mannheim, Germany). The train has 40 wagons and weighs nearly 4000 tons, a piece of cake for these powerful Traxx locomotives.
Is dat onze zwaarste Cargo ?
De 'Mannheim' zit meestal rond de 3600T. Voor de loc's is dit inderdaad geen probleem. Wel is het opletten met de spanning op de bovenleiding op L24....
Dit is dan ook logisch te verklaren, daar de maximum last tussen Visé en Montzen 1800t is voor één TRAXX, dus in treinschakeling 3600t!
junior

Re: Zwaarste Cargo ?

Bericht door junior »

Maximum laast voor 1 Traxx : 2000Tonnen (2150 zonder Problem :lol: )
De problem met de spanning tussen Visé en Montzen : Tijdens de werken in de tunnel "de la Galoppe" de bovenleiding is gevoed door de onderstation van Visé tot Remersdael
Geen Treekracht vermindering in TS maar de stroomverbruik is controleerd (max. +/- 2500AMP).
Onder 15kV : Full Power :wink:
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Zwaarste Cargo ?

Bericht door Steven »

Max last van een loc is afhankelijk van een lijn. Dat staat in tabellen weergegeven hoeveel welke loc mag slepen op welke lijn zonder de uurregelingen in gevaar te brengen.
junior

Re: Zwaarste Cargo ?

Bericht door junior »

Steven schreef:Max last van een loc is afhankelijk van een lijn. Dat staat in tabellen weergegeven hoeveel welke loc mag slepen op welke lijn zonder de uurregelingen in gevaar te brengen.
De maximale belasting mag niet worden gekend door de machinists maar de Visé Montzen max. belasting is niet een geheim.
Vanaf het begin met de Traxx, de maximale belastingen waren dezelfde als met de HLE 20, dan is dat naar boven verhogen worden.
Mal zien in slecht seizoen, verbruik van zand ++++
Speedy
Berichten: 321
Lid geworden op: 01 feb 2006, 00:11
Locatie: FR

Re: Zwaarste Cargo ?

Bericht door Speedy »

junior schreef:
Steven schreef:Max last van een loc is afhankelijk van een lijn. Dat staat in tabellen weergegeven hoeveel welke loc mag slepen op welke lijn zonder de uurregelingen in gevaar te brengen.
De maximale belasting mag niet worden gekend door de machinists maar de Visé Montzen max. belasting is niet een geheim.
Vanaf het begin met de Traxx, de maximale belastingen waren dezelfde als met de HLE 20, dan is dat naar boven verhogen worden.
Mal zien in slecht seizoen, verbruik van zand ++++
Klopt volledig. Was eerst 1800T maar is nu 2000T max.
Plaats reactie